پیشرفت دوربین های سری گلکسی اس

سیر تکامل و پیشرفت دوربین های سری گلکسی اس سامسونگ

حالا که گلکسی S21 سامسونگ با دوربینی قدرتمند معرفی شده،‌ فرصت خوبی است تا سیر تکامل و پیشرفت دوربین های سری گلکسی اس سامسونگ را مرور کنیم.

اولین گوشی از شرکت سامسونگ که دارای دوربین بود، سامسونگ V200 نام داشت و از سال 2003 تا به امروز دوربین گوشی‌ها پیشرفت چشم‌گیری داشته‌اند. در ادامه به بررسی پیشرفت دوربین های سری گلکسی اس سامسونگ می‌پردازیم.

سامسونگ گلکسی اس

پیشرفت دوربین های سری گلکسی اس

این گوشی اولین گوشی هوشمند از سری گلکسی اس سامسونگ بود که از یک دوربین 5 مگاپیکسلی استفاده می‌کرد و می‌توانست با کیفیت 720p فیلم‌برداری کند، همچنین دارای قابلیت پاناروما بود که به شما اجازه گرفتن تصاویر عریض را می‌داد. حدود چند سال است که شرکت‌های سازنده موبایل از دوربین‌های دوگانه استفاده می‌کنند و در آن زمان دوربین فوق عریض (اولترا واید) بی معنی بود.

سامسونگ گلکسی اس 2

پیشرفت دوربین های سری گلکسی اس

این گوشی درحالی که دارای فوکوس خودکار بود، از هیچ فلشی برای گرفتن تصاویر در نور کم استفاده نمی‌کرد. دوربین اصلی این گوشی 8 مگاپیکسلی بود و همچنین دوربین جلو (سلفی) از 0.3 مگاپیکسل به 2 مگاپیکسل ارتقا یافته بود.

سامسونگ گلکسی اس 3

پیشرفت دوربین های سری گلکسی اس

در این گوشی عکس گرفتن راحت‌تر شده بود، زیرا دارای قابلیت Zero Shutter Lag بود که سریعا 8 عکس را گرفته و بهترین را شما پیشنهاد می‌داد. همچنین این گوشی دارای قابلیت Single Take بود اما استفاده از قابلیت Zero Shutter Lag گرفتن تصاویر را آسان‌تر کرده بود و در آن زمان طرفداران بسیاری داشت.

سامسونگ گلکسی اس 4

پیشرفت دوربین های سری گلکسی اس

گوشی گلکسی اس 4 (Galaxy S4) اولین گوشی از سری اس سامسونگ بود که از قابلیت Dual Shot (تصاویر دوگانه) استفاده می‌کرد، این قابلیت به گونه‌ای بود که تصاویر گرفته شده با دوربین اصلی و دوربین سلفی را با هم ترکیب می‌کرد (همانند تصویر بالا) و همچنین قابلیت جالبی به نام Sound & Shot به این گوشی اضافه شده بود که می‌توانستید تصاویر گرفته شده را با موسیقی ترکیب کنید. ویژگی دیگر این گوشی Drama Shot بود که باعث شد، نیاز استفاده از برنامه‌های سنگین فتوشاپ از بین برود و می‌توانستید از این ویژگی برای ویرایش (edit) تصاویر و ویدیو‌های ثبت شده استفاده کنید. دوربین اصلی این گوشی 13 مگاپیکسلی بود و نسبت به دو مدل قبلی (8 مگاپیکسل) ارتقا یافته بود.

سامسونگ گلکسی اس 5

پیشرفت دوربین های سری گلکسی اس

این دستگاه اولین گوشی هوشمند سامسونگ بود که از سنسور ISOCELL استفاده می‌کرد و کیفیت دوربین این گوشی 16 مگاپیکسل بود. فناوری ISOCELL باعث بهبود عملکرد دوربین در نور کم شده و همچنین قابلیت Rich Tone HDR که در آن زمان به تازگی معرفی شده بود، باعث مدیریت بهتر دوربین در نور کم می‌شد.

سامسونگ گلکسی اس 6

پیشرفت دوربین های سری گلکسی اس

اگر شما بهترین دوربین جهان را داشته باشید اما صحنه‌ای را برای عکس گرفتن از دست بدهید، داشتن یک دوربین بی‌نظیر کاملا بی‌ارزش است. برای حل این مشکل سامسونگ قابلیت Quick Lauch را معرفی کرد و گوشی گلکسی اس 6 (Galaxy S6) اولین گوشی هوشمند از این سری بود که از این قابلیت پشتیبانی می‌کرد. برای دسترسی سریع به دوربین، باید دوبار دکمه Home فشار می‌دادید و دوربین در 0.7 ثانیه عکس می‌گرفت. در این حالت قابلیت فوکوس خودکار فعال بود و تنها کاری باید انجام می‌دادید لمس کردن شاتر بود.

