چیپست های اگزینوس سامسونگ

چیپست های اگزینوس سامسونگ به پردازشگر گرافیکی AMD تجهیز می‌شوند

افشاگران می‌گویند نسل جدید چیپست های اگزینوس سامسونگ به پردازشگر گرافیکی AMD مجهز می‌شوند تا به پادشاهی کوالکام در حوزه چیپست‌سازی پایان دهند.

سخت افزار گوشی‌های هوشمند طی سال‌های اخیر بسیار قدرتمندتر از قبل شده است و در حالی که انرژی مصرفی بهتری دارند، حتی در برخی موارد می‌توان آن‌ها را با کامپیوترهای دسکتاپی رده پایین یا ضعیف‌تر و لپ تاپ‌ها نیز مقایسه کرد. البته که همیشه فضا برای پیشفرض وجود دارد؛ به ویژه وقتی که سازندگان تلاش می‌کنند بدون افزایش مصرف، حرارت و اندازه بتوانند به حداکثر توان پردازش دست پیدا کنند. اخیراً سازندگان روی پردازشگر گرافیکی گوشی‌ها تمرکز کرده‌اند و سامسونگ به زودی می‌تواند به بزرگ‌ترین بازیگر در میدان رقابت این بخش تبدیل شود.

SoC (سیستم روی تراشه) در گوشی‌های هوشمند همیشه دارای قطعه‌ای برای مدیریت گرافیک بوده است، اما اخیراً در نسل جدید پردازنده‌های موبایل توجه ویژه‌ای روی آن شده است. بخشی از آن به دلیل افزایش علاقه به بازی‌های موبایل شده است؛ اما بخش دیگر آن به دلیل پیشرفت روز افزون اپلیکیشن‌های موبایل است که باعث شده پردازشگر گرافیکی روی تراشه‌ها حتی در بخش محصولات اقتصادی نیز شروع به پیشرفت کنند.

اینجا جاییست که کوالکام به خاطر بیرون ماندن NVIDIA از بازار گوشی‌های هوشمند، بدون رقیب در حال فعالیت است. احتمالاً این سازنده تراشه بخواهد موج قدرت دیگری را به راه بیندازد، اما نباید فراموش کدر که اپل با تراشه‌های جدید سری A برای گوشی‌های آیفون و تراشه‌های مبتنی بر آرم Apple Silicon برای کامپیوترهای مک در حال تبدیل شدن به رقیبی قدرتمند برای کوالکام است. همچنین امسال سامسونگ نیز با کمک گرفتن از شرکت AMD می‌خواهد به این پادشاهی کوالکام در بازار پایان دهد.

چیپست های اگزینوس سامسونگ به سلطه کوالکام پایان می‌دهند

پیش از برگزاری رویداد آنپکد امسال، سامسونگ از جدیدترین تراشه موبایل خود به نام اگزینوس ۲۱۰۰ رونمایی کرد. و حالا خبر می‌رسد نسل آینده این تراشه با قدرت گرفتن از فناوری گرافیکی کمپانی AMD معرفی می‌شود. هرچند طبق زمانبندی معمول ما باید تا سال ۲۰۲۲ برای معرفی این تراشه منتظر بمانیم، اما یکی از افشاگران مطرح دنیای دیجیتال که با نام کاربری ICE Universe@ در توییتر فعالیت می‌کند، نسل جدید چیپست های اگزینوس سامسونگ احتمالاً سه ماهه سوم یا چهارم سال جاری میلادی معرفی می‌شود. نکته جالب اینجاست که ما حتی می‌توانیم شاهد قدرت نمایی پردازشگرهای گرافیکی AMD در تراشه‌های میان‌رده سری Exynos 1xxx سامسونگ نیز باشیم.

تمام شواهد و قرائن نشان می‌دهد سامسونگ می‌خواهد سرسختانه به جنگ کوالکام و تراشه‌های اسنپدراگون این شرکت برود. حضور پردازشگرهای گرافیکی ساخت AMD در دنیای موبایل می‌تواند زنگ خطر بزرگی برای پردازشگرهای گرافیکی Adreno شرکت کوالکام باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*