پتنت گوشی اسلایدر شیائومی

پتنت گوشی اسلایدر شیائومی با طرحی عجیب ثبت شد

پتنت گوشی اسلایدر شیائومی خود ترکیبی از گوشی‌های اسلایدر، رول شونده و تمام صفحه خواهد بود که طرح نوآورانه و عجیبی دارد.

سری گوشی‌های شیائومی می میکس برای طراحی بدون حاشیه‌اش شهرت یافته و متاسفانه مدت زیادی از عرضه آخرین نسل از این گوشی‌ها می‌گذرد. با این وجود در چند ماه اخیر این کمپانی پتنت‌های زیادی برای دیوایس‌هایی با نمایشگر تمام صفحه به ثبت رسانده است. امروز با انتشار پتنت گوشی اسلایدر شیائومی طرح جدیدی از طراحان این شرکت به چشم می‌خورد که ساختار اسلایدری و کشویی مانند به گوشی داده است.

پتنت گوشی اسلایدر شیائومی

مانند پتنت‌های سابق، پتنت گوشی اسلایدر شیائومی نیز برای اولین بار در وبسایت LetsGoDigital دیده شد و فایل آن توسط شرکت نرم افزار موبایل شیائومی بیجینگ در سازمان‌های WIPO و USPTO ثبت شد که هر دو در زمینه ثبت پتنت‌ها فعالیت می‌کنند. این پتنت در تاریخ 29 اکتبر سال 2020 تایید و ثبت شده است.

بر اساس مدارک و مستندات،‌ این طرح مفهومی یک نمایشگر اسلایدری همانند گوشی می میکس 3 5 جی – Mi Mix 3 5G داشته اما بر خلاف آن، صفحه نمایش از روی صفحه تا پایین بدنه و پشت آن کشیده شده است. بدین ترتیب تنها نقاطی که روی آن‌ها نمایشگر قرار نمی‌گیرد قسمت بالای قاب جلو، لبه‌ها و قسمت بالایی قاب پشتی خواهند بود. این نوع طراحی بی شباهت به ظاهر پتنت اسمارت فون Xiaomi AI Super Camera نخواهد بود که سال گذشته شاهد آن بودیم، البته در این پتنت اسلایدر از نوع مغناطیسی خواهد بود.

از آنجایی که نمایشگر از جلو به پشت دیوایس کشیده شده، بنابراین یک مکانیسم رول شونده درون گوشی قرار می‌گیرد تا با کشیده شدن صفحه نمایش به پایین، دوربین سلفی، سنسور تشخیص میزان نور، سنسور تشخیص فاصله، پروژکتور نقطه‌ای و دریافت‌کننده نمایان شوند. این اسلایدر حتی با فرمان صوتی نیز می‌تواند جابه‌جا شود.

به بیان دیگر، پتنت گوشی اسلایدر شیائومی ترکیبی از حالات مفهومی اسلایدر، رول شونده و تمام صفحه خواهد بود و تولید تجاری چنین موبایلی کمی بعید به نظر می‌رسد. شاید در نهایت شیائومی به تولید یک مدل مفهومی از آن همانند آنچه در می میکس آلفا – Mi Mix Alpha دیده بودیم بسنده کند.

در پایان باید اشاره کنیم تصاویر در این مقاله تصاویر اصلی پتنت نبوده و تنها به کمک یک طراح به نام Sarang Sheth و وبسایت LetsGoDigital طراحی شده‌اند. همچنین ماژول دوربین اصلی دیوایس نیز از می 10 تی پرو – Mi 10T Pro به عاریه گرفته شده که تنها برای خالی نبودن عریضه و برای نمونه قرار داده شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*