کارت گرافیک های ایسوس

کارت گرافیک های ایسوس سری RTX 3060 معرفی شدند

کارت گرافیک های ایسوس سری RTX 3060 تحت مدل‌های ROG STRIX ، TUF Gaming و Dual معرفی شدند. در ادامه با مشخصات آنها آشنا می‌شویم.

ایسوس، بزرگ‌ترین تولیدکننده کارت گرافیک در دنیا سری جدیدی از کارت گرافیک‌های خود را مبتنی بر پردازشگر گرافیکی RTX 3060 معرفی کرده است. این کارت گرافیک‌های جدید تحت مدل‌های ROG STRIX، TUF Gaming و Dual معرفی شدند که از 12 گیگابایت حافظه ویدیویی برخوردارند. کارت های گرافیکی جدید با برخورداری از کیفیت‌ و دوام بالا، خنک کننده بهینه شده و مدار تغذیه قدرتمند آماده ارائه قدرت نسل جدید هستند. کارت گرافیک های ایسوس همچنان مانند دیگر مدل‌ها از فناوری‌های Ray Tracing  به صورت سخت افزاری و NVIDIA DLSS پشتیبانی می‌کند. همچنین، ایسوس فناوری‌های به صورت انحصاری مانند تولید کاملا خودکار Auto-Extreme و بسیاری از ویژگی‌های جذاب و متمایز دیگر را با کارت گرافیک‌های خود همراه کرده است.

آشنایی با کارت گرافیک های ایسوس سری RTX 3060

سری ROG STRIX برای نهایت قدرت و زیبایی

کارت گرافیک های ایسوس

تمام المان‌های سازنده کارت گرافیک های سری ROG STRIX RTX 3060 ایسوس در کنار یکدیگر قرار گرفتند تا تمام قدرت معماری Ampere را برای شما استخراج کنند و نهایت کارایی و قدرت را در بازی تجربه کنید. این نسل از کارت گرافیک‌های قدرتمند و ساخته شده برای هر قشر از گیمرها، با قطعاتی با دوام و با کیفیت همراه و مدار تغذیه قدرتمند هستند.

ساختار فلزی این سری یکی از المان‌های مهم ظاهری و استحکام کارت گرافیک‌های مورد اشاره است. همچنین، به کارگیری فن‌های جدید سری Axial-Tech ایسوس سبب شده سیستم خنک کننده پتانسیل بسیار بیشتری برای کاهش دما و نویز (صدا) داشته باشد. این فن‌ها دارای یک حلقه به دور تمامی پره‌ها و دو بلبرینگ هستند. این تغییر طراحی هم باعث افزایش طول عمر فن و هم باعث افزایش توان انتقال هوا شده است. با سیستم چرخش معکوس فن وسط، از ایجاد هرگونه تلاطم در هوا نیز جلوگیری می‌شود.

کارت گرافیک های ایسوس

هیت‌سینک بزرگ 2.7 اسلاته به کارگرفته شده برای این کارت گرافیک‌ها باعث می‌شود تا دمای تولید شده از سوی پردازشگر گرافیکی و یا هر المان مهم از برد به خوبی در تمامی نقاط توسط لوله‌های انتقال دما جذب شود. در این مرحله ایسوس یک فناوری مخصوص به کارت گرافیک‌های خود را نیز دارد که عملکرد خنک کننده را چندین برابر بهتر کرده است. این فناوری تحت نام MAX-CONTACT شناخته می‌شود که مروبط به صیقل داده شدن بخش حرارت گیر هیت سینک است. حرارت گیر هیت سینک یا چمبر به قسمت اتصال تراشه گرافیکی با هیت سینک گفته می شود که ایسوس این قسمت را ابتدا با استفاده از آلیاژی ویژه و مسطح کردن آن با دقتی بر حسب میکروسکوپی، قدرت انتقال دما را تا چندین برابر افزایش داده است.

کارت گرافیک های ایسوس

علاوه بر سیستم خنک کننده کارآمد، قطعات Super Alloy Components که شامل خازن‌، چوک، ماسفت و درایوهایی با کیفیت می‌شوند، در کنار مهندسی و طراحی عالی ایسوس یک مدار تغذیه بسیار قدرتمند را برای کارت گرافیک‌های جدید تشکیل دادند. در اصل، حضور مدار تغذیه قدرتمند است که کارکرد صحیح و کارایی خوب کارت گرافیک را تضمین می‌دهد و این اصل بسیار مهم در تمامی کارت گرافیک های ایسوس دیده می‌شود. علاوه بر این ویژگی، خط تولید کاملا خودکار ایسوس که تحت نام Auto-Extreme شناخته می‌شود ضمانت این را می‌دهد که تمام این قطعات با نهایت دقت ممکن بر روی برد متصل شدند. چرا که ایسوس با خط تولید کاملا اتوماتیک، توسط ماشین و بدون حضور دست انسان تمام کارت گرافیک‌های خود را تولید می‌کند تا هیچ گونه خطای انسانی برای کارت گرافیک‌هایی که به دست مصرف کننده نهایی می‌رسد وجود نداشته باشد.

