گوشی های سری گلکسی اس ۲۱ سامسونگ

گوشی های سری گلکسی اس ۲۱ سامسونگ؛ چه انتظاراتی باید داشت؟

با نزدیک شدن به رونمایی از گوشی های سری گلکسی اس ۲۱ – Galaxy S21 قصد داریم به بررسی تمام شایعات پرچمداران جدید سامسونگ بپردازیم.

هر چه به رویداد Unpacked سامسونگ که در ماه ژانویه برگزار می‌شود نزدیک‌تر می‌شویم، شایعات و گزارش‌های بیشتری از گوشی های سری گلکسی اس ۲۱ سامسونگ به بیرون درز می‌کند. پرچمداران جدید سامسونگ زودتر از گذشته معرفی و عرضه خواهند شد. از آنجا که آمار فروش گوشی‌های سری گلکسی S20 چندان رضایت‌بخش نبود و سری گلکسی نوت هم امسال رو به افول بودند، سامسونگ امیدواری زیادی به سری گلکسی S21 خود دارد و امیدوار است که بتواند فروش کم سال جاری را در ۲۰۲۱ به دست فراموشی بسپارد.

بررسی زودهنگام سری گلکسی اس ۲۱

اگر از طرفداران پروپاقرص سامسونگ هستید و می‌خواهید زودتر از موعد گوشی‌های پرچمدار جدید این شرکت را ملاقات کنید، این مقاله را دنبال کنید. ما در اینجا هر گزارشی که در مورد گوشی‌های خانواده Galaxy S21 در اینترنت وجود دارد را جمع‌آوری کرده‌ایم.

طراحی

گرچه پسندیدن طراحی یک گوشی هوشمند کاملاً سلیقه‌ای است، سامسونگ مسیر کاملاً منطقی را برای گوشی‌های سری Galaxy S خود ترسیم کرده که مرز خوبی بین نوآوری و جذابیت دارد. ما در ابتدا مطمئن نبودیم که نسل جدید این گوشی‌ها طراحی کاملاً متفاوتی را ارائه خواهند کرد یا خیر؛ اما اکنون می‌دانیم که بار دیگر شاهد نسخه بهبود پیدا کرده طراحی سامسونگ در گوشی‌های سری گلکسی اس خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

تصاویر رسمی گلکسی اس ۲۱ سامسونگ با رنگ‌بندی متنوع به بیرون درز کرد

بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، سامسونگ ممکن است از استفاده از بهترین متریال در برخی مدل‌های سری گلکسی اس ۲۱ دست بکشد و روی آن‌ها از نمایشگرهای مسطح استفاده کند. استفاده از نمایشگر مسطح تصمیم منطقی به نظر می‌رسد. ما شاهد آن هستیم که شرکت‌های تولیدکننده موبایل به جهت سودمندتر بودن پنل‌های مسطح، در حال کنار گذاشتن نمایشگرهای منحنی هستند.

گوشی های سری گلکسی اس ۲۱ سامسونگ

بدیهیست که نسخه اصلی این خانواده، گوشی گلکسی S21 کوچک‌ترین عضو است، در حالی که مدل +S21 در میانه است و S21 Ultra نیز بزرگ‌ترین عضو این خانواده خواهد بود. این سه گوشی به ترتیب از نمایشگرهای ۶.۲، ۶.۷ و ۶.۸ اینچی بهره می‌برند. نمایشگر گوشی‌های جدید سامسونگ به دنبال گرایش اخیر این کمپانی کره‌ای، حاشیه‌های تراشیده‌تری خواهند داشت. یک پنل AMOLED تقریباً‌ تا لبه‌های گوشی امتداد پیدا کرده است تا دیوایس بیشترین محیط استفاده را در اختیار کاربران قرار دهد. یک حفره در مرکز قسمت بالایی این پنل قرار دارد. حفره روی نمایشگر اس ۲۱ کوچک‌تر از آنچه در مدل اس ۲۰ دیدیم است.

اما قاب پشتی گلکسی اس ۲۱ هم با کمی تغییرات همراه خواهد بود. طبق شنیده‌ها، نسخه اصلی این خانواده از قاب پشتی پلاستیکی استفاده می‌کند. مشخص نیست قاب پشتی اس ۲۱ پلاس هم پلاستیکی است، یا آنکه از یک متریال مستحکم‌تر استفاده می‌کند. اما انتظار می‌رود این قاب در مدل گران قیمت اس ۲۱ اولترا شیشه‌ای باشد. این نسخه‌ای است که سامسونگ برای طرفداران دو آتیشه خود طراحی می‌کند.

