سامسونگ گلکسی ای 5

رایج ترین مشکلات سامسونگ گلکسی ای 5 – Samsung Galaxy A5 + راه حل

در زمان خودش، Galaxy A5 یک گوشی خوش ساخت بود و طراحی بدی هم نداشت؛ اما حالا که سن و سالی از آن گذشته است، با مشکلات سامسونگ گلکسی ای 5 چه باید کرد؟ شاید این راهکارها به کمک شما بیایند.

اواخر سال 2014 بود که شرکت سامسونگ، Galaxy A5 را به عنوان یک موبایل میان رده با اندروید کیت‌کت 4.4.4 عرضه کرد. البته بعدا با دریافت چند آپدیت، سیستم عامل گوشی به اندروید 7 نوقا ارتقا پیدا کرد. اگر هنوز یکی از دارندگان آن هستید، برای رفع مشکلات سامسونگ گلکسی ای 5 این فهرست را دنبال کنید.

فهرست مشکلات سامسونگ گلکسی ای 5

مشکل آنتن‌دهی و نداشتن سیگنال

آنتن ندادن یکی از بدترین مشکلاتی است که می‌تواند گریبان‌گیر کاربران گوشی های موبایل شود. گلکسی A5 بدنه فلزی دارد و شاید این گاهی اوقات در دریافت سیگنال مخابراتی، اختلال ایجاد کند. برای حل این مشکل:

  • ساده‌ترین کار، راه‌اندازی مجدد دستگاه است. دکمه پاور را فشار دهید و سپس گزینه ری‌استارت را انتخاب کنید.
  • فعال کردن حالت پرواز هم می‌تواند چاره‌ساز باشد. برای این کار، دکمه پاور را فشار دهید و حالت پرواز یا Airplane را روشن کنید.
  • گاهی اوقات هم لازم است به فضای باز یا جایی بروید که هیچ عامل مختل کننده‌ای برای دریافت سیگنال وجود نداشته باشد.

نبود نشانگر LED برای دریافت نوتیفیکیشن

بسیاری از گوشی‌ها نوعی چراغ LED برای آگاه کردن کاربر از اعلان‌ها دارند؛ اما گوشی کهنه‌ای مثل گلکسی A5 فاقد این قابلیت است.

نبود نشانگر LED را می‌توانید با زیاد کردن صدای نوتیفیکیشن جبران کنید. برای این منظور، به مسیر Settings>Sound>Volume بروید و اسلایدر قسمت Notifications را تا حد دلخواه به سمت راست بکشید.

مشکلات سامسونگ گلکسی ای 5

راهکار پیشنهادی دیگر، استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند NoLED برای نمایش اعلان‌ها و آیکون‌های سفارشی است. این اپ به‌خصوص، برای گوشی های قدیمی سری گلکسی S ساخته شده بود که چراغ LED فیزیکی نداشتند. البته اگر آن را نتوانستید پیدا کنید، برنامه‌های مشابه دیگری هم در گوگل پلی استور یافت می‌شود.

مشکلات باتری سامسونگ گلکسی ای 5

یکی از نقاط قوت گلکسی A5 در زمان عرضه، عمر باتری آن بود که به ادعای سامسونگ در هر بار شارژ، تا 11 ساعت برای وبگردی با حداکثر پرفورمنس دوام می‌آورد. شارژدهی ضعیف گلکسی A5 می‌تواند به دلیل کهنگی باتری آن باشد؛ اما اگر از سلامت فیزیکی باتری مطمئن هستید، به موارد زیر هم توجه داشته باشید:

  • ابتدا باید منشا خالی شدن باتری را پیدا کنید. این می‌تواند یکی از اپلیکیشن‌هایی باشد که به صورت چراغ خاموش در پس‌زمینه اجرا می‌شود. از Developer Options امکان بررسی این موضوع وجود دارد. برای دسترسی به آن، از Settings به قسمت About Phone بروید و روی Build Number چند بار پشت سر هم ضربه بزنید.
  • از آن پس، Developer Options را در منوی اصلی تنظیمات پیدا خواهید کرد. با ورود به آن، روی Process Stats ضربه بزنید تا مشخص شود چه برنامه‌هایی در حال اجرا در پس‌زمینه هستند، دفعات اجرای آن‌ها چقدر است و چه مقدار از حافظه رم گوشی را مصرف می‌کنند.

