ایسوس کروم بوک سی ایکس ۹

ایسوس کروم بوک سی ایکس ۹ با بدنه مستحکم و قدرت بالا معرفی شد

ایسوس کروم بوک سی ایکس ۹ – Asus Chromebook CX9 با پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل و بدنه‌ای مستحکم و در عین حال سبک معرفی شد.

ایسوس سال‌هاست که در حال توسعه کروم بوک‌ها است و لپ تاپ‌های سری Flip نیز مشهورترین کروم بوک‌های این کمپانی است. این شرکت تایوانی با خودش یک کروم بوک جدید را به نمایشگاه CES 2021 آورده که نسبت به دیگر محصولات مجهز به سیستم عامل کروم ایسوس متفاوت است. ایسوس کروم بوک سی ایکس ۹ از بدنه‌ای باریک و سبک، اما قابی مستحکم برای راه انداختن کار در هر محیطی برخوردار است. این لپ تاپ موفق به کسب گواهی نظامی MIL-STD 810H US برای استحکام بالای خود شده است؛ هرچند ایسوس رسماً اعلام نکرده که این دستگاه در چه محیط‌ها و شرایط ناهمواری دوام میاورد.

ایسوس کروم بوک سی ایکس ۹ ؛ ترکیبی از استحکام، زیبایی و قدرت

CX9 علیرغم ظاهر خشنی که دارد، ضخامت بسیار کم ۱۶ میلی‌متری و وزن کمتر از ۱ کیلوگرمی را ارائه می‌کند. و برخلاف دیگر لپ تاپ‌های مستحکم بازار این دیوایس بسیار زیبا بوده و با بدنه‌ای از آلیاژ منیزیم و رنگ خاکستری تیره همراه است. این دستگاه همچنین از لولای به کار رفته در نوت بوک چند سال پیش ذنبوک اس که اجازه می‌داد کیبورد در شیب ملایمی بالاتر از میز قرار بگیرد،‌ استفاده می‌کند.

از دیگر مشخصات فنی این لپ تاپ می‌توان به قدرت گیری از پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل (تا حداکثر Core i7) اشاره کرد که توانی فراتر از آنچه کاربران از یک کروم بوک می‌خواهند را ارائه می‌کند؛ هرچند حضور این پردازنده‌ها باعث می‌شود دستگاه فوق‌العاده پرسرعتی در اختیار شما قرار بگیرد. ایسوس از یک نمایشگر ۱۴ اینچی با حاشیه‌هایی بسیار باریک در جلوی این دیوایس استفاده کرده که نسبت ابعاد صفحه به بدنه ۹۱ درصدی را شکل می‌دهد. ایسوس هیچ اشاره‌ای به ظرفیت رم یا فضای ذخیره‌سازی کروم بوک سی ایکس ۹ نکرده است، اما حداقل می‌دانیم طیف گسترده‌ای از درگاه‌ها را برای ارائه دارد. در یک طرف دو درگاه USB تایپ C با پشتیبانی از تاندربولت ۴ و یک درگاه HDMI قرار دارد، در یک طرف دیگر نیز یک درگاه رایج USB-A، اسلات کارت microSD، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و یک قفل امنیتی قرار گرفته است.

سازنده حرفی از قیمت و تاریخ عرضه Asus Chromebook CX9 نزده است. هرچند بعید به نظر می‌رسد بالارده‌ترین نسخه آن با یک پردازنده قدرتمند و مدرن Core i7 برچسب قیمتی کمتر از ۱۰۰۰ دلاری داشته باشد.