بیماری های چشمی

چگونه از بیماری های چشمی که به خاطر استفاده زیاد از کامپیوتر ایجاد می‌شود جلوگیری کنیم؟

بسیاری از افراد برحسب شغل و یا لایف  استایلی (سبک زندگی) که در روزمره دارند، به شدت در معرض خطرات استفاده از ابزار دیجیتالی مانند: مانیتورها، لپ تاپ‌ها، تبلت‌ها و… هستند؛  باوجود اینکه به ظاهر این دستگاه‌ها افراد را کارآمدتر کرده‌اند، اما خطر ابتلا به مشکلات جدی چشمی را افزایش می‌دهند. استفاده از عینک طبی مناسب یکی از راه‌هایی است که افراد پیش می‌گیرند. در ادامه در مورد نور آبی و خطراتش می‌گوییم و بعد از آن به راه‌های پیشگیری و درمان می‌پردازیم.

چگونه استفاده طولانی مدت از کامپیوتر می‌تواند اثرات منفی بر سلامت چشم داشته باشد؟

نورهای آبی یا به اصطلاح (blue light) که از وسایل دیجیتال و صفحه‌های نمایش ساطع می‌شوند عامل اصلی در ایجاد این مشکلات هستند. استفاده‌ی طولانی مدت و در معرض قرار گرفتن نور آبی می‌تواند آسیب‌های جدی کوتاه مدت مانند:  سرخی چشم‌ها، سردرد، گرفتگی عظلات شانه و بهم خوردن زمان استراحت و خواب شبانه و در درازمدت آسیب‌ها جدی و جبران ناپذیر مانند: ضعف بینایی، مشکلات مغزی و عصبی ایجاد کند.

  **‌ نکته قابل توجه اینجا است که بزرگسالان شاغل تنها مبتلایان نیستند. کودکانی که در طول روز در مدرسه به تبلت‌ها خیره می‌شوند یا از رایانه استفاده می‌کنند، ممکن است مشکلاتی نیز داشته باشند، حتی اگر نور و وضعیت قرارگیری آنها در حد ایده آل باشد.

اما چگونه از این آسیب‌ها در امان بمانیم :

در گذشته و قبل از ورود تکنولوژی‌های مدرن امروزی پیشنهاد صاحب نظران و متخصصین این عرصه استفاده از عینک‌های آنتی رفلکس بود؛ اما آنتی رفلکس‌ها تنها شدت نور را کاهش می‌دادند که خب این موضوع شاید خستگی و فشار چشم را کمتر می‌کرد؛  اما هیچ تاثیر و واکنشی بر روی عامل آسیب زننده اصلی به چشم، یعنی نور آبی نداشتند.

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی اولین نسل عینک‌های محافظ چشم در برابر نور آبی صفحه نمایش‌ها با نام بلوکات (BlueCut) به بازارعرضه شد، و تمام نور آبی را حذف می‌کرد، که راه حل بسیار مناسبی در آن زمان به حساب می‌آمد.

اما کمی بعد متخصصین نقطه ظعف بزرگ بلوکات‌ها را حذف تمام نور آبی دانستند و اعلام کردند که بدن انسان برای داشتن متابولیسم طبیعی، به مقداری از این نور آبی در طی روز احتیاج دارد. و این سر آغاز پیدایش پیشرفته ترین و آخرین نسل از عدسی‌های بلو، با نام بلوکنترل (Blue control) بود، که به عینک کامپیوتر معروف هستند

عدسی‌های بلوکنترل مقدار مضر نورهای آبی را فیلتر می‌کنند بر خلاف بلوکات‌ها که تمام  نورآبی را حذف می‌کردند و این بزرگترین تفاوت این دو عدسی است.

