بهترین بازی های موبایل سال 2020

بهترین بازی های موبایل سال 2020 که باید تجربه کنید

در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های موبایل سال 2020 آشنایی پیدا کنید، عناوینی که توانستند مخاطبان زیادی بدست بیاورند و کیفیت قابل توجهی داشتند.

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های موبایل سال 2020 در دو سیستم عامل اندروید و آی او اس پرداخته‌ایم. این بازی‌ها موفق شدند تا عملکرد درخشانی از خود بر جای بگذارند و طرفداران زیادی بدست بیاورند.

سال 2020 با اینکه تحت تاثیر شیوع کرونا ویروس قرار گرفت اما برای بازی دوستان به خوبی سپری شد. در سالی که گذشت، شاهد انتشار عناوین موبایلی جذابی در ژانرهای مختلف بودیم که می‌توانند مخاطبان را برای ساعت‌ها و روزها سرگرم کنند.

بهترین بازی های موبایل سال 2020

با اینکه صنعت بازی در چند ماه اخیر، تحت تاثیر نسل جدید کنسول‌ها قرار گرفته بود اما بازی‌های موبایل توانستند سهم مناسبی از بازار را بدست بیاورند. حالا تعداد کسانی که بر روی گوشی‌های هوشمند بازی می‌کنند، تقریبا به اندازه پلتفرم‌های دیگر است و چه بسا حتی بیشتر هم باشد. در ادامه ما را همراهی کنید تا با بهترین بازی های موبایل سال 2020 آشنا شوید.

– بازی Eve Echoes

بهترین بازی های موبایل سال 2020

اینکه بتوان ایده‌های بازی Eve Online را در یک نسخه موبایل پیاده سازی کرد، کار آسانی نیست. این بازی محبوب به خاطر مکانیک‌های پیچیده مشهور است و برای اینکه آن را درک کنید، باید صدها ساعت وقت بگذارید. با این حال، استودیوی نت ایز (NetEase) موفق شده تا ایو آنلاین را به شکلی مناسب، وارد دنیای گوشی‌های هوشمند کند.

بازی Eve Echoes یک برداشت متفاوت و حتی زیبا از این بازی نقش‌آفرینی آنلاین چندنفره گسترده  (MMORPG) ارائه داده است و اگر از علاقه‌مندان ژانر فضایی هستید، باید حتما آن را تجربه کنید. این نسخه شاید کمی ساده سازی شده باشد اما دست کمی از نسخه اصلی ندارد.

– بازی Genshin Impact

بهترین بازی های موبایل سال 2020

یکی از پر سر و صداترین عناوین سال 2020 که توانست بازار بازی‌های موبایل را تحت تاثیر قرار دهد. بازی جنشین ایمپکت چه از نظر گرافیک و چه از نظر گیم پلی، شباهت‌های زیادی به مجموعه افسانه زلدا (Legend of Zelda) دارد که اتفاق خوشایندی است. شما در یک جهان باز قرار می‌گیرد و باید ماموریت‌های مختلفی انجام دهید و با پیشرفت در بازی، شخصیت‌های تازه‌ای را نیز باز می‌کنید. خوشبختانه استودیوی سازنده، محتواهای بازی را به صورت روزانه و هفتگی به‌روزرسانی می‌کند، بنابر این همیشه کارها و ماموریت‌های تازه‌ای برای انجام وجود دارد.

داستان بازی در یک دنیای فانتزی به نام تِوی‌ یَت (Tevyat) اتفاق می‌افتد که دارای مناطق زیادی است و می‌توانید برای ساعت‌ها در آن به گشت و گذار بپردازید. این دنیا به تدریج گسترده‌تر هم خواهد شد. فراموش نکنید که این بازی رایگان (free-to-play) است و بخش خرید درون برنامه‌ای آن هم به شکلی طراحی شده که مخاطب را آزار ندهد.

