تاچ پد سنسل

تاچ پد سنسل حس لمس واقعی اجسام داخل صفحه را ایجاد می‌کند!

تاچ پد سنسل که به تازگی در نمایشگاه CES 2021 معرفی شده می‌تواند میزان فشار روی صفحه را طبیعی‌تر از همیشه به دستان شما منتقل کند.

احتمالا نام شرکت سنسل را با صفحه کلید آن به نام مورف (Morph) می‌شناسید؛ تاچ بد بزرگی که می‌تواند برای طراحی و ادیت موسیقی یا فیلم به راحتی مورد استفاده قرار بگیرد. با این وجود پس از عرضه موفق این تاچ پد، حال سنسل قصد دارد تا تاچ پد جدید خود را اینبار در لپ تاپ‌ها جای بدهد!

تاچ پد سنسل را در لپ تاپ‌های آینده خواهید دید!

تاچ پد سنسل

تاچ پد جدید سنسل در رویداد CES 2021 به عنوان یک گجت معرفی شده که البته هنوز نام خاص یا شرکتی که با آن برای ساخت لپ تاپ همکاری کند برده نشده، اما چنان که به نظر می‌رسد آینده بازار لپ تاپ‌هایی که در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ ساخته می‌شوند در دستان شرکت‌هایی خواهد بود که از این تاچ پد جدید استفاده کنند.

علاوه بر قابلیت‌های مورف، این گجت جدید قابلیتی به نام Direct Drive Haptic دارد که با آن درواقع می‌توانید واکنش‌های مختلفی را برای لمس گزینه‌های مختلف در این صفحه لمسی دریافت کنید. به بیان ساده‌تر، احتمالا نزدیک‌ترین مثال که کمی به این مورد شباهت دارد، شاید قابلیت هپتیک فیدبک در کنترلر دوال سنس کنسول پلی استیشن 5 باشد.

البته تنظیمات مربوط به این واکنش صفحه به لمس شما کاملا قابل تنظیم است؛ درواقع شرکت سنسل برنامه جداگانه‌ای را برای این برنامه تعریف کرده که با آن به راحتی می‌توانید مقدارهای مختلف برای واکنش صفحه را کم و یا زیاد کنید. همچنین برخی تنظیمات پیش‌فرض نیز در این سیستم وجود خواهد داشت که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید راحت‌تر تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنید.

با این حال قابلیت جالب این نوع از تاچ پد، پوشش کامل فرستادن واکنش به هنگام لمس به تمام صفحه است؛ به نحوی که تمامی بخش‌های صفحه یک نوع واکنش را داشته و شما هرگز میزان بیشتر یا کمتری را در وسط یا گوشه‌های صفحه پیدا نخواهید کرد. البته کاربران سیستم عامل مک در حال حاضر نیز با این فناوری به خوبی آشنایی دارند؛ اما اضافه شدن آن به رایانه‌های شخصی، امر نادری است که به‌زودی به یک گزینه عادی برای لپ‌تاپ‌های ۲۰۲۱ تبدیل خواهد شد. همچنین لازم به ذکر است که سرعت و قدرت واکنش تاچ پد سنسل بسیار از نمونه مشابه در سیستم‌های مک عملکرد بهتری را دارد و احتمالا در آینده شاهد پیشرفت تاچ پدهای شرکت اپل تیز خواهیم بود.

تاچ پد سنسل

برای مثال می‌توان به قابلیت دیگری از این تاچ پد نیز اشاره کرد؛ با وجود سنسورهای تشخیص قدرت، این گجت می‌تواند هنگام طراحی سه بعدی، با فشار دادن کناره‌های صفحه مدل سه بعدی شما را بچرخاند، یا اینکه با فشار دادن مرکز صفحه، وارد آن جسم شوید. همچنین جالب است بدانید که این قابلیت‌ها شدیدا برای ادیت حرفه‌ای کلیپ و مدل‌های سه بعدی کاربرد خواهد داشت و ممکن است به زودی جایگزین بسیاری از گجت‌های مختلف در پیشرفت این کار شود.

در مجموع کار کردن با این صفحه گلس لمسی می‌تواند به راحتی هر کاربری را به سمت خرید یک لپ تاپ با قابلیت داشتن آن تحریک کند؛ اما در حال حاضر، قعلا باید منتظر اخبار رسمی بیشتر برای اعلام تاریخ رسمی اضافه کردن آن به یک لپ تاپ باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*