برنامه Beeper

برنامه Beeper تمامی اپ‌های پیام‌رسان حتی iMessage را باهم ترکیب می‌کند

برنامه Beeper پروژه جدیدی بوده که قصد دارد همه برنامه‌های پیام‌رسان را با یکدیگر ترکیب کند و کاربر از طریق بیپر در آن‌ها فعالیت داشته باشد.

بسیاری از کاربران و هواداران اندروید روی یک واقعیت هم‌عقیده هستند: امکان انتقال پلتفرم iMessage به اندروید تقریبا شدنی است. هنگامی که از آیفون قدیمی‌تان بخواهید به گوشی اندرویدی جدید مهاجرت کنید، پس از انتقال تمامی برنامه‌ها و اطلاعات تنها یک اپلیکیشن باقی می‌ماند که توسط پلتفرم اپل کنترل می‌شود و آن آی مسیج است. این برنامه به طور اختصاصی و رسمی برای آی دیوایس‌ها منتشر شده و در بازار آمریکا مجال عرض اندام به سایر پیام‌رسان‌ها نمی‌دهد. اما برنامه Beeper می‌خواهد این روال را عوض کند و نه تنها آی مسیج بلکه بقیه پیام‌رسان‌ها از جمله تلگرام، Slack، سیگنال، توییتر، دایرکت‌های اینستاگرام، دیسکورد، هنگ اوتس و حتی IRC را تبدیل به یک برنامه واحد کرده و برای اندروید منتشر کند.

یکی از مدیران برنامه بیپر چهره‌ای آشناست. بنیان‌گذار اسمارت واچ‌های Pebble و همکار وبسایت Y Combinator یعنی Eric Migicovsky در این پروژه فعالیت می‌کند و بدین ترتیب به ادعای بیپر اعتبار می‌بخشد (البته امیدواریم بیشتر از فعالیت شرکت Pebble در درازمدت موفق باشد). با این وجود تعدادی محدودیت بر سر راه به چشم می‌خورند که اگر بخواهیم صادق باشیم کمی خنده‌دار هستند و در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

برنامه Beeper

برنامه Beeper یک اپلیکیشن کراس پلتفرم خواهد بود و برای اندروید، آی او اس، مک او اس، ویندوز و حتی لینوکس عرضه می‌شود تا تمامی برنامه‌های چت را تنها با نصب بیپر در جیبتان داشته باشید:

  • واتس اپ
  • مسنجر فیسبوک
  • آی مسیج
  • اندروید مسیج (اس ام اس‌ها)
  • تلگرام
  • توییتر
  • اسلک
  • هنگ اوتس
  • اینستاگرام
  • اسکایپ
  • IRC
  • ماتریکس
  • دیسکورد
  • سیگنال
  • شبکه بیپر

نحوه کار با برنامه ساده بوده و یک اینترفیس برای چت در تمامی پروتوکل‌های محبوب را در اختیارتان قرار می‌دهد. این بدین معناست که تمامی مکالماتی که روی گوشی شما نمایش داده می‌شوند ظاهری یکسان خواهند داشت، چه اس ام اس باشد و چه فیسبوک مسنجر یا واتس اپ. همچنین به راحتی با جست و جو و ایجاد فیلتر می‌توانید بین تمامی چت‌های برنامه‌های مختلف به دنبال محتوا بگردید. توسعه‌دهندگان API هایی در برنامه Beeper تعبیه کرده‌اند تا امکان تعریف و ساخت بات در اپ ممکن باشد. کاربران دیسکورد یا اسلک با مهاجرت به بیپر و شنیدن این خبر بسیار خوشحال خواهند شد.

از دیدگاه یک کاربر همه‌چیز خوب و واقعی به نظر می‌رسد: یک برنامه پیام‌رسان که سایر برنامه‌های پیام‌رسان را اداره کرده و به آن‌ها متصل است.

برنامه Beeper

بیپر بر پایه سیستم ماتریکس ساخته شده و پل‌های ارتباطی آن امکان اتصال به مسنجر‌های دیگر را فراهم می‌کند. در برخی موارد مانند گوگل هنگ اوتس یا IRC این اتصال به راحتی انجام می‌شود اما در برخی دیگر به مراتب سخت‌تر خواهد بود، مانند پلتفرم iMessage.

برنامه Beeper ادعا می‌کند توانایی اتصال به سیستم چت محبوب و انحصاری اپل را دارد اما برای دسترسی به آن بایستی کارهایی را انجام بدهید. درست همانند تمامی سیستم‌هایی که تا به امروز آی مسیج را به اندروید آورده‌اند، شما به یک دیوایس اپلی برای اتصال به پل ارتباطی بیپر نیاز خواهید داشت. در حال حاضر بیپر دو راه حل برای این کار در نظر گرفته است. شما می‌توانید یک کامپیوتر مک را برای همیشه روشن نگه داشته و به اینترنت متصل کنید و یا از طرف بیپر یک آیفون جیلبریک شده با برنامه بیپر روی آن برایتان ارسال می‌شود. به بیان دیگر شرکت بیپر قصد دارد آیفون 4 اس – iPhone 4s جیلبریک شده را برای کاربرانش ارسال کند تا اتصالش به آی مسیج پایدار بماند. در وبسایت بیپر درج شده «این یک شوخی نیست، اما تا حدودی شبیه به شوخی جلوه می‌کند».

برنامه Beeper

اگر فرض کنیم انحصار سخت افزاری اپل برای آی مسیج با در اختیار داشتن یک آیفون 4 اس جیلبریک شده از بین خواهد رفت، باید این گوشی را همیشه آنلاین و متصل به حساب‌های کاربری نگه داریم که احتمالا برای امنیت حساب یا پیام‌رسان‌ها چندان جالب نخواهد بود. آخرین به روزرسانی برای آیفون 4 اسی که بیپر ارسال می‌کند 17 ماه پیش منتشر شده و با نگرانی‌های اخیر درباره مکالمات رمزنگاری شده و حریم خصوصی کاربران، کنار آمدن با این ایده کمی سخت خواهد بود چرا که امنیت اطلاعات شخصی کاربر در خطر می‌افتد.

با دریافت آیفون 4 اس باید ماهانه 10 دلار پرداخت کنید تا اجازه استفاده شما از بیپر صادر شود که برای نمایان شدن دایره سبز رنگ آنلاین غیرمنطقی است. بر اساس سوالات متداول وبسایت بیپر، اگر خودتان یک دیوایس اپلی متصل به اینترنت داشته باشید نیازی به پرداخت 10 دلاری نخواهد بود.

هم اکنون برنامه Beeper در حال گذراندن تست‌هایش بوده اما شما می‌توانید با دانلود و ثبت نام در آن، قابلیت‌های بیپر را تست کنید. کمپانی سازنده هنوز درگاه‌های اطلاعاتی برنامه را باز نکرده و در حال حاضر پیش زمینه‌های راه‌اندازی کامل اپلیکیشن را فراهم می‌کند. به مرور زمان پیام‌رسان‌های دیگری به لیست پشتیبانی بیپر اضافه خواهند شد، بنابراین با گجت نیوز همراه بمانید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*