گلکسی اسمارت تگ

با گلکسی اسمارت تگ دیگر هیچ وسیله‌ای را گم نخواهید کرد

گلکسی اسمارت تگ – Galaxy Smart Tag گجت جدید سامسونگ بوده که به وسایل شخصی‌تان متصل شده و می‌تواند در پیدا کردنشان به شما کمک کند.

در سایه سنگین معرفی پرچمداران سامسونگ برای نیمه اول سال 2021 یعنی گلکسی اس 21 – Galaxy S21 و گلکسی اس 21 پلاس – Galaxy S21 Plus و همچنین گلکسی ایربادز پرو – Galaxy Earbuds Pro، کره‌ای‌ها دست به معرفی محصولات دیگری زدند که گرچه به اندازه گلکسی اس‌های جدید مشهور نباشند اما کاربرد زیادی خواهند داشت. گلکسی اسمارت تگ محصول جدید سامسونگ است که گرچه ابعاد کوچکی دارد و بسیاری از مردم از ماهیتش اطلاعی ندارند اما می‌تواند کمک بزرگی به توسعه خانه‌ها و وسایل هوشمند باشد.

اما دقیقا گلکسی اسمارت تگ چیست؟ اگر بخواهیم کوتاه بگوییم گلکسی اسمارت تگ دیوایس کوچکی است که با باتری کار کرده و با اتصال بلوتوث به تلفن‌های هوشمند اطلاعاتی ارسال می‌کند. این گجت برای اتصال به وسایل مختلف طراحی شده که احتمال گم کردنشان بالاست و بدین ترتیب با محصول جدید سامسونگ می‌توانید آن را به راحتی پیدا کنید. بدنه دیوایس از پلاستیک سخت و با دوام ساخته شده و در یکی از گوشه‌ها حفره‌ای به چشم می‌خورد تا بتوانید آن را از دسته کلید یا سایر وسیله‌هایتان آویزان کنید.

گلکسی اسمارت تگ چگونه کار می‌کند؟

اسمارت تگ بر مبنای تکنولوژی پایه بلوتوث با مصرف انرژی کم (Bluetooth LE) کار می‌کند اما کارکرد آن محدود به تولید صدا در محدوده سیگنال موبایلتان نیست. پسوند «اسمارت» این گجت به این نکته اشاره می‌کند که می‌تواند با استفاده از هر گلکسی دیوایس نزدیک به ارسال اطلاعات موقعیت مکانی به صاحبش بپردازد.

ارسال اطلاعات با استفاده از برنامه Samsung SmartThings Find انجام می‌شود و بایستی دیوایس را به این برنامه اضافه کنید. سپس با اتصال به حساب کاربری‌تان می‌توانید هشدار گم شدن را برای آن تنظیم کنید تا با گوشی شما در ارتباط قرار بگیرد. تصور کنید اسمارت تگ از دسته کلید شما آویزان بوده و بین شمشادهای پارک افتاده است. اگر شخصی با گوشی گلکسی خود از نزدیکی آن عبور کند، اسمارت تگ با اتصال به آن برای شما نوتیفیکیشنی ارسال می‌کند تا از موقعیت مکانی‌اش آگاه شوید. ارسال سیگنال و نوتیفیکشن برای گوشی شما رمزگذاری شده خواهد بود، بنابراین نیازی به نگرانی درباره افشای اطلاعات شخصی وجود نخواهد داشت.

البته به جای غریبه‌ها، خودتان هم می‌توانید با پیمودن مسیرهای اخیر به دنبال وسیله گم شده‌تان بگردید و با نزدیک شدن به اسمارت تگ، سیگنال آن نمایش داده خواهد شد. با نزدیک‌تر شدن به گجت، می‌توانید دستور ایجاد صدا را ارسال کنید تا راحت‌تر بتوانید وسیله‌تان را بیابید.

اسمارت تگ بیش از آنچه فکر می‌کنید کارآمد است

گلکسی اسمارت تگ

روی اسمارت تگ دکمه‌ای قرار گرفته که با دو بار فشردن آن می‌توانید موبایل‌تان را به صدا در بیاورید و آن را پیدا کنید. بنابراین برای کسانی که مدام موبایلشان را گم می‌کنند یک اسمارت تگ می‌تواند روی میز یا کنار تخت خواب قرار بگیرد تا به راحتی اسمارت فون‌شان را بیابند. اما چرا باید دو بار دکمه را فشار بدهیم؟ چون سامسونگ برای یک بار فشردن این دکمه عملکردهای قابل شخصی‌سازی متعددی در نظر گرفته است.

برای نمونه اگر یک لامپ هوشمند داشته باشید می‌توانید با هماهنگ کردن اسمارت تگ و لامپ، آن را خاموش یا روشن کنید. همچنین می‌توانید آن را با سوییچ خودرو همگام کنید تا وقتی خارج از ماشین هستید هدلایت‌ها را خاموش کند. با همه‌گیر شدن وسایل خانگی هوشمند، کاربردهای جانبی اسمارت تگ نیز افزایش خواهد یافت.

سامسونگ با گلکسی اسمارت تگ از همین ابتدا برای اپل خط و نشان کشیده است. مدت‌هاست که از اپل اخباری درباره توسعه و ساخت AirTag به گوش می‌رسد که احتمالا عملکردی مشابه با محصول سامسونگ خواهد داشت و کره‌ای‌ها با عرضه اسمارت تگ، در ساخت چنین محصولی پیشگام شده‌اند. البته ایرتگ اپل تنها با دیوایس‌های اپلی و با اپلیکیشن Find My سازگار خواهد بود.

گلکسی اسمارت تگ

هر دو محصول اسمارت تگ سامسونگ و ایرتگ اپل از ردیاب Tile الهام گرفته شده‌اند. مشکل اصلی که تایل با آن دست و پنجه نرم می‌کرد فقدان پلت‌فرم سخت افزاری و اکوسیستم گسترده‌ای مانند سامسونگ و اپل بود که مانع از تداوم موفقیتش شد. البته اگر به وسیله‌ای Tile را متصل کنید باید امیدوار باشید تا فقط کسانی که اپلیکیشن Tile را نصب کرده‌اند بتوانند وسیله‌تان را پیدا کنند. این محدودیت مشخصا روی شانس پیدا شدن وسیله‌تان تاثیر منفی بزرگی خواهد گذاشت.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، سامسونگ با هر پیش‌سفارش گلکسی اس 21 یک گلکسی اسمارت تگ هدیه خواهد داد. اگر قصد دارید پرچمدار جدید سامسونگ را خریداری کنید بهتر است از طریق پیش‌خرید اقدام کنید تا بتوانید اسمارت تگ سامسونگ را به رایگان در اختیار داشته باشید و جزو اولین نفراتی قرار بگیرید که این گجت را تست می‌کنند.

اما اگر قصد خرید سری اس 21 را ندارید می‌توانید با پرداخت 29.99 دلار اسمارت تگ را خریداری کنید. در مراسم امشب سامسونگ اعلام کرد در آینده نزدیک +SmarTag عرضه خواهد شد که از فناوری پهنای باند گسترده استفاده می‌کند تا مکان اشیای گم شده‌تان با دقت بالاتر و به کمک واقعیت افزوده نمایش داده شود. برای این محصول که در سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد قیمت 49.99 دلاری در نظر گرفته شده است.

در نگاه اول شاید گلکسی اسمارت تگ وسیله شگفت‌انگیزی نباشد اما اگر فقط یک بار بتوانید اشیای گم شده‌تان را به کمک این گجت پیدا کنید، از وجود آن بسیار خوشحال خواهید شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*