واکسن کرونا روسیه

دومین واکسن کرونا روسیه دارای اثربخشی 100 درصدی است

دومین واکسن کرونا روسیه طبق اعلام سازمان فدرال نظارت بر حمایت از حقوق مصرف‌کننده و سلامت این کشور از اثربخشی 100 درصدی برخوردار است.

طبق اعلام سرویس فدرال نظارت بر حمایت از حقوق مصرف کننده و سلامت روسیه (Rospotrebnadzor) واکسن جدید این کشور از اثربخشی اولیه 100 درصدی برخوردار است. این واکسن که توسط موسسه وکتور (Vector) در سیبری توسعه یافته است از ماه نوامبر 2020 (حدود 2 ماه قبل) وارد فاز آزمایش بالینی شد و نتایج آزمایش‌ها از اثربخشی اولیه 100 درصدی حکایت دارند. بنابراین این واکسن پس از اسپوتنیک V دومین واکسن روسیه محسوب می‌شود.

جزئیات اثربخشی دومین واکسن کرونا روسیه

سرویس Rospotrebnadzor اعلام کرد میزان اثربخشی اعلام شده برای واکسن EpiVacCorona بر اساس نتایج آزمایشات بالینی فاز اول و دوم است. در بیانیه این سرویس آمده است طبق اثرگذاری ایمن‌شناسی و اثربخشی پیشگیری از ابتلا که این واکسن به همراه دارد، میزان اثرگذاری واکسن EpiVacCorona حدود 100 درصد است. دولت روسیه برای آزمایش این واکسن در فاز اول و دوم آن را روی 100 داوطلب 18 تا 60 ساله مورد آزمایش قرار داد.

علاوه بر این، میزان اثربخشی اولین واکسن کرونا روسیه با نام اسپوتنیک V نیز حدود 92 درصد اعلام شده است. دولت روسیه اعلام کرد در سال 2021 میلادی حدود 60 درصد از جمعیت این کشور فرایند واکسیناسیون را انجام خواهند داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*