بازی Deep Rock Galactic

بازی Deep Rock Galactic و 10 نکته برای تازه واردها

بازی Deep Rock Galactic – دیپ راک گالاکتیک در ابتدا کمی سخت است و برای موفقیت در ماموریت‌ها باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

اگر بازی Deep Rock Galactic را به تازگی آغاز کرده‌اید، بهتر است که نکات زیر را به خطر بسپارید.

بازی دیپ راک گالاکتیک نزدیک به دو سال در حالت دسترسی اولیه (Early access) قرار داشت و نسخه کامل آن سرانجام در اواسط سال 2020 منتشر شد. این بازی که توسط استودیوی دانمارکی گوست شیپ گیمز (Ghost Ship Games) ساخته شده، توانسته طرفداران زیادی به دست بیاورد و در مجموع اثر خوش ساختی است که می‌تواند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کند.

راهنمای بازی Deep Rock Galactic برای تازه واردها

در این بازی شوتر آنلاین می‌توانید به صورت انفرادی یا در تیم‌های دو الی چهار نفره به بازی بپردازید. وظیفه شما این است که به غارهای مختلف رفته، ماموریت‌های خاصی را انجام داده و با موج‌های مختلفی از موجودات فضایی مبارزه کنید. با توجه به تجهیزات مختلفی که در اختیار دارید، می‌توانید بدون هیچ مشکلی هر دیواری را سوراخ یا منفجر کنید و از هر مسیری که دوست دارید به سوی اهداف خود پیش بروید.

این اثر شاید چندان پیچیده نباشد اما در هنگام معدن کاری در سیاره Hoxxes IV، نکاتی وجود دارد که باید در ذهن داشته باشید. این نکات می‌توانند کار را برای شما آسان‌تر کرده و حتی بازی را جذاب‌تر کنند.

– دوری از حفاری‌های بی‌نتیجه

بازی Deep Rock Galactic

معدن‌های بازی به صورت تصادفی ساخته می‌شوند و هرگاه که وارد یک معدن تازه می‌شوید، با قبلی متفاوت است. بنابر این سوراخ کردن یک دیوار شاید گاهی به یک غار دیگر منجر نشود. اگر پس از مدتی متوجه شدید که حفاری‌های شما بی‌نتیجه است، دیگر آن را ادامه ندهید. اما اگر با یک دیوار خاکی  که ظاهر متفاوتی دارد، رو به رو شدید، احتمال اینکه یک غار پشت آن باشد، بسیار زیاد است، پس حتما آن حفاری کنید تا شاید بتوانید مواد معدنی مورکیت (Morkite) بدست بیاورید.

در ضمن فراموش نشود که همانند بازی لفت فور دد (Left 4 Dead)، اگر بیش از حد در یک ناحیه باقی بمانید، دشمنان دوباره زنده می‌شوند و باید با موج دیگری از آن‌ها مقابله کنید. بنابر این از باقی ماندن بی دلیل در یک منطقه خودداری نمایید.

– ماموریت‌های ثانویه

بازی Deep Rock Galactic

در کنار ماموریت‌های اصلی، همیشه یک ماموریت فرعی هم در دسترس است که ارزشش را دارد برای آن وقت صرف کنید. در کنار جستجو برای مورکیت یا تخم موجودات بیگانه (Alien Eggs)، می‌توانید فسیل‌های موجودات فضایی یا شکوفه‌های آپوکا (Apoca Blooms) را پیدا کنید که امتیازات (XP) مختلفی برای شما به همراه دارند. این امتیازات بدون شک برای شما کارآمد خواهند بود. پس در ماموریت‌های سخت، کمی وقت گذاشته و ماموریت‌های ثانویه را هم پیگیری کنید.

– روشن کردن مسیر

بازی Deep Rock Galactic

غارها معمولا تاریک و خطرناک هستند (اگر ماینکرفت بازی کرده باشید، با این مسئله به خوبی آشنا هستید). غارهای سیاره Hoxxes، مملو از اتفاقات عجیب و غیرمنتظره بوده و موجودات فضایی مختلفی در آنجا زندگی می‌کنند که قصد کشتن شما را دارند. به همین دلیل، باید در استفاده از شعله‌های روشنایی (Flare) هوشیار باشید، زیرا تنها تعداد محدودی از آن‌ها را در اختیار دارید. شاید وسوسه شوید که در نقاط کم نور از آن‌ها استفاده نکنید و در تاریکی کمی جلوتر بروید.

