قابلیت Hibernation اندروید

قابلیت Hibernation اندروید برای کاهش حجم اپلیکیشن ها در راه است

قابلیت Hibernation اندروید می‌تواند حجم اپلیکیشن هایی را که در حال استفاده نیستند، کاهش دهد تا در فضای ذخیره‌سازی دستگاه، صرفه‌جویی شود.

اعضای پروژه متن باز اندروید در حال کار روی یک قابلیت جدید، موسوم به خواب زمستانی هستند. البته قابلیت Hibernation در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد و هنوز تاریخ رسمی انتشار آن اعلام نشده است؛ اما شاید به اندروید 12 اضافه شود. اما این به اصطلاح خواب زمستانی اپلیکیشن‌ها چیست؟

قابلیت Hibernation اندروید

ظاهرا اگر چند نفر به صورت مشترک در حال استفاده از یک دستگاه باشند؛ هر کدام از آن‌ها می‌توانند اپلیکیشن بلااستفاده برای خود را در حالت هایبرنیشن قرار دهند. این باعث پاکسازی cache یا حافظه موقت اپ و آزاد شدن مقداری از فضای ذخیره‌سازی می‌شود که چیز عجیب و تازه‌ای نیست.

اما سوال اصلی این است که چه می‌شود وقتی همه کاربران دستگاه، آن اپلیکیشن مشخص را hibernate کنند؛ به ویژه با توجه به اینکه اکثر گوشی‌ها فقط یک کاربر دارند.

از نام این قابلیت می‌توان برداشت کرد که در چنین شرایطی، اپلیکیشن به طور دائم حذف نخواهد شد؛ ولی شاید سیستم عامل به طریقی آن را فشرده کند تا علاوه بر پاکسازی حافظه کش، فضای بیشتری آزاد شود. هر وقت هم که کاربر خواست، بتواند آن را از خواب زمستانی و حالت فشرده، خارج کند.

ناگفته نماند با وجود تشابه اسمی، این قابلیت، چیز کاملا متفاوتی از ویژگی hibernation برخی برنامه‌ها و ماژول‌های Xposed است که اجرای اپ را متوقف می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*