دوربین‌ها نیز روی یک ماژول آمیخته با حاشیه‌های پنل پشتی در گوشه سمت چپ قرار می‌گیرند.

دوربین

صحبت از دوربین‌ها شد، یکی از محتمل‌ترین تفاوت‌ها در این بخش تقویت حسگرهای به کار رفته روی قاب پشتی پرچمداران سامسونگ در مقایسه با مدل‌های گلکسی اس ۲۰ و نوت ۲۰ سال ۲۰۲۰ است. انتظار می‌رود بار دیگر حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی فقط روی مدل Ultra قرار گرفته باشد. اما وضعیت دیگر حسگرها چگونه است؟

گوشی های سری گلکسی اس ۲۱ سامسونگ

مدل گوشیگلکسی S21گلکسی +S21گلکسی S21 Ultra
حسگر اصلی۱۲ مگاپیکسلی۱۲ مگاپیکسلی۱۰۸ مگاپیکسلی
فوق عریض۱۲ مگاپیکسلی۱۲ مگاپیکسلی۱۲ مگاپیکسلی
تله فوتو۶۴ مگاپیکسلی۶۴ مگاپیکسلی۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری اپتیکال
۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۱۰ برابری اپتیکال
دوربین سلفینامشخصنامشخص۴۰ مگاپیکسلی

بر اساس آخرین شایعات، ما می‌دانیم که پیکربندی دوربین گلکسی S21 اولترا شبیه به چیزی است که سامسونگ در گوشی قدرتمند Note 20 اولترا از آن استفاده کرده است.

رنگ‌بندی

سامسونگ از عبارت فانتوم برای نام‌گذاری رنگ‌های گوشی های سری گلکسی اس ۲۱ استفاده کرده است. رندرها و اطلاعات فاش شده نشان می‌دهد اول اسم تمام نسخه‌های این خانواده از عبارت «فانتوم» استفاده شده است.

مدل گوشیگلکسی S21گلکسی +S21گلکسی S21 Ultra
رنگ‌بندیفانتو بنفش

فانتوم صورتی

فانتوم خاکستری

فانتوم سفید

فانتوم نقره‌ای

فانتوم مشکی

فانتوم بنفش

فانتوم مشکی

فانتوم بنفش

تنها نقطه ضعف کاهش تنوع رنگ‌بندی اعضای این خانواده است. به عنوان مثال برای خرید نسخه اولترا شما فقط دو گزینه رنگ مشکی و نقره‌ای را خواهید داشت.

گوشی های سری گلکسی اس ۲۱ سامسونگ

مشخصات فنی

به لطف اطلاعات به بیرون درز کرده ما جزئیات خوبی از گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۱ را به دست آورده‌ایم. نسخه آمریکایی سری S21 به چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام مجهز خواهد بود. این نسخه در مقایسه با نسل گذشته خود، اسنپدراگون ۸۶۵ بهبود عملکرد چشمگیری خواهد داشت. نسخه‌ای که از این گوشی‌ها که در سایر مناطق جهان عرضه می‌شود نیز به چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ ساخت خود سامسونگ تجهیز خواهند شد. سامسونگ ۱۲ ژانویه (۱۳ دی ماه)‌ را تاریخ معرفی تراشه پرچمدار جدید خودش اعلام کرده که دقیقاً برای ۲ روز پیش از رویداد بزرگ آنپکد تنظیم شده است.

بیشتر بخوانید:

چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ سامسونگ، اسنپدراگون ۸۸۸ را شکست داد

طبعاً تفاوت‌هایی بین این ۳ مدل وجود دارد. به طور مثال مدل اولترا با نمایشگر بزرگ‌تر و سخت افزار قوی‌تری همراه خواهد بود. به اعتقاد ما مدل پلاس، گزینه ایده‌آلی برای اکثر کاربران خواهد بود.

