تلویزیون QNED

تلویزیون QNED ال جی با تکنولوژی‌های جدید رونمایی شد

محصول جدید شرکت ال جی که تلویزیون QNED نام دارد،  که پیش از آغاز نمایشگاه CES 2021 به صورت رسمی رونمایی شد و در طراحی آن از فناوری‌های تازه‌ای استفاده شده است.

تلویزیون QNED از تکنولوژی‌های تازه‌ای بهره می‌برد و می‌تواند فصل تازه‌ای را برای تلویزیون‌های هوشمند آغاز کند.

تلویزیون QNED ال جی؛ پیشرفته‌ترین تی وی حال حاضر این شرکت

این تلویزیون از نور پس زمینه مینی ال ای دی (mini LED) در تلفیق با تکنولوژی‌های نقطه کوانتومی (Quantum Dot) و نانوسِل (NanoCell) استفاده کرده تا سطح تازه‌ای از کیفیت را ارائه دهد. مینی ال ای دی (آن را با میکرو ال ای دی اشتباه نگیرید)، یک متد جدید نور پس زمینه برای پنل‌های ال سی دی است که از عناصر نوری بسیار کوچک LED استفاده می‌کند. با توجه به کوچک بودن اندازه، می‌توان تعداد بیشتری از این عناصر نوری را در یک فضای کوچک جای داد (خصوصا در مقایسه با ال ای دی‌های معمولی) که نتیجه‌اش، تصاویری شفاف و بسیار با کیفیت است.

طبق ادعای ال جی، در گران قیمت ترین مدل تلویزیون QNED (که دارای یک صفحه نمایش 86 اینچی با رزولوشن 8K است)، حدود 30 هزار مینی ال ای دی استفاده شده که نسبت کنتراست 1,000,000:1 را ارائه می‌دهد.

استفاده از تکنولوژی‌های کوانتوم دات و نانوسِل نیز کمک کرده تا خروجی رنگ بهبود اعجاب آوری داشته باشد و همچنین زاویه دید مخاطبان افزایش پیدا کند. نرخ تازه سازی 120 هرتز را هم به ویژگی‌های درخشان این تلویزیون اضافه کنید.

این اولین تلویزیونی است که از نسخه ششم سیستم عامل webOS شرکت ال جی استفاده می‌کند (وب او اس 6.0 قرار است بیشترین ارتقا و تغییرات را از زمان معرفی آن در سال 2014 داشته باشد). همچنین کنترل مجیک (Magic Remote) اختصاصی ال جی نیز همراه با این تلویزیون عرضه خواهد شد.

تلویزیون QNED

اولین چیزی که در برخورد با کنترل مجیک مشاهده می‌کنید، دو دکمه اختصاصی برای سرویس‌های مختلف است. نسخه جدید سیستم عامل webOS به صورت کامل از دستیار گوگل (Google Assistant) و الکسا (Alexa) پشتیبانی می‌کند و در همین راستا، دو دکمه مخصوص برای آن‌ها بر روی کنترل در نظر گرفته شده است.

دکمه‌های مخصوص نتفلیکس، آمازون پرایم، دیزنی پلاس و شبکه‌های ال جی نیز بر روی کنترل قرار گرفته تا به راحتی بتوانید وارد سرویس‌های مختلف شوید. این کنترل از تکنولوژی NFC نیز پشتیبانی می‌کند و دارای قابلیتی به نام مجیک تپ (Magic Tap) است که به واسطه آن، اگر با گوشی هوشمند خود به کنترل ضربه کوچکی وارد کنید، تصاویر و ویدیوهای شما به آسانی از تلویزیون پخش می‌شود.

تلویزیون QNED

ویژگی جدید دیگر وب او اس، نکست پیکس (Next Picks) نام دارد که به تدریج، سلیقه مخاطب در تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها را یاد گرفته و سپس آثار مشابه‌ای را به شما پیشنهاد می‌کند. ویژگی مجیک اکسپلورر (Magic Explorer) هم از چیزهایی که بر روی صفحه می‌بینید، اطلاعات اضافی ارائه می‌دهد، برای مثال در رابطه با بازیگران فیلم یا محل فیلمبرداری و غیره.

صفحه اصلی وب او اس نیز به‌روزرسانی شده تا کارآمدتر باشد و بتوانید دسترسی سریع‌تری به اپلیکیشن‌های مختلف داشته باشید. نسخه 6.0 وب او اس، حضور پررنگی در تلویزیون‌های جدید شرکت ال جی خواهد داشت اما متاسفانه به نظر می‌رسد که آپدیت آن برای مدل‌های پیشین منتشر نشود.

به گفته ال جی، تلویزیون QNED از نظر قیمت، چیزی میان تلویزیون‌های پرچمدار سری OLED و مدل‌های نانوسل خواهد بود.