اما این کار کاملا اشتباه است زیرا در نقاط تاریک، سوراخ‌های زیادی وجود دارند که اگر مواظب نباشید، درون آن‌ها می‌افتید و از دیگر اعضای تیم جدا می‌شوید. هیچ چیز بدتر از این نیست که در آن غارهای تاریک، کسی نزدیک به شما نباشد و باید برای بازگشت تلاش کنید. بنابر این مسیر را همیشه روشن نمایید تا دچار چنین مشکلاتی نشوید.

– بدانید کجا هستید

بازی Deep Rock Galactic

پس از انجام ماموریت باید به پاد (Pod) کوچک خود بازگردید تا شما را به ایستگاه اصلی ببرد. این کار آسان به نظر می‌رسد اما گاهی آن قدر در غارها پیشروی کرده‌اید که ممکن است گم شوید. خوشبختانه بازی دارای یک نقشه سه بعدی است که به شما کمک می‌کند تا اطراف خود را به خوبی ببینید. این نقشه به شما اجازه می‌دهد تا دید بازتری نسبت به مناطق تاریک و وسیع داشته باشید و مطمئن شوید که همه دیوارها را بررسی کرده‌اید.

در موقعیت‌های حساس، این نقشه می‌تواند کارایی‌های دیگری هم داشته باشد. هنگامی که موجودات فضایی در تعقیب شما هستند، از نقشه کمک گرفته و می‌توانید تاکتیک‌های مختلفی را برای گم کردن آن پیاده سازی کنید تا مسیر برای بازگشت امن شود. خصوصا زمان‌هایی که فرصت کافی برای مبارزه وجود ندارد و یا می‌خواهید سریع‌تر ماموریت را به اتمام برسانید.

– استفاده از محیط به نفع خود

بازی Deep Rock Galactic

یکی از نقاط قوت بازی Deep Rock Galactic محیط‌های تخریب پذیر آن است که خاطرات خوش بتلفیلد: بد کمپانی 2 (Battlefield: Bad Company 2) را زنده می‌کند. شما می‌توانید هر دیواری را سوراخ کرده و به منابع معدنی مختلفی دست پیدا کنید. اگر سوراخی که ایجاد کرده‌اید، برای عبور تمامی اعضای تیم به اندازه کافی بزرگ نبود، می‌توانید از شخصیت انجینیر (Engineer) بخواهید تا آن را منفجر کند.

اما در هنگام حفاری می‌توانید سنگ‌های معدنی (Ore) ارزشمندی را هم پیدا کنید، بنابر این به آن‌ها نیز توجه داشته باشید.

– در کنار دوستان یا افراد حرفه‌ای بازی کنید

بازی Deep Rock Galactic

پتانسیل‌های بازی Deep Rock Galactic هنگامی شکوفا می‌شود که آن را به صورت چهارنفره و همراه با میکروفن تجربه کنید. قابلیت بازی به صورت انفرادی هم وجود دارد اما هوش مصنوعی هم‌تیمی‌ها چندان خوب نیست و از لذت بازی کم می‌کند. علاوه بر این، از شخصیت‌های تحت کنترل هوش مصنوعی نمی‌توانید چیزهای تازه‌ای یاد بگیرید و شاید بازی کمی خسته کننده شود.

اما کافی است در کنار افراد حرفه‌ای بازی کنید تا متوجه شوید این اثر تا چه اندازه عمیق و پرمحتوا است. با این کار نه تنها مکانیک‌های مختلف را به خوبی یاد می‌گیرید بلکه به تدریج در زمینه همکاری تیمی هم بهتر می‌شوید و هر ماموریت، یک تجربه متفاوت و هیجان انگیز خواهد بود. این بازی در تخفیفات، بسیار ارزان است، توصیه می‌کنیم که آن را همراه با دوستان خریداری کرده و به صورت گروهی بازی کنید.

