در دهه 70 تصور بشر از زندگی در فضا چگونه بود؟

در دهه 70 میلادی تصور بشر از زندگی در فضا چگونه بود؟

ناسا در دهه 70 میلادی تصاویر جالبی از تصور زندگی در فضا را تهیه کرده بود که اخیرا مورد توجه قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد که بشر از گذشته رویاهای بزرگی در سر داشته است.

تصور زندگی در فضا کار چندان راحتی نیست. با این حال در دهه 70 میلادی مرکز تحقیقاتی ایمز (Ames Research Center) ناسا آثار هنری را سفارش داد که این تصورات را از دید برخی هنرمندان، در قالب نقاشی‌هایی دیدنی نشان می‌دادند. این نقاشی‌ها محفظه‌های عظیمی برای زندگی بشر در خارج از جو زمین را به تصویر کشیده بودند که درون آن‌ها مراکز شگفت‌انگیزی از فضای سبز قرار داشت.

در دهه 70 تصور بشر از زندگی در فضا چگونه بود؟

جزئیات این آثار هنری تا حدی دقیق هستند که نشانه‌هایی از نور مصنوعی خورشید، زیرساخت‌های عظیم شهری، ایستگاه‌های فضایی و حتی رودخانه‌های ساختگی را هم به ما نشان می‌دهند. گفته شده که در دهه 70، مرکز ایمز ناسا با دانشگاه استنفورد روی ایده کلونیزه کردن فضا کار می‌کرد و در خلال همین پروژه هنرمندانی به استخدام درآمدند تا کارهای هنری ویژه‌ای را از تصورات بشریت در مورد زندگی فضایی، خلق کنند.

تصور زندگی در فضا

همان‌طور که اشاره شد، این نقاشی‌های تصور زندگی در فضا بسیار قدیمی هستند، اما جای تعجب دارد که در آن زمان، بشریت حیات خود خارج از جو سیاره را این‌چنین تصور می‌کرد.

در دهه 70 تصور بشر از زندگی در فضا چگونه بود؟

در پست جدیدی که ناسا با پخش این نقاشی‌ها منتشر کرده، اشاره شده که چنین آثار هنری پلی بین عموم مردم و دانش بشری به وجود می‌آورند و در آن زمان، اهداف و تلاش‌های آژانس فضایی آمریکا برای گسترش تسلط بشر در منظومه شمسی و جهان را به تصویر می‌کشیدند. ناسا همچنان با هنرمندان بسیاری همکاری می‌کند و اکثر تصاویر و ویدیوهایی که از اجرام آسمانی مختلف می‌بینیم، یا کاملا توسط این هنرمندان خلق شده‌اند و یا عکس‌هایی ویرایش شده توسط این افراد ماهر هستند.

در دهه 70 تصور بشر از زندگی در فضا چگونه بود؟

از طرف دیگر رندرها و تصاویر کانسپت‌های مختلف تجهیزات تکنولوژیکی ناسا هم توسط همین هنرمندان تهیه می‌شوند. البته ایده ساخت نقاشی‌هایی که نوعی حس کلاسیک بودن تصاویر را به وجود می‌آورند، همچنان طرفدار دارد و زیرشاخه هنری آژانس فضایی ایالات متحده تاکنون پوسترهای جالب‌توجهی را با در نظر گرفتن ایده سفرهای فضایی بشر منتشر کرده است. یکی از این پوسترها تصویر بالا بوده که بخشی از تصور زندگی در فضا را به شکل یک فانتزی جالب‌توجه و هیجان‌انگیز نشان می‌دهد.

در دهه 70 تصور بشر از زندگی در فضا چگونه بود؟

در مورد نقاشی‌هایی هم که در دهه 70 میلادی تهیه شدند، ناسا اخیرا چندین تصویر از آثار هنری مورد نظر را با عموم مردم به اشتراک گذاشته و یکی از جالب‌توجه‌ترین نکات این نقاشی‌ها، جزئیات شگفت‌انگیزی بوده که هرکدام به شکلی یکی از جنبه‌های زندگی انسان خارج از اتمسفر زمین را به تصویر کشیده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*