نوت بوک سامسونگ بلید بلیز - Blade Blaze

نوت بوک سامسونگ بلید بلیز مجهز به دوربین زیر نمایشگر معرفی شد

نوت بوک سامسونگ بلید بلیز – Samsung Blade Blaze به عنوان اولین لپ تاپ جهان که از فناوری دوربین زیر نمایشگر بهره می‌برد معرفی شد.

استفاده از دوربین زیر نمایشگر، ترفندی بود که امسال شرکت زد تی ای برای اولین بار به صورت رسمی در گوشی هوشمند اکسون 20 قرار داد. این تکنولوژی درواقع از چند لایه نمایشگرهای اولد (OLED) استفاده می‌کند که در آن یک لایه اصلی و با وضوح بالا برای نمایشگر و قسمتی کوچک نیز با وضوح بسیار پایین‌تر برای راه دید دوربین در نظر گرفته می‌شود.

با این وجود این اتفاق که سایر شرکت‌ها نیز در سال‌های آینده از این تکنولوژی استفاده کنند چندان هم دور از ذهن نبوده است، اما اخیرا به نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ قصد دارد تا خارج از دنیای گوشی‌های هوشمند، این فناوری را در دستگاه‌های نوت بوک خود به کار بگیرد.

دوربین زیر نمایشگر در نوت بوک سامسونگ Blade Blaze

امروزه گجتی به نام نوت بوک دیگر به مانند سابق بازار خاصی را به دلیل عرضه تبلت‌ها و لپ تاپ‌های پیشرفته ندارد، اما با این حال، سامسونگ طی یک ویدیو اخیرا دستگاه‌های نوت بوک خود را معرفی کرد که نکته خاص در آن، دوربین زیرنمایشگر این گجت‌ها بود.

این گجت که Samsung Blade Blaze نام دارد از تکنولوژی ساخت Samsung OLED برای نمایشگر خود بهره می‌برد که باعث باریک‌تر شدن و همچنین پایین آمدن چشمگیر وزن دستگاه می‌شود. برای مثال در همین ویدیو قطر و همچنین وزن نوت بوک جدید به ترتیب ۱ میلی‌متر و ۱۳۰ گرم اعلام شده، درحالی که دستگاه‌های دیگر در بهترین حالت قطری ۲.۱ میلی‌متری و ۱۸۰ گرم وزن خواهند داشت.

نوت بوک سامسونگ بلید بلیز - Blade Blaze

البته جالب است بدانید که سامسونگ درباره مشخصات فنی نوت بوک بلید بلیز هنوز چیزی را اعلام نکرده اما گفته می‌شود که قدرت دستگاه، هرگز فدای باریک‌تر بودن آن نخواهد شد. به علاوه، نسبت نمایشگر به صفحه در این گجت معادل ۹۳ درصد بوده که خود در میان محصولات حاضر از تمامی شرکت‌ها، یک رکورد محسوب می‌شود.

نوت بوک سامسونگ بلید بلیز - Blade Blaze

در آخر نیز درباره تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر این نوت بوک لازم به ذکر است که با تکنولوژی UPC توانسته است که نمایشگر خود را طوری طراحی کند که در قسمت دوربین شفاف باشد؛ به این شکل، دوربین هنگامی که قصد ثبت تصاویر را دارید از صفحه شفاف استفاده کرده و کار خود را انجام می‌دهد. البته مشخص نیست کم آیا این کار نیز مشابه همان تکنولوژی به کار رفته در ساخت نمایشگر اکسون 20 یا که نه، چراکه قرار دادن یک قسمت شفاف، ممکن است به پایین آمدن وضوح تصویر نیاز داشته باشد.