– بازی Pascal’s Wager

بهترین بازی های موبایل سال 2020

بسیاری از بازی دوستان بر این باورند که عناوین سختی همچون دارک سولز (Dark Souls) یا بلادبورن (Bloodborne) بر روی موبایل، جذابیت خود را از دست می‌دهند و امکان پذیر نیست که بر روی گوشی، تجربه مشابه‌ای از این آثار داشته باشید. بازی Pascal’s Wager ثابت می‌کند که این دیدگاه غلط است و آثار فانتزی دشوار را به راحتی می‌توان بر روی نمایشگرهای کوچک انجام داد. این بازی شاید ظرافت دارک سولز را نداشته باشد اما کمبودهای خود را با شخصیت‌های جذاب، یک دنیای تاریک و چالش‌های ناب جبران می‌کند.

با یک بخش داستانی نسبتا خطی تقریبا 20 ساعته، دنیای بزرگی در مقابل شما قرار می‌گیرد که در آن می‌توانید به گشت و گذار بپردازید، با شخصیت‌های مختلفی ملاقات کنید و حتی لحظات خاطره انگیزی داشته باشید. این بازی شاید سخت باشد اما غیرمنصفانه نیست.

– بازی Guardian Tales

بهترین بازی های موبایل سال 2020

سال 2020 برای آثار شرقی به خوبی گذشت و بازی Guardian Tales نیز یکی از عناوین برجسته کره‌ای است که از سبک گیم پلی زلدا بهره می‌گیرد. بر خلاف جنشین ایمپکت، گرافیک این بازی به صورت پیکسلی است که حس و حال عناوین کلاسیک را بیشتر زنده می‌کند. در بازی شخصیت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید به تدریج آن‌ها را باز کنید و هر کدام دارای قابلیت‌های خاص خود هستند.

یکی از انتقاداتی که به سبک Gacha می‌شود، این است که بازیکنان، کنترل زیادی بر روی شخصیت‌ها ندارند. بازی Guardian Tales این مشکل را ندارد، شما نه تنها در مبارزات می‌توانید شخصیت خودتان را کنترل کنید بلکه لذت زیادی از این درگیری‌ها خواهید برد.

– بازی Meteorfall: Krumit’s Tale

بهترین بازی های موبایل سال 2020

ژانر روگ لایک دِک بیلدر (Roguelike deck builder) حالا یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین سبک‌ها در میان بازی‌های موبایلی است. با اینکه پادشاه فعلی این سبک، بازی اسلی د اسپایر (Slay the Spire) است اما قسمت دوم بازی Meteorfall هم توانسته خودنمایی کند. این بازی البته برداشت خاص خودش از این سبک را ارائه می‌دهد، شما می‌توانید در نقش یک سلحشور، جادوگر، دزد یا حتی کشیش بازی کنید و با استفاده از قابلیت‌های هر شخصیت، سیاه‌چاله‌های مختلف را پشت سر بگذارید.

این بازی بر خلاف ظاهر کارتونی‌اش، بسیار پیچیده است؛ خصوصا در بخش‌های پایانی هر مسابقه شاهد یک رقابت نفس گیر و پر استرس خواهید بود که هر نوع مخاطبی را غافل گیر می‌کند. اگر از این بازی رضایت داشتید، می‌توانید به سراغ قسمت اول آن یعنی Meteorfall: Journey هم بروید.

– بازی South of the Circle

بهترین بازی های موبایل سال 2020

  • قیمت: انحصاری سرویس اپل آرکید

کسانی که به عناوین داستان محور علاقه‌مند هستند، این بازی نوآورانه و احساسی را باید در اولویت قرار دهند. این بازی که یادآور اثر داستانی درخشانی همچون فایرواچ (Firewatch) است، داستان مردی به نام پیتر را روایت می‌کند که هواپیمایش سقوط کرده و حالا در قطب شمال گرفتار شده است. او که برای نجات تلاش می‌کند، به تدریج دیگر نمی‌تواند مرز میان واقعیت و رویا را تشخیص دهد. اتفاقات بازی در سال 1964 و در دوران جنگ سرد رخ می‌دهد که باعث شده این داستان، عمق بیشتری هم داشته باشد.

بازی South of the Circle توسط استودیوی استیت آف پلی گیمز (State of Play Games) ساخته شده و متاسفانه فقط در اختیار مشترکان اپل آرکید قرار دارد.