سری TUF Gaming جان سخت و قدرتمند

کارت گرافیک های ایسوس

ایسوس با کیفیت‌ترین قطعات را برای تولید کارت های گرافیک RTX 3060 به خدمت گرفته است که تا اصل پایداری و عملکرد بالا را حفظ کند. این قطعات شامل چوک‌، ماسفت و خازن‌ها می‌شود که همگی دارای تاییدیه رده نظامی هستند. از سوی دیگر، خط تولید تمام خودکار Auto-Extreme ایسوس به منظور ثبات کیفیت محصول نهایی، مسئول تولید این سری از کارت گرافیک های ایسوس است. با این حال که پروسه تولید با قطعاتی با کیفیت و دقتی بسیار بالا انجام شده است، جهت تضمین پایداری و عملکرد محصولات تست 144 ساعته نیز بخشی از مراحل تایید کیفیت کارت های گرافیک TUF ایسوس است.

فن‌های جدید Axial-Tech با دو بلبرینگ توانایی چشمگیری را نسبت به دیگر فن‌های استفاده شده در کارت گرافیک‌های رایج را دارند؛ سری جدید کارت‌های گرافیک مورد اشاره با عملکردی بیش از پیش بهتر خنک سازی خواهند شد؛ در این بخش سه فن به صورت همزمان دمای تولید شده توسط المان‌های مهم را رفع می‌کنند.

کارت گرافیک های ایسوس

افزون بر این، به کارگیری دو بلبرینگ در فن‌های مورد اشاره مسبب رفع دمای هر چه بیشتر و افزایش دوام کارت گرافیک خواهد شد. همچنین فن وسط با جهت چرخش برعکس دو فن دیگر، باعث افزایش عملکرد بخش خنک سازی می‌شود. همچنین فن‌ها برای دوام بیشتر و ایجاد نویز کمتر به صورت اتوماتیک هنگامی که کارت گرافیک شما به دمای کمتر از 55 درجه سانتیگراد برسد متوقف خواهند شد.

خنک سازی کارت گرافیک تنها به استفاده از فن‌ها با مهندسی بسیار خوب منتهی نمی‌شود؛ در حقیقت نقطه مهم‌تر در بحث خنک سازی یک کارت گرافیک «انتقال صحیح دما» به هیت سینک است تا پس از آن توسط فن‌ها دفع شود. شرکت ایسوس برای کارت های گرافیک مورد اشاره فناوری MAXCONTACT را به خدمت گرافته است که با یک پروسه تولید خاص، اتصال چیپ پردازشگرهای گرافیکی RTX جدید به هیت سینک (بخشی که وظیفه جذب دما را دارد) با دقت میکروسکوپی انجام می‌شود.

کارت گرافیک های ایسوس

سری جدید کارت گرافیک های TUF RTX 30 ایسوس با پوشش تماما آلومینیومی همراه بوده از نظر ظاهری نیز می‌تواند با تمام سلیقه‌ها هماهنگ باشد. افزون بر این، در قسمت پشت کارت گرافیک، بک پلیت با دریچه ای برای عبور هوای گرم تولید شده توسط کارت گرافیک در نظر گرفته شده تا حرارت بهتر دفع گردد. از دیگر ویژگی‌های این بخش می‌توان به براکت I/O ضد زنگ و یک سوئیچ بایوس اشاره کرد.

سری Dual دو فن خنک کننده با دو برابر هیجان بیشتر

کارت گرافیک های ایسوس

سری کارت گرافیک های Dual RTX 3060 ایسوس با 12 گیگابایت حافظه ویدیویی و دو فن خنک کننده نهایت کارایی را همراه با تعادل دما ارائه می‌دهد. ایسوس در این نسل نیز از جدید‌ترین فن‌های خود استفاده کرده است که کارایی بسیار بیشتری را برای انتقال هوا به تمام نقاط هیت سینک را دارند. همچنین، ترکیب فناوری Auto-Extreme و استفاده از هیت سینک بزرگ‌تر نهایت قدرت و کارایی شما را در جدیدترین بازی‌های روز تضمین می‌کند. یکی از ویژگی‌های جذاب این سری از کارت گرافیک‌ها مربوط به فناوری 0db است که باعث توقف فن‌ها در زمان نبود دمای بالا یا پردازش سنگین می‌شود.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*