مانیتورهای کنترل کننده نور آبی:

با پیشرفت تکنولوژی امروزه برخی از لوازم هوشمند مانند موبایل‌ها و مانیتورها به صورت پیش فرض و هوشمند مقدار نور آبی ساطع شده از صفحه نمایش را کنترل می‌کنند، که امکان بسیار مهیج و جذابی است که تنها در برخی از سیستم‌ها موجود است.

بیماری های چشمی

تفاوت رنگ نمایشگر و دید، در مانیتور‌های بلوکنترل

اما با وجود این تکنولوژی نوظهور، گاهی افراد برای اطمینان خاطر بیشتر و بالا بردن سطح مراقبتی از چشم ها، مایل به استفاده از فریم ها و عینک های بلوکنترل و یا بلوکات هستند، که خوشبختانه هیچ مانعی بر سر راه وجود ندارد و به راحتی می‌توانند این کار را انجام دهند.

پیشنهاد ما یک مرجع فعال مثل فروشگاه اینترنتی عینک طبی وحدت است که با 40 سال سابقه حرفه ای، عینک‌های آماده‌ی بلو کنترل اصل که نیاز به تعویض عدسی ندارند و همچنین عدسی بلوکنترل اصل را همراه با تضمین اصالت در کیفیت‌ها و قیمت‌های مختلف ارائه می‌دهد. برای مشاهده مدل‌های مختلف و لیست قیمت عینک‌های بلوکات و بلوکنترل می‌توانید به سایت عینک وحدت مراجعه نمایید.

 تست هوشمند انتخاب عدسی:

اما اگر با تمام این تفاسیر و توضیحات هنوز هم شک دارید و مردد هستید که آیا به عینک بلوکنترل یا عینک بلوکات احتیاج دارید حتما و حتما از تست هوشمندی شرکت زایس آلمان که از بزرگترین کمپانی اپتیک دنیا است استفاده کنید، این تست نیز به صورت کاملا رایگان درسایت اپتیک وحدت در اختیار ما قرار گرفته است، با تکمیل این پرسشنامه که متشکل از سوالاتی بر اساس سبک زندگی و رفتارهای روزمره است، زایس در پاسخی بهترین نوع عدسی که تنها مختص به خود شما باشد را به شما معرفی می‌کند، که با توجه به الگوریتم‌ها و هوش مصنوعی موجود دراین تکنولوژی، پاسخ ارائه شده بسیار هوشمندانه تر و دقیق تر از یک انسان و قطعا بدون ضریب خطای انسانی بوده و تصمیم گیری را برای شما بسیار سهل می‌کند.

انتخاب فریم مناسب توسط اپلیکیشن

و در انتها پس از اطمینان از این موضوع که چه نوع عدسی برای شما ایده آل است و انتخاب عدسی بلو کنترل یا بلو کات، نوبت به آن می‌رسد که یک فریم شیک، جذاب و مناسب با فرم صورتتون انتخاب کنید، که تمام زوایا و حالت‌های چهره شما را در برگیرد تا نه تنها بازخورد یک شیء اضافی را ندهد، بلکه تکمیل کننده چهره شما باشد و صورتتون رو جذاب تر نشان دهد.

بیماری های چشمی

برای اینکار ابتدا باید چهره خودتون رو بهتر بشناسید، ازین جهت که فرم چهره شما چه شکلی هست و یا اندازه صورت شما جز کدام دسته از اندازه‌ها هست و… ، برای اینکار متخصصین این حوزه گزینه مناسبی هستند، اما باز هم ممکن است دو متخصص دو نظر متفاوت نسبت به یک موضوع داشته باشند، که در اینجا تکنولوژی اینکار رو برای ما آسان کرده، اپلیکیشن موبایل اپتیک وحدت، پس از اسکن دقیق چهره و تعیین فرم و ابعاد صورت شما، مناسب ترین گزینه‌های عینک را به شما معرفی می‌کند، برای دانلود و آشنایی با ویژگی‌های بیشتر این اپلیکیشن به این لینک از سایت عینک وحدت مراجعه نمایید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*