– بازی Randonautica

بهترین بازی های موبایل سال 2020

بازی Randonautica در چند ماه اخیر بسیار خبرساز بوده است و در مجموع، پدیده عجیبی محسوب می‌شود. در دوره‌ای که اکثر مردم به دلیل کرونا در خانه‌ها محبوس شده و به دنبال یک تفریح تازه بودند، این بازی از راه رسید و توانست طرفداران زیادی به دست بیاورد. ایده اثر ساده است، شما تعدادی مختصات بدست می‌آورید، سپس به طرف آن می‌روید و چیزهایی که کشف کرده‌اید را با دیگران به اشتراک می‌گذارد.

طبیعی بود که این ایده باعث شود تا داستان‌های عجیبی بشنویم، از جمله اتفاقات واقعی! برای مثال چند دوست که در حال انجام این بازی بودند، دو جسد پیدا کردند. بازی Randonautica شما را وارد یک ماجراجویی منحصربه‌فرد می‌کند و یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های موبایلی سال به حساب می‌آید.

– بازی Moonlighter

بهترین بازی های موبایل سال 2020

تجربه بازی مون لایتر در واقع مثل این است که یک نسخه فرعی از بازی استاردو ولی (Stardew Valley) در سبک دانجن کراولر (Dungeon Crawler) ساخته شود. این بازی نقش آفرینی روگ لایک، در مورد یک فروشنده ساده به نام ویل است که رویای قهرمان شدن در سر دارد و با باز شدن پورتال‌هایی مرموز در دهکده، این فرصت را پیدا می‌کند تا به یک نجات دهنده تبدیل شود.

بازی Moonlighter دارای دو بخش کاملا مجزا است. در طول روز، شما فروشگاه پدربزرگتان را مدیریت کرده، سفارش‌های روستاییان را انجام داده و آیتم‌های جدید می‌سازید. و سپس در شب، وارد سیاه چال‌ها شده و با دشمنان به مبارزه می‌پردازید. این چرخه شب و روز کمک کرده تا بازی تکراری نشود و تنوع بسیار خوبی داشته باشد. شما با پول‌های اضافی می‌توانید به بخش‌های دیگر دهکده رفته و از فروشگاه‌های مختلف، ابزار لازم خود را خریداری کنید و البته اسلحه‌های خود را ارتقا دهید. بازی مون لایتر در حال حاضر تنها برای آی او اس منتشر شده اما نسخه اندروید آن نیز در راه است.

– بازی XCOM 2

بهترین بازی های موبایل سال 2020

ایکس کام 2 یکی از اعتیادآورترین بازی‌های استراتژیک یک دهه اخیر به حساب می‌آید و حالا می‌توانید آن را بر روی گوشی‌های هوشمند تجربه کنید. استودیوی فرال اینتراکتیو (Feral Interactive) موفق شده تا این بازی را به خوبی برای موبایل پورت کند. بازی ایکس کام 2 نه تنها دارای رابط کاربری فوق‌العاده‌ای است، بلکه کنترل‌های درستی دارد و به خوبی برای نمایشگرهای لمسی بهینه سازی شده. این نسخه آی او اس، شامل تمامی بسته‌های الحاقی هم می‌شود.

– بازی A3: Still Alive

بهترین بازی های موبایل سال 2020

این بازی نقش آفرینی جهان باز در ماه نوامبر برای اندروید و آی او اس منتشر شد و سبک فانتزی و آر پی جی را با بتل رویال تلفیق کرده است. شما در یک تیم 100 نفره بازی می‌کنید و باید در مقابل یک تیم 100 نفره دیگر قرار بگیرید! در بازی A3: Still Alive، کلاس‌های مختلفی وجود دارد که با توجه به علایق شخصی و سبک بازی خود، می‌توانید هر کدام را که دوست دارید، انتخاب نمایید و به رقابت بپردازید.

البته همه چیز به مبارزات بتل رویال ختم نمی‌شود، شما می‌توانید در دنیای بزرگ بازی به صورت آزادانه به گشت و گذار بپردازید. اگر چه مدت زمان زیادی از عرضه بازی نگذشته اما توانسته طرفداران و امتیازات بالایی بدست بیاورد و احتمالا تا ماه‌های آینده از آن بیشتر خواهید شنید.