– اهمیت ارتقا

بازی Deep Rock Galactic

همان طور که بالاتر هم اشاره شد، سیاره Hoxxes جای خطرناکی است و بازی به تدریج، سخت‌تر می‌شود، غارها طولانی‌تر به نظر می‌رسند، تعداد موجودات فضایی افزایش می‌یابد و شما مهمات کافی نخواهید داشت. برای مقابله با این مشکلات چه باید کرد؟ ارتقا! با بازی کردن، مکانیک‌ها را یاد می‌گیرید و بهتر خواهید شد اما باید تجهیزات مناسبی هم در اختیار داشته باشید.

شما می‌توانید اسلحه‌ها و تجهیزات هر کلاس را ارتقا دهید. برای پیشرفت سریع‌تر، توصیه می‌کنیم که علاوه بر انجام ماموریت‌های فرعی، هر چه که در غارها پیدا کردید را هم با خود به ایستگاه اصلی ببرید. ارتقای سریع به معنای قدرتمندتر شدن شما و البته آسان‌تر شدن مراحل است.

– استفاده از کلاس‌های مختلف

بازی Deep Rock Galactic

اگر به صورت تیمی بازی می‌کنید، یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با دشمنان، این است که قابلیت‌های خاصی را برای کلاس‌های خود انتخاب کنید؛ خصوصا تلفیق مهارت‌های کلاس انجینیر و اسکات (Scout) می‌تواند نتیجه بخش باشد. انجینیر دارای یک اسلحه است که می‌تواند پله (پلتفرم) درست کند و اسکات دارای یک قلاب (Grappling Gun) است که می‌تواند با آن به نقاط غیرممکنی برود.

هنگامی که در مقابل تعداد زیادی از موجودات فضایی قرار گرفتید، انجینیر باید یک پله بالای دیوار درست کند و اسکات، یک زیپ لاین را به آن متصل نماید و به آنجا برود. یا اگر موجودات از یک حفره کوچک بیرون می‌آیند، اینجینر می‌تواند با همان اسلحه، سوراخ مذکور را ببندد.

– یک تیم قدرتمند

بازی Deep Rock Galactic

هر کسی در تیم شما یک نقش ویژه دارد و شما می‌توانید در یکی از کلاس‌های انجینیر، اسکات، گانر (Gunner) و دریلر (Driller) به بازی بپردازید. یک تیم خوب می‌تواند هر ماموریت سختی را به راحتی پشت سر بگذارد، به شرطی که اعضا با یکدیگر هماهنگ باشند. اما بر خلاف بازی‌های کلاس محور دیگر، لزومی ندارد که هر تیم شامل چهار کلاس مختلف باشد.

شما می‌توانید با دو انجینیر و دو گانر وارد ماموریت شوید یا اصلا با چهار اسکات ماموریت را آغاز کنید. تلفیق این کلاس‌ها می‌تواند به نتایج جالبی منجر شود و حتی گاهی چالش برانگیز است. در ضمن توصیه می‌کنیم که هر چهار کلاس را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

– فریادهایی برای اتحاد

بازی Deep Rock Galactic

همانند اکثر بازی‌های چند نفره، شخصیت شما می‌تواند چند دیالوگ هم بگوید. برای انجام این کار کافی است که در نسخه رایانه‌های شخصی، دکمه V یا بر روی دسته، آنالوگ راست را فشار دهید تا شخصیت فریاد بزند: صخره و سنگ!

هنگامی که به صورت آنلاین بازی می‌کنید، این شعار می‌تواند باعث شود تا حس تیمی بیشتری داشته باشید و به دوستانتان نزدیک‌تر شوید. علاوه بر این، شنیدن فریادهای یک هم‌تیمی کمک می‌کند تا بدانید در غارهای تاریک، تنها نیستید. هنگامی که اعضای تیم به صورت همزمان، صخره و سنگ را فریاد می‌زنند، از لحظات خاطره انگیز بازی است.

بازی Deep Rock Galactic هم‌اکنون برای ایکس باکس و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید نسخه کامپیوتری بازی را از پلتفرم استیم خریداری کنید.

آیا بازی Deep Rock Galactic را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. آیا توی یک کنسول میشه چند نفره بازی کرد یا
    باید آنلاین بازی کنیم حتمی