ویژگی های اندروید 12

اطلاعات تازه‌ای از ویژگی های اندروید 12 لو رفت

گزارش جدیدی منتشر شده که در آن به برخی از ویژگی های اندروید 12 اشاره دارد. یکی از آن‌ها ذخیره حافظه بیشتر با فشرده‌سازی حجم برنامه‌ها است.

نسخه بعدی سیستم عامل گوگل یا همان اندروید 12 در ماه‌های آینده به صورت رسمی معرفی خواهد شد؛ با این حال همانند نسخه‌های قبلی و بسیاری دیگر از گجت‌ها و اخبار دنیای تکنولوژی، اخیرا برخی اطلاعات از ویژگی‌های آن لو رفته است.

طبق اعلام برخی کاربران، این سیستم عامل جدید که با پروژه AOSP شناخته می‌شود به تازگی توسط گوگل مورد تغییر قرار گرفته و کدهایی به آن اضافه شده که به یک ویژگی برای بهبود آزادسازی فضای حافظه دستگاه در آن اشاره می‌کند.

ویژگی های اندروید 12

ویژگی های اندروید 12

چنان که در این کدها نوشته شده، سیستم عامل اندروید 12 می‌تواند برنامه‌ها را به فرمت APK فشرده‌سازی کرده و فضای بسیاری از حافظه داخلی را که معمولا به دلیل وجود پوشه‌های مختلف از یک برنامه ایجاد می‌شود، آزاد کند. البته نکته قابل توجه اینجاست که هنوز مشخص نشده این ویژگی چگونه کار می‌کند؛ آیا به صورت خودکار برنامه‌ها را فشرده می‌کند؟ یا اینکه تنها روی برخی برنامه‌های خاص قابل اعمال خواهد بود؟

به علاوه، پیش از نتیجه‌گیری هرچیز باید در نظر داشت که ممکن است گوگل در برنامه خود برای سیستم عامل اندروید 12، از قرار دادن چنین قابلیتی پس از انجام تست‌های آزمون و خطا به کلی صرف نظر کند. اما جالب است ببینیم که در صورت تایید رسمی، این ویژگی چگونه در گوشی‌ها و دستگاه‌های اندرویدی عمل خواهد کرد.

همچنین در حال حاضر نیز برنامه‌های غیر رسمی بسیاری وجود دارند که می‌توانند به راحتی همین کار را انجام دهند؛ اما برای اجرای آن‌ها، دسترسی Root لازم خواهد بود.

به‌روز رسانی اندروید 12 از طریق گوگل پلی استور

امروزه کاربران پلتفرم اندروید به راحتی می‌توانند برنامه‌های خود را در فروشگاه آنلاین گوگل پلی استور به‌روز رسانی کنند؛ اما آیا تابه حال به این فکر کرده بودید که نسخه اندروید خود را در پلی استور ارتقا دهید؟

تحت پروژه جدید گوگل به نام Mainline ظاهرا قرار است تا در آینده ارتقا نسخه سیستم عامل اندروید توسط گوگل پلی استور نیز یک امر انجام‌پذیر باشد که با اندروید 12 هم شروع خواهد شد. با این وجود هنوز اطلاعات رسمی بیشتری درباره این پروژه منتشر نشده و انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده شاهد اخبار بیشتری درباره آن باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. علیرضا قرایی ادبی

    من هنوز اندروید 11هم لرام نیومده مردم منتظر انتشار اندروید 12هستن هعععععی