گلکسی اس ۲۱ بدون میکرو اس دی

احتمالاً گلکسی اس ۲۱ بدون میکرو اس دی عرضه شود

طبق آخرین گزارش‌ها، احتمالاً سامسونگ تصمیم به عرضه گلکسی اس ۲۱ بدون میکرو اس دی گرفته است. این یعنی حافظه Galaxy S21 ارتقاء ناپذیر است.

در ادامه سریال فاش شدن مشخصات گوشی‌های سری جدید سامسونگ، یکی دیگر از جزئیات شکل ظاهری آن به بیرون درز کرده است. تاکنون، تقریباً تمام جزئیات مهم این گوشی‌ها قبل از رونمایی رسمی از مدل‌های گلکسی اس ۲۱ در ۱۴ ژانویه ۲۰۲۱ آشکار شده است. گزارشی که اخیرا منتشر شده اعلام می‌دارد که سامسونگ ممکن است سری گلکسی اس ۲۱ را بدون پشتیبانی از اسلات کارت میکرو اس دی عرضه کند. پیشتر نیز شایعه شد که این شرکت شارژر را نیز از جعبه‌ی این سری گوشی هوشمند حذف کرده است.

همانطور که انتظار می‌رود این تلفن هوشمند نسبت به مدل‌های قبلی با بهبودهایی همراه خواهد بود. با این حال خبری به بیرون درز کرده که بیانگر عدم استفاده‌ی سامسونگ از اسلات کارت حافظه‌ی جانبی میکرو‌اس‌دی برای افزایش حافظه‌ی ذخیره‌سازی است که از بعضی جهات برای سامسونگ یک عقب‌گرد محسوب می‌شود.

احتمال دارد هر سه مدل اس ۲۱ فاقد اسلات کارت میکرو اس دی باشند. البته ممکن است بعضی از صاحب نظران بر این عقیده باشند که وجود حافظه‌ی ذخیره سازی بالا می‌تواند فقدان استفاده از حافظه‌ی جانبی را جبران کند.

گلکسی اس ۲۱

رولند کوانتد از افشاگران معروف این صنعت،‌ ضمن تایید عرضه گلکسی اس ۲۱ بدون میکرو اس دی می‌گوید که در برگه‌ی مشخصات این تلفن هوشمند، استفاده از حافظه‌ی جانبی ذکر نشده است.

تصور می‌شود که سامسونگ تصمیم گرفته است به عنوان یک استراتژی بازار، حافظه‌ی ذخیره سازی جانبی را از سری Galaxy S21 حذف کند تا جایگاه مدل‌های پرچمدار خود را در میان رقبا متمایز کند.

سامسونگ قبلاً چنین اقداماتی را انجام داده بود. تمام مدل‌های پرچمدار سال ۲۰۱۵ و همین‌ طور برخی از مدل های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ نیز فاقد اسلات میکرو اس دی عرضه شدند.

به نظر می‌رسد که این حرکت‌ها تاثیر چندانی بر خط تولید شرکت نمی‌گذارند، زیرا فروش آن به جز سال گذشته که تحت تاثیر همه‌گیری کرونا کاهش داشت، در مسیر صعودی بوده است. ضمنا این که سامسونگ، شارژر را نیز در این سری، همراه گوشی ارائه نمی‌کند.

با این که لازم به یادآوری است که تمام این موارد در حد حدس و گمان است اما سامسونگ تاکنون آن‌ها را رد یا تایید نکرده است.  با این حال، ممکن است برخی از مواردی که قبل از معرفی سری اس ۲۱ مطرح شده‌اند، واقعیت داشته باشند.