یکی دیگر از راهکارها برای افزایش عمر باتری، فعال کردن حالت ذخیره انرژی است. برای فعال‌سازی به منوی تنظیمات بروید و روی Power Saving ضربه بزنید. چندین گزینه پیش روی شما خواهد بود (از جمله Ultra-Power Saving Mode و Private Mode) که می‌توانید مورد دلخواه را انتخاب کنید.

همچنین فراموش نکنید که روشن بودن وای-فای، اینترنت موبایل و بلوتوث می‌تواند باعث تخلیه سریع‌تر باتری شود. پس هنگام عدم استفاده، آن‌ها را خاموش کنید.

کم کردن روشنایی صفحه نمایش نیز تاثیر زیادی در ذخیره انرژی خواهد داشت.

مشکلات سامسونگ گلکسی ای 5

کیفیت نامناسب صدا در سامسونگ گلکسی ای 5

بسیاری از کاربران گلکسی A5 کیفیت صدای اسپیکرهای عقب را هنگام بخش فایل‌های رسانه‌ای، نامناسب توصیف می‌کنند. تعدادی از آن‌ها نیز هنگام مکالمه تلفنی با مشکل مواجه می‌شوند.

این بیشتر یک مورد سخت افزاری است و راهکار خاصی ندارد؛ اما اگر مشکلات صدا در سامسونگ گلکسی ای 5 خیلی اذیت می‌کند، شاید بد نباشد در مواقع لازم از یک هدفون باکیفیت استفاده کنید.

آسیب گوشی در اثر خیس شدن

بسیاری از گوشی های امروزی، مقاوم به آب هستند؛ اما گلکسی A5 این ویژگی را ندارد. البته اگر گوشی درون آب افتاد، باز هم می‌توانید به نجات آن امیدوار باشید:

  • در صورتی که گوشی روشن است و هنوز کار می‌کند، آن را خاموش و به سرعت خشک کنید تا آسیب بیشتری نبیند.
  • می‌توانید از برنج برای خشک کردن آن استفاده کنید. قرار دادن گوشی خیس درون کیسه‌ای پر از برنج، در جذب رطوبت کمک می‌کند. هرچند این روش همیشه کارساز نیست؛ ولی به امتحان کردنش می‌ارزد.
  • اگر به برنج دسترسی ندارید؛ گوشی را در یک اتاق گرم، کنار بخاری قرار دهید. البته روش قبلی (استفاده از برنج)، ارجحیت دارد.

داغ کردن سامسونگ گلکسی ای 5

حرارت اکثر گوشی های هوشمند در اثر استفاده ممتد، بالا می‌رود؛ هرچند که برخی کاربران از بروز این مشکل در گلکسی A5 حتی هنگام مکالمه تلفنی شکایت دارند. اگر در حین شارژ یا استفاده معمولی، متوجه شدید که حرارت دستگاه به شدت بالا رفته است؛ توصیه می‌شود هر چه سریع‌تر آن را خاموش کنید. اما برای جلوگیری از داغ کردن گوشی چه می‌توان کرد؟

  • در وهله اول، از قراردادن دستگاه در مقابل نور مستقیم خورشید، جلوگیری کنید.
  • همچنین اجرای بازی با گلکسی A5 که گوشی جوانی نیست، می‌تواند باعث داغ کردنش شود؛ پس چنین کاری نکنید.
  • در مواقعی که حرارت گوشی بالا می‌رود، برای مدتی به آن استراحت دهید. همچنین ببینید که در پس‌زمینه، چه برنامه‌های سنگینی در حال اجرا هستند (در قسمت مربوط به مشکلات باتری، نحوه انجام این کار را توضیح دادیم).