مدل گوشیگلکسی S21گلکسی +S21گلکسی S21 Ultra
نمایشگر۶.۲ اینچی / ۱۲۰ هرتز / +FHD / امولد۶.۷ اینچی / ۱۲۰ هرتز / +FHD / امولد۶.۸ / ۱۲۰ هرتز انطباق‌پذیر / +WQHD / امولد
چیپستاسنپدراگون ۸۸۸ / اگزینوس ۲۱۰۰اسنپدراگون ۸۸۸ / اگزینوس ۲۱۰۰اسنپدراگون ۸۸۸ / اگزینوس ۲۱۰۰
رمنامشخصنامشخص۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت
باتری۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
نرم افزاراندروید ۱۱ / One UI 3.0اندروید ۱۱ / One UI 3.0اندروید ۱۱ / One UI 3.0
ارتباطات5G‌، وای فای ۶، بلوتوث ۵.۱5G‌، وای فای ۶، بلوتوث ۵.۱5G‌، وای فای ۶ ای، بلوتوث ۵.۱

 

قیمت

تازه‌ترین اطلاعات به بیرون درز کرده قیمت نسخه‌های مختلف سری گلکسی اس ۲۱ را فاش می‌کند و نشان می‌دهد بسیاری از اطلاعات فاش شده در گذشته فریبی بیش نبوده است.

مدل گوشیگلکسی S21گلکسی +S21گلکسی S21 Ultra
قیمت۸۴۹ یورو (۱۲۸ گیگ)۱۰۴۹ یورو (۱۲۸ گیگ)

۱۰۹۹ یورو (۲۵۶ گیگ)

۱۳۹۹ یورو (۱۲۸ گیگ)

۲۵۶ و ۵۱۲ گیگ نامشخص

نسخه استاندارد سری گلکسی اس ۲۱ با قیمت ۸۴۹ یورو عرضه می‌شود،‌ در حالی که مدل پلاس آن با قیمت پایه ۱۰۴۹ یورو به فروش می‌رسد. برای خرید نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آن باید ۱۰۹۹ یورو پرداخت کنید، در حالی که قیمت نسخه پایه مدل اولترا به عنوان گران قیمت‌ترین گوشی سری Galaxy S سال ۲۰۲۱ سامسونگ با ۱۲۸ گیگابایت حافظه نیز ۱۳۹۹ یورو است.

زمان عرضه

در این لحظه تاریخ ۱۴ ژانویه (۱۵ دی ماه)، برای معرفی گوشی‌های این خانواده اعلام شده است. اگر تاریخ تکرار شود، سامسونگ خیلی زود پس از رونمایی گوشی‌هایش آن‌ها را به پیش فروش خواهد گذاشت و در انتهای ماه ژانویه نیز آن‌ها را روانه بازار می‌کند. البته این‌ها همه پیش‌بینی ما است. ممکن است کووید ۱۹ تمام برنامه‌های سامسونگ را دستخوش تغییر کند.

چه انتظار دیگری از آنپکد امسال داریم؟

اعلام پشتیبانی از قلم S Pen

بر اساس شایعات به گوش رسیده، سامسونگ می‌خواهد سری گلکسی نوت خود را با گوشی های سری گلکسی اس ۲۱ ادغام کند. این کار با پشتیبانی از قلم S Pen توسط گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا انجام می‌شود.

گوشی های سری گلکسی اس ۲۱ سامسونگ

بیشتر بخوانید:

پشتیبانی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا از قلم S Pen تایید شد۱۳۹۹/۱۰/۰۴

حذف شارژر از جعبه

ظاهراً سامسونگ بار دیگر می‌خواهد از روی دست اپل تقلید کند. طبق شنیده‌ها غول کره‌ای هم قصد دارد شارژر را از داخل جعبه سه مدل گوشی S21 خود حذف کند.

بیشتر بخوانید:

شارژر سامسونگ گلکسی اس ۲۱ از جعبه گوشی حذف می شود!

معرفی گلکسی بادز پرو

سامسونگ علاوه بر سه گوشی جدید خود، از یک ایرباد بلوتوثی دیگر به نام گلکسی بادز پرو نیز رونمایی خواهد کرد. این دیوایس شبیه به نسخه اصلی گلکسی بادز است و شباهتی با هدفون لوبیایی گلکسی بادز لایو نخواهد داشت. این دیوایس از ویژگی‌های جذابی نظیر ویژگی صوتی Spatial Audio که اپل در ایرپاد پرو استفاده کرده نیز بهره خواهد برد و با قیمتی در حدود ۲۰۰ دلار و در سه رنگ بنفش، نقره‌ای و مشکی عرضه خواهد شد.

گوشی های سری گلکسی اس ۲۱ سامسونگ

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*