سامسونگ گلکسی اس 7

پیشرفت دوربین های سری گلکسی اس

فوکوس دوربین گوشی گلکسی اس 7 (Galaxy S7)، به لطف Dual Pixel AF پیشرفت کرده بود. این گوشی در سایت DxOMark امتیاز 88 را کسب کرد و عنوان بهترین دوربین گوشی هوشمند را (در سال 2016) به خود اختصاص داد.

سامسونگ گلکسی اس 8

پیشرفت دوربین های سری گلکسی اس

در سال 2017 سامسونگ به این نتیجه رسید که ارتقا سخت افزار دوربین به تنهایی نمی‌تواند با دوربین‌های اختصاصی در شب رقابت کند، پس در گوشی گلکسی اس 8 (Galaxy S8) از قابلیت تلفیق تصاویر استفاده کرد. این قابلیت می‌توانست سه تصویر را پشت سر هم بگیرد و آن‌ها را با هم ادغام کند، این کار باعث می‌شد تا کیفیت تصاویر افزایش پیدا کند. همچنین سامسونگ با به روزرسانی رابط کاربری دوربین، قابلیت تصویربرداری با یک دست را برای کاربران خود فراهم کرد.

سامسونگ گلکسی اس 9

پیشرفت دوربین های سری گلکسی اس

سامسونگ در این گوشی روی گرفتن تصاویر در نور کم تمرکز داشت، لنز دوربین این گوشی دارای دیافراگم متغیر بود، که برای عکس‌برداری در نور زیاد (روز) از دیافراگم f/2.4 و برای عکس‌برداری در نور کم (شب) از دیافراگم f/1.5 (برای جذب 28 درصد نور بیشتر) استفاده می‌کرد. دوربین این گوشی توانایی فیلم برداری 960 فریم بر ثانیه (اسلو موشن) را داشت.

سامسونگ گلکسی اس 10

پیشرفت دوربین های سری گلکسی اس

گوشی گلکسی اس 9 پلاس (Galaxy S9 Plus) از لنز دوربین دوگانه استفاده می‌کرد سامسونگ در پرچمدار بعدی خود یعنی سامسونگ گلکسی اس 10 (Galaxy S10) این دو دوربین را به سه دوربین ارتقا داد، از دوربین سوم این گوشی برای گرفتن تصاویر فوق عریض (اولترا واید) استفاده می‌شد. این دوربین علاوه بر اینکه نیاز به حالت پاناروما را از بین برد، توانست قابلیت فیلم‌برداری Super Steady را فعال کند و همچنین پشتیبانی از +HDR10 نیز به این گوشی اضافه شد.

سامسونگ گلکسی اس 20

پیشرفت دوربین های سری گلکسی اس

سامسونگ در سری گلکسی اس 20 (Galaxy S20) روی بزرگنمایی تمرکز داشت و توانست قابلیت Space Zoom (زوم 100 برابری) را به مدل جدید (Ultra) اضافه کند. گوشی‌های این سری برای اولین بار توانستند ویدویو‌هایی با کیفیت 8K را ضبط کنند و همچنین قابلیت Super Steady در این سری نیز ارتقا یافته بود.

سامسونگ گلکسی اس 21

پیشرفت دوربین های سری گلکسی اس

این سری که به تازگی معرفی شده، دارای پیشرفت‌هایی نسبت به نسل قبلی خود است برای مثال می‌توان به دوگانه بودن ماژول تله فوتو (فقط اس 21 اولترا) یا قابلیت Director Mode، که به شما امکان تصویربرداری از سه دوربین به طور هم‌زمان را می‌دهد، اشاره کرد.

تمام دوربین‌های هر سه مدل گلکسی اس 21 (Galaxy S21) قادر به تصویربرداری 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه هستند. همچنین از Dual Pixel AF در دو مدل گلکسی اس 21 و اس 21 پلاس استفاده می‌شود. مدل گلکسی اس 21 اولترا به لطف سنسور 108 مگاپیکسلی ISOCELL (با بهبود پیکسل 9 در 1)، در شب تصاویر بهتر و روشن‌تری را ثبت می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*