ساندبار JBL Bar 5.0 Multibeam

ساندبار JBL Bar 5.0 Multibeam با فناوری دالبی اتموس مجازی رونمایی شد

ساندبار JBL Bar 5.0 Multibeam در نمایشگاه CES 2021 رونمایی شد. این نخستین ساندباری است که به فناوری Virtual Dolby Atmos مجهز است.

ساندبارها جایگزین‌های عالی برای بلندگو‌های ایستاده کلاسیک یا اسپیکرهای کتابی هستند. ساندبارها از طراحی باریکی برخوردارند که اجازه می‌دهد کاربران به راحتی آن‌ها را زیر تلویزیون یا مانیتور خود قرار دهند؛ بنابراین اگر فضای کافی در اتاق نشیمن ندارید، آن‌ها بهترین جایگزین اسپیکرهای قدیمی هستند. اکنون کمپانی جی بی ال ساندبار جدیدی را با خود به نمایشگاه CES 2021 آورده است.

ساندبار JBL Bar 5.0 Multibeam ؛ اولین ساندبار جهان با دالبی اتموس مجازی

این کمپانی در بزرگ‌ترین رویداد جهانی حوزه تکنولوژی از ساندبار JBL Bar 5.0 Multibeam رونمایی کرد. این ساندبار مدرن در ظاهر شبیه به ساندبارهای معمولی است، اما تفاوت اصلی آن ارائه فناوری Virtual Dolby Atmos برای نخستین بار به لطف اسپیکرهایی با فناوری Multibeam است. این فناوری برای ساخت یک افکت مشابه با دالبی اتموس، به نرم افزار و مجازی‌سازی متکی است و همین باعث ارزان‌تر شدن آن نسبت به ساندبارهای مجهز به دالبی اتموس حقیقی شده است.

به عنوان مثال ساندبار JBL Bar 9.1 دالبی اتموس حقیقی را ارائه می‌کند و از درایورهای شلیک به طرف بالا برای کمک به ایجاد افکت دالبی اتموس استفاده می‌کند. بدیهی است که در اختیار داشتن درایورهای فیزیکی اضافه‌تر هزینه‌ی اضافه‌تری را به همراه دارند، اما مجازی‌سازی ایده‌ای است که می‌تواند کار درایورهای فیزیکی را به صورت مجازی شبیه‌سازی کند. صدایی که توسط ساند بار مالتی بیم جدید جی بی ال منتشر می‌شود شاید به خوبی درایورهای فیزیکی نباشد، اما در بازه قیمتی ۴۰۰ دلاری بدون رقیب است.

این اسپیکر در مجموع از پنج درایور استفاده می‌کند که سه درایور آن در جلو و دو درایور دیگر در گوشه‌ها هستند. این اسپیکر از درگاه‌های ارتباطی بی‌سیم نظیر ایر پلی ۲ اپل، بلوتوث و کروم کست نیز پشتیبانی می‌کند و به دستیار مجازی آمازون الکسا مجهز است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*