فریز شدن و هنگ کردن سامسونگ گلکسی ای 5

با باتری غیر قابل جداسازی، سخت بتوان دستگاهی را که فریز شده است، ری‌استارت کرد. در چنین مواقعی اگر گلکسی A5 خاموش یا ری‌استارت نمی‌شود، از ترفند زیر استفاده کنید:

  • دکمه‌های ولوم و پاور را همزمان بیش از 7 ثانیه نگه دارید تا گوشی ری‌استارت شود.

چنانچه فریز شدن یا هنگ کردن به دفعات رخ می‌دهد، بازگشت به تنظیمات کارخانه (Factory data reset) توصیه می‌شود. البته پیش از شروع، گوشی باید دست‌کم 50 درصد شارژ داشته باشد تا در میانه کار، خاموش نشود. همچنین بکاپ گرفتن از اطلاعات مهم خود را فراموش نکنید؛ چون همه‌چیز پاک خواهد شد.

  • برای آغاز پروسه، از منوی Settings گزینه Backup and Reset را انتخاب کنید و روی Factory data reset ضربه بزنید. در ادامه باید Reset device و سرانجام Erase everything را انتخاب کنید.

با این کار بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد؛ ولی اگر ریست کردن هم جواب نداد، به مراکز خدمات سامسونگ مراجعه کنید.

کرش کردن اپلیکیشن ها

اگر اپلیکیشن خاصی ایجاد مشکل کرده و شما موفق به شناسایی‌اش شده‌اید، آن را متوقف کنید. برای این کار می‌توانید دکمه Recent apps را بزنید که در هوم اسکرین، گوشه پایین سمت راست قرار دارد. روی آیکون اپ‌های فعال یا Active ضربه بزنید و End را انتخاب کنید.

در صورتی که آن اپ همچنان مشکل‌ساز است یا روی عملکرد کلی گوشی تاثیر منفی می‌گذارد، شاید بهتر باشد کاملا حذفش کنید. برای این کار به بخش تنظیمات گوشی بروید و روی Application Manager ضربه بزنید. به پایین اسکرول کنید تا اپلیکیشن مورد نظر را بیابید؛ سپس آن را Uninstall کنید.

سرعت پایین آپلود

این یکی از مشکلات شایع سامسونگ گلکسی ای 5 نیست و بیشتر به سرویس دهنده‌ی اینترنت مربوط می‌شود؛ نه موبایل شما!

خراش افتادن بدنه و لبه‌های گوشی

گلکسی A5 ساختار ضد خش ندارد و برای جلوگیری از بروز این مشکل، می‌توانید از یک قاب محافظ استفاده کنید تا علاوه بر فریم‌های فلزی و پنل عقب پلاستیکی، نمایشگر آن هم تا حدی از آسیب دور بماند.

باگ اپلیکیشن رادیو

ممکن است اپ رسمی رایو FM در گلکسی A5 مشکلاتی داشته باشد؛ مثلا به طور ناگهانی بی‌صدا شود یا در مقابل خاموش شدن، مقاومت کند. اما اپلیکیشن‌های جایگزین بسیاری در گوگل پلی استور وجود دارند که می‌توانید در صورت نیاز آن‌ها را دانلود و استفاده کنید.

بوت لوپ سامسونگ گلکسی ای 5

اگر با مشکل بوت لوپ مواجه شدید، ریست کردن می‌تواند چاره‌ساز باشد. البته باز هم یادآوری می‌کنیم که این پروسه به حذف داده‌های شما منجر خواهد شد.

  • برای این کار دکمه پاور را بیش از 10 ثانیه فشار دهید.
  • هنگامی که گوشی ری‌استارت شد، دکمه پاور را همزمان با دکمه‌های ولوم بالا و هوم نگه دارید تا وارد حالت ریکاوری شوید. در اینجا می‌توانید گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

مشکلات سامسونگ گلکسی ای 5

پس از تکمیل پروسه، احتمالا مشکل بوت لوپ حل خواهد شد؛ اگر نه، باید به مراکز خدمات مراجعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*