به روزرسانی کروم 88

به روزرسانی کروم 88 با قابلیت‌های جدید منتشر شد

گوگل به روزرسانی کروم 88 – Chorom 88 را برای تمامی پلتفرم‌ها، به همراه قابلیت‌های جدید در دسترس کاربران قرار داده است.

گوگل یک به روزسانی بزرگی را با نام کروم 88 برای مرورگر خود عرضه کرده و اکنون این به روزرسانی برای پلتفرم‌های لینوکس، ویندوز، macOS، اندروید و همچنین iOS در دسترس قرار دارد. به روزرسانی کروم 88 دارای قابلیت‌های جدیدی بوده و همچنین قطع پشتیبانی از برخی فناوری‌ها و سیستم عامل‌ها را به همراه دارد.

در این به روزرسانی، دیگر از Mac OS X Yosemite پشتیبانی نمی‌شود و برای اجرای آن شما نیاز به OS X 10.11 El Capitan دارید، به علاوه دیگر نمی‌توان از این مرورگر به عنوان سرویس گیرنده FTP استفاده کرد و این یعنی گوگل از سرورهای (آدرس) …// :ftp پشتیبانی نمی‌کند، همچنین گوگل از شر Adobe Flash Player و Legacy Browser Support خلاص شد و دیگر نیازی به استفاده از آن‌ها ندارد.

به روزرسانی کروم 88

حالت تیره (Dark mode) در به روزرسانی کروم 88 بهبود یافته و اکنون قسمت‌های تاریخچه، تنظیمات، صفحه جدید و… را در بر می‌گیرد. اکنون استفاده از چند تب (برگه) به صورت هم‌زمان آسان‌تر شده و می‌توانید به راحتی از چند تب استفاده کنید. مدیریت ورود به سیستم و گذرواژه‌ها به صورت ساده‌تری نشان داده می‌شوند و همچنین این گذرواژه‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند و در صورتی که باید جایگزین شوند، این مرورگر از شما درخواست می‌کند که گذرواژه خود را به روزرسانی کنید.

به روزرسانی کروم 88

برخی دیگر از قابلیت‌های این مرورگر

  • واسط برنامه نویسی Digital Goods: برنامه‌های وب منتشر شده در فروشگاه Google Play اکنون می‌توانند مانند دیگر برنامه‌ها از سیستم پرداخت Play Store استفاده کنند.
  • تطابق نور اجسام AR با محیط: اکنون محتواهای AR و VR که در اندروید استفاده می‌شوند، نور هماهنگ‌تری با محیط خواهند داشت.
  • aspect-ratio در CSS: محتوا‌هایی که تغییر اندازه دارند،‌‌ می‌توانند نسبت طول و عرض خود را هنگام تغییر اندازه حفظ کنند.
  • Origin Isolation: برنامه نویسانی که می‌خواهند امنیت بالاتری داشته باشند، می‌توانند این گزینه را فعال کنند و در عوض دسترسی به برخی از APIها ممکن نخواهد بود.
  • موتور JavaScript: نسخه 88 گوگل کروم از نسخه 8.8 موتور V8 JavaScript استفاده می‌کند.

قابلیت‌های جدید مرورگر MICROSOFT EDGE

پس از ماه‌ها انتظار، شرکت مایکروسافت قابلیت همگام سازی تب (برگه) و تاریخچه را برای مرورگر MICROSOFT EDGE منتشر کرد. این مرورگر دارای گذرواژه‌های و بوک مارک‌های همگام سازی شده بوده و همچنین اجازه ارسال یک وب سایت از گوشی موبایل به رایانه شخصی را می‌دهد. با این وجود، این مرورگر فاقد قابلیت‌های گوگل کروم است و مایکروسافت در ماه دسامبر (آذر) قابلیت‌هایی مانند همگام سازی تاریخچه و تب‌ها (برگه‌ها) را به صورت آزمایشی برای نسخه بتا این مرورگر منتشر کرده است، این تغییرات در سرور صورت گرفته و کاربران برای دریافت این قابلیت‌ها نیازی به اقدام خاصی ندارند.

به روزرسانی کروم 88

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*