فناوری بی لمسی

فناوری بی لمسی قابلیت فشردن دکمه آسانسور را تقلید می‌کند

فناوری بی لمسی به افراد این اجازه را می‌دهد تا بدون لمس فیزیکی یک دکمه مانند کلید آسانسور، دستور لازم برای اجرای فرامین را ارسال کنند.

به گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO) و مرکز پیشگری از بیماری‌های آمریکا موسوم به CDC تاکید شده که به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، افراد پیش از شستن دست‌هایشان ابدا صورتشان را لمس نکنند؛ چرا که ویروس کووید-19 قادر است روی سطوح دوام آورد.

از سوی دیگر فناوری لمسی به سرعت رواج یافته و شاهد به کار گیری آن در تجهیزات مختلف هستیم. بدین منظور یک کمپانی سنگاپوری به نام Stuck Design که در زمینه فناوری‌های نوین و زندگی هوشمند و همچنین تجهیزات لازم برای مقابله با کرونا فعالیت دارد، فناوری بی لمسی را معرفی کرد که به کمک آن افراد برای فشردن دکمه‌های آسانسور نیازی نیست آن را به صورت فیزیکی لمس کنند. فناوری بی لمسی جنبشی این کمپانی می‌تواند حرکت انگشت یک فرد را تقلید و دستور لمسی مورد نظر را برای فشردن کلید را انجام دهد.

در این فناوری حرکت یک ورودی محسوب شده و سنسور می‌تواند یک حرکت را از فاصله تقلید کند، پس دیگر نیازی به تماس مستقیم نیست. به گفته سازنده تعامل بی لمسی را همچنین می‌توان با فرامین حرکتی مختلف اعمال کرد. بدان معنا که کلیدهای مجهز به این فناوری قادرند با حرکت دست کاربر به سمت عقب و جلو، فشرده یا کشیده شوند. همچنین در صورتی که فرد انگشت خود را در مقابل چندین دکمه در هوا بکشد، می‌تواند تمامی دکمه‌های موجود در آن ردیف را بدون لمس مستقیم فشار دهد.

به گفته Stuck Design بیشتر فناوری‌های بی لمسی که بخاطر بیماری کرونا معرفی شدند از سنسورهای ایستا بهره برده و از بوق یا نور برای نشان دادن فعال شدن دکمه استفاده می‌کنند. آن‌ها همچنین می‌افزایند با فراتر رفتن سطح انتظار از واکنش نوری و صوتی فعال شدن یک کلید، فناوری بی لمسی جنبشی بسیار دلنشین بوده و با وجود جدید بودن، تجربه‌ای آشنا از تعامل با فناوری بی‌نیاز از تماس را عرضه می‌کند.

فناوری بی لمسی

این کمپانی قبلا یک پیش نمونه واقعی از چنین فناوری جدیدی را ساخته که در فایل گیف بالا قابل مشاهده است. اما همچنان یک فناوری آزمایشی محسوب شده و نباید انتظار یافتنش در آسانسورهای را داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*