دو لپ تاپ دراگون فلای اچ پی

دو لپ تاپ دراگون فلای اچ پی با فناوری 5G معرفی شدند

دو لپ تاپ دراگون فلای اچ پی به نام‌های HP Dragonfly G2 و Dragonfly Max مجهز به پردازنده نسل یازدهمی اینتل و نمایشگر لمسی در نمایشگاه CES 2021 معرفی شدند.

اچ پی زمانی که سال گذشته از لپ تاپ Elite Dragonfly خود رونمایی کرد، آن را «سبک‌تر از هوا» دانست. نسخه اول لپ تاپ دراگون فلای اچ پی با وزن ۹۹۰ گرمی خودش به عنوان یکی از زیباترین لپ تاپ‌های اقتصادی در جهان عرضه شد. امسال اچ پی بار دیگر این خانواده را با رونمایی از دو مدل جدید Dragonfly Max و Dragonfly G2 به‌روز کرده است.

یکی از بدیهی‌ترین به‌روزرسانی‌های این سری، پردازنده‌های آن است. مدل G2 از یک پردازنده نسل یازدهمی اینتل تا حداکثر ۳۲ گیگابایت رم به جای ۱۶ گیگابایت رم در نسل پیش استفاده می‌کند. اما تمام به‌روزرسانی‌ها فقط به همین محدود نمی‌شود. هر دو لپ تاپ دراگون فلای اچ پی از کیبورد پریمیومی بهره می‌برند که دارای نور پس زمینه بوده و در برابر پاشش آب مقاوم است. این لپ تاپ می‌تواند محیط و سطحی که روی آن قرار می‌گیرد را تشخیص دهد و بشناسد. با تعیین ثابت بودن و صاف بودن سطح، اگر لپ تاپ روی پای شما هم قرار داشته باشد، دستگاه به هیچ عنوان بیش از حد داغ نمی‌شود و تلاش می‌کند دمای خودش را پایین نگه دارد. و وقتی که دستگاه را روی یک سطح صاف مثل میز بگذارید، مجدداً دما افزایش پیدا خواهد کرد.

دو لپ تاپ دراگون فلای اچ پی G2 و Max

دو لپ تاپ دراگون فلای اچ پی

اچ پی می‌گوید این ویژگی بافت آگاه باعث کوتاه کردن زمان بوت شدن سیستم تا بیش از ۱۰ ثانیه شده است و زمانی که خارج از خانه هستید، عمر باتری بهینه شده‌ای را ارائه می‌کند. یک ابزار جدید به نام Intrusion Detection وقتی دستگاه باز شده باشد یا در معرض آسیب دیدن قرار داشته باشد، به شما هشدار خواهد داد. در اینجا یک سیستم صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی جدید به نام Dynamic Audio نیز وجود دارد که تشخیص می‌دهد شما در یک کنفرانس آنلاین هستید یا در حال گوش دادن به یک موسیقی هستید؛ سپس صدایی که ساطع می‌شود نسبت به وضعیتی که در آن قرار دارید بهینه‌سازی می‌شود. در عین حال با کالیبراسیون صدا می‌توانید یک پروفایل صوتی را بر اساس قالب گوش خود بسازید تا هر چیزی که می‌شنوید، به بهترین شکل به گوش‌تان برسد. در نهایت باید به ی کابزار کاهنده نویز مبتنی بر هوش مصنوعی اشاره کرد که صداهایی مانند باز و بسته شدن درب یا باد را از پس زمینه صدای شما در مکالمات صوتی حذف خواهد کرد.

هر دو لپ تاپ دراگون فلای اچ پی G2 و Max با پیکربندی‌های 4G یا 5G عرضه می‌شوند تا همیشه و در همه حال آنلاین باشید. و در حالی که آن‌ها یک نمایشگر ۱۳.۳ اینچی IPS لمسی را شامل می‌شوند، در پیکربندی‌های مختلفی عرضه خواهند شد. مدل G2 با یک نسخه Full HD کم مصرف و Full HD ویژه همراه قابلیت حریم خصوصی Sure View و یک گزینه UHD با پشتیبانی از HDR400 و روشنایی ۱۰۰۰ نیت عرضه می‌شود. در آن سو لپ تاپ دراگون فلای Max تنها در یک نسخه Full HD با حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت و یک لایه حفظ حریم خصوصی داخلی عرضه خواهد شد.

درست مانند نسخه اصلی، هر دو لپ تاپ HP Dragonfly بسیار باریک و سبک هستند. وزن مدل G2 کمتر از یک کیلوگرم است، در حالی که وزن مدل Max با ۱.۱ کیلوگرم کمی سنگین‌تر است. برخی مدل‌های سال گذشته دراگون فلای با یک ردیاب بلوتوثی مجهز بودند؛ هرچند مستلزم آن بود که دستگاهی را به لپ تاپ خود وصل کنید. اما در نسل جدید، دو مدل دراگون فلای از یک ردیاب داخلی در داخل ماژول WLAN خود برخوردارند.

دو لپ تاپ دراگون فلای اچ پی

دو لپ تاپ جدید HP بسیار شبیه به یکدیگر هستند؛ گرچه همانطور که از نامش پیداست مدل Max از برخی ویژگی‌های بیشتر برخوردار است. یک وبکم ۵ مگاپیکسلی با حسگر مادون قرمز برای ورود به ویندوز از طریق Windows Hello در بالای لپ تاپ مدل مکس وجود دارد که یکی از شفاف‌ترین دوربین‌هایی هستند که می‌توانیم روی یک لپ تاپ ببینیم. این درحالیست که مدل جی ۲ از همان وبکم 720p با حسگر مادرون قرمز، مشابه نسل قبلی بهره می‌برد.

مدل مکس به لطف HP Eye Ease الزامات گواهی محافظت از چشم را در اختیار دارد تا فشار زیادی به چشم‌های کاربران وارد نشود. روی دوربین این لپ تاپ همچنین یک شاتر مکانیکی قرار گرفته است تا خیالتان بابت محافظت از حریم خصوصی‌تان راحت باشد. این شاتر با یک دکمه اختصاصی روی کیبورد فعال می‌شود. دیگر تفاوت این دو رنگ اضافه‌تر مشکی در مدل مکس است، در حالی که مدل G2 فقط با رنگ آبی عرضه می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. علیرضا قرایی ادبی

    یعنی الان این لپ تاپ ها سیمکارت میخورد که از فناوری پنج جی و پشتیبانی می کند