– بازی Among Us

بهترین بازی های موبایل سال 2020

بازی امانگ آس در سال 2018 توسط استودیوی اینراسلاث (InnerSloth) منتشر شد و تا مدت‌ها یک بازی نسبتا گمنام محسوب می‌شد اما با تشکر از استریمرها و یوتیوبرها، ناگهان مورد توجه بازی دوستان قرار گرفت و حالا یکی از پرمخاطب‌ترین بازی‌های ویدیویی بازار است. در این بازی که تم فضایی دارد، شما در دو گروه خدمه و ایمپاستر (فریبکار) بازی می‌کنید.

هدف خدمه این است که شخصیت‌های فریبکار را پیدا کنند و ماموریت‌های خود را انجام دهند. در مقابل، فریب کاران باید ضمن خرابکاری، خدمه را نیز بدون اینکه کسی متوجه شود، به قتل برسانند. در پایان هر راند هم یک جلسه برگزار می‌شود و در مورد بازیکنان مشکوک رای گیری می‌شود. توصیه می‌کنیم این بازی را با دوستانتان انجام دهید.

– بازی Castlevania: Symphony Of The Night

بهترین بازی های موبایل سال 2020

این بازی کلاسیک و خاطره انگیز در سال 1997 برای پلی استیشن 1 عرضه شد و در ابتدای انتشار چندان مورد توجه قرار نگرفت اما به تدریج توانست نظر مخاطبان را جلب کند و به فروش بالایی برسد. این نسخه کسلوانیا پس از گذشت دو دهه، هنوز هم یکی از بهترین بازی‌های تاریخ در نظر گرفته می‌شود و حالا بر روی اندروید و آی او اس هم قابل دسترسی است.

بازی Symphony Of The Night عناصر نقش آفرینی را با سبک ساید اسکرولینگ دو بعدی تلفیق کرده است. شما در نقش ریچارد بلمونت بازی می‌کنید که به سوی قلعه دراکولا می‌رود تا این خون آشام را شکست دهد. بازیکنان، در این مسیر باید آیتم‌های مختلفی را جمع آوری کنند و با چند غول آخر هم به مبارزه بپردازند. بازی Castlevania: Symphony Of The Night خوشبختانه با دسته‌های مختلف سازگاری کامل دارد و با اینکه به خوبی برای نمایشگرهای لمسی بهینه سازی شده اما توصیه می‌کنیم که اگر امکان پذیر است، آن را با کنترلر انجام دهید.

– بازی Civilization 6 Mobile

بهترین بازی های موبایل سال 2020

نسخه رایانه‌های شخصی و کنسولی این بازی، 4 سال قبل عرضه شد اما نسخه اندروید آن اوایل سال گذشته میلادی انتشار یافت. این بازی اگر چه پولی است اما می‌توانید 60 نوبت آن را بدون پرداخت هزینه و کاملا رایگان تجربه کنید. سازندگان بازی Civilization 6 موفق شده‌اند تا آن را به خوبی برای موبایل‌ها پورت کنند و این نسخه مورد تحسین طرفداران قرار گرفته است.

بازی Civilization VI بدون شک یکی از بهترین عناوین استراتژیک موبایل چند سال اخیر است اما برای تجربه آن باید ساعت‌ها وقت صرف کرده و البته 19.99 دلار هم پرداخت کنید! با این حال، از آنجایی که تجربه بازی تقریبا نزدیک به نسخه‌های اصلی است، شاید طرفداران آن حاضر شوند چنین مبلغ بالایی را بپردازند.

– بازی Harry Potter: Puzzles And Spells

بهترین بازی های موبایل سال 2020

این نسخه هری پاتر، سومین اثری است که توسط استودیوی پورت کی گیمز (Portkey Games) منتشر شده و آن‌ها نسخه چهارم آن با نام میراث هاگوارتز (Hogwarts Legacy) را نیز تایید کرده‌اند که قرار است تا چند ماه آینده عرضه شود. پس از موفقیت نسخه‌های Hogwarts Mystery و Wizards Unite، طرفداران بی‌صبرانه در انتظار یک بازی دیگر بودند و Puzzles And Spells شما را ناامید نمی‌کند.

