گروه خودروسازی استلانتیس

گروه خودروسازی استلانتیس با ادغام فیات کرایسلر با پژو سیتروئن متولد شد

با موافقت سهامداران فیات کرایسلر و پژو سیتروئن برای ادغام این دو گروه خودروسازی، سرانجام گروه خودروسازی استلانتیس به صورت رسمی متولد شد.

طرح ادغام فیات کرایسلر و پژو سیتروئن که قرار بود طی سال 2020 اجرایی شود، هر بار به دلایل مختلفی از جمله بحران ویروس کرونا به تعویق افتاد، اما اکنون سهام‌داران این دو گروه خودروسازی به طرح ادغام رضایت دادند تا یک مگا خودروساز جدید با نام استلانتیس متولد شود. این مگا خودروساز جدید حداقل 14 برند خودرویی مختلف را در زیر چتر خود قرار خواهد داد.

جزئیات ایجاد گروه خودروسازی استلانتیس

خبرهای منتشر شده حاکی از آن است که تا روز 16 ژانویه مراحل ادغام دو گروه فیات کرایسلر و پژو سیتروئن نهایی می‌شود و در روز 18 ژانویه نیز سهام گروه خودروسازی استلانتیس به بازار عرضه خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود مگا خودروساز Stellantis به صورت سالانه 8.7 میلیون دستگاه خودرو به تولید برساند. البته گروه فولکس واگن، تویوتا و اتحاد رنو و نیسان نیز به میزان بیشتری خودرو تولید می‌کنند، اما ادغام فیات کرایسلر و پژو سیتروئن کاهش هزینه‌های سالانه به میزان 5 میلیارد دلار را به همراه خواهد داشت. همچنین احتمال دارد تعدادی از برندهای زیر چتر استلانتیس حذف شوند که به احتمال زیاد یکی از این برندها کرایسلر است؛ چراکه این برند در حال حاضر فقط دو محصول سدان 300 و مینی ون پاسیفیکا را به تولید می‌رساند.

بر اساس خبرهای منتشر شده این ادغام به شکل مساوی و 50 به 50 خواهد بود، اما ساختار معامله به این گونه است که پژو سیتروئن از لحاظ فنی مالک فیات کرایسلر محسوب می‌شود. همچنین کارلوس تاوارس، مدیرعامل گروه PSA سمت مدیرعاملی استلانتیس را بر عهده خواهد داشت و مایک منلی، مدیرعامل FCA نیز مسئولیت نظارت بر تمام فعالیت‌های شرکت در آمریکا را بر عهده می‌گیرد. گفتنی است این دو گروه با اشتراک پلتفرم‌های خود قصد دارند تا در هزینه‌ها به صرفه‌جویی 40 درصدی برسند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*