در این نسخه، می‌توانید کارهای مختلفی را انجام دهید و اثر حالت رقابتی تری نسبت به قسمت‌های قبلی دارد. همچنین اضافه شدن بخش جوایز کمک کرده تا بازیکنان زمان بیشتری برای اثر بگذارند و امتیازات خود را بهبود ببخشند. حتی کسانی که به عناوین پازلی علاقه چندانی ندارند، می‌توانند با این بازی ارتباط برقرار کنند که اتفاق خوبی است.

– بازی If Found

بهترین بازی های موبایل سال 2020

یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های سال که در مراسم گیم اواردز 2020 نیز نامزد جوایز مختلفی شد. این اثر استودیوی آناپورنا (Annapurna)، ریتم آرامی دارد و در مورد روابط انسانی است. بازی داستان زندگی دختری به نام کسیو (Kasio) را روایت می‌کند که به خانه‌اش در غرب ایرلند بازگشته و در ادامه، کشمکش‌های زیادی را با خانواده‌اش تجربه می‌کند. اما شرایط هنگامی حساس‌تر می‌شود که یک سیاه چاله، در حالی نابودی کره زمین است و حالا کسیو باید با قضیه به پایان رسیدن دنیا نیز دست و پنجه نرم کند.

بعضی از بازی‌ها را برای گرافیک بالایشان انجام می‌دهیم یا به خاطر مکانیک‌های گیم پلی اما این بازی هیچ کدام از آن‌ها را ندارد و همه چیز به داستان و شخصیت‌ها ختم می‌شود. این مسئله شاید باعث شکست خوردن یک اثر شود اما If Found با ظرافت خاصی طراحی شده که مخاطب را تا انتها با خود همراه می‌سازد.

– بازی Legends Of Runeterra

بهترین بازی های موبایل سال 2020

بازی‌های کارتی زیادی برای موبایل وجود دارند اما بعضی از آن‌ها بهتر از باقی هستند، از جمله بازی Legends Of Runeterra. این اثر در واقع پاسخ استودیوی رایت گیمز (Riot Games) به بازی هارت استون (Hearthstone) و تلاش جدی آن‌ها برای ورود به ژانر دِک بیلدر است. این بازی البته یک نسخه تقلیدی نیست و فرمول‌های همیشگی این سبک را به اندازه‌ای تغییر داده که به هویت مستقلی برسد. عمق تاکتیکی بازی و پتانسیل بالای آن باعث شده تا به رقیبی جدی برای آثار این سبک تبدیل شود.

اگر از طرفداران بازی لیگ آف لجندز (League of Legends) هستید، بدون شک باید Legends Of Runeterra را نیز تجربه کنید، زیرا داستان آن در همان دنیای LOL رخ می‌دهد. فارغ از جلوه‌های بصری زیبا، موسیقی متن دلنشین و کیفیت کلی اثر، چیزی که این بازی را خاص کرده، گیم پلی پیچیده و متنوع آن است که هر نوع مخاطبی را راضی می‌کند.

– بازی The Pathless

بهترین بازی های موبایل سال 2020

  • قیمت: انحصاری سرویس اپل آرکید

یک اثر دیگر از استودیوی جاینت اسکوید (Giant Squid) که بازی دوستان آن را با آبزو (ABZÛ) می‌شناسند. شما را در نقش هانتر (Hunter) بازی می‌کنید، جوانی که می‌خواهد دنیا را از یک نیروی تاریک نجات دهد و وارد یک ماجراجویی بزرگ می‌شود. این بازی جهان باز، برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و رایانه‌های شخصی نیز منتشر شده و نسخه موبایل آن در انحصار سرویس اپل آرکید قرار دارد.

نسخه پلی استیشن 5 بازی The Pathless به یکی از عناوین لانچ برتر این کنسول تبدیل شد اما نسخه موبایلی آن هم به شدت جذاب است و یکی از بهترین بازی های موبایل سال 2020 به حساب می‌آید.

کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی های موبایل سال 2020 را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.