آی او اس 14.4

آی او اس 14.4 و واچ او اس 7.3 به طور رسمی عرضه شدند

آی او اس 14.4 – iOS 14.4 و واچ او اس 7.3 – WatchOS 7.3 به طور رسمی و عمومی منتشر شدند و در ادامه به مشخصات این آپدیت خواهیم پرداخت.

امروز اپل ورژن جدید سیستم عامل خود برای آیفون و اپل واچ را به طور رسمی عرضه کرد. آی او اس 14.4 ویژگی‌های جدیدی با خود به همراه دارد تا کار با آیفون راحت‌تر و سریع‌تر انجام شود. همچنین امروز صبح واچ او اس 7.3 برای اپل واچ‌ها منتشر شد.

جدیدترین نسخه آی او اس امکان مشخص کردن نوع دیوایسی که به صورت بلوتوثی به آیفون متصل می‌شود را فراهم می‌کند. با این به روزرسانی کاربر می‌تواند بفهمد دیوایسی که به موبایلش متصل می‌شود هدفون بوده و یا اسپیکر بدون هدفون خواهد بود تا صدای نوتیفیکیشن‌ها را پخش کند. در آی او اس 14.4 امکان تشخیص کد QR های کوچک فراهم شده تا با همان اپلیکیشن دوربین آیفون بتوانید کدهای بسیار کوچک را هم اسکن کنید.

نسخه جدید iOS برخی از باگ‌های آیفون را نیز رفع می‌کند. برای مثال کیفیت تصاویر HDR که با آیفون 12 پرو – iPhone 12 Pro گرفته می‌شدند کمی پایین بودند که در این آپدیت بهبود پیدا خواهند کرد. همچنین باگ مربوط به بالا آمدن کیبورد به زبان اشتباه در برنامه Messages نیز مرتفع شده است.

اگر هنگام تایپ با کیبورد استاندارد اپل کلمات دیرتر ثبت می‌شدند حتما به آی او اس 14.4 آپدیت کنید چرا که این باگ نیز برطرف شده است. پیشنهاد کلمات حین تایپ به کیبورد اضافه شده و کلمات بیشتر و بهتری نمایش داده می‌شوند.

آی او اس 14.4

شاید عجیب‌ترین تغییر در آپدیت iOS 14.4 مربوط به نوتیفیکیشن بهبود دوربین باشد. بر اساس گفته‌های اپل اگر قطعه دوربین موبایلتان را تعویض کنید، اپل می‌تواند متوجه اصلی یا تقلبی بودن آن قطعه یا نو و دست دوم بودنش شود. این قابلیت تنها در آیفون 12 – iPhone 12، آیفون 12 مینی – iPhone 12 mini، آیفون 12 پرو – iPhone 12 Pro و آیفون 12 پرو مکس – iPhone 12 Pro Max حضور خواهد داشت تا گفته‌های تعمیرکارتان را با اپل بیازمایید!

این قابلیت برای کارمندان بخش امنیتی ادارات و دولت کاربردی خواهد بود چرا که ممکن است حین تعمیر در دوربین قطعه‌ای برای جاسوسی کار گذاشته شود و آن را از اصالتش دور کند. بدین ترتیب آی او اس متوجه این اتفاق خواهد شد و شما را مطلع می‌کند. این قابلیت شاید در استفاده روزمره کاربردی نداشته باشد اما اگر یک روز به دردتان بخورد، کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

همچنین بخوانید:

آپدیت آی او اس ۱۴.۲ باعث تخلیه سریع شارژ باتری آیفون می‌شود

واچ او اس 7.3 نیز همزمان با آی او اس 14.4 منتشر شده و واچ فیس جدید Unity همراه با آن دیده می‌شود. این واچ فیس با الهام از پرچم پان آفریقایی‌ها ساخته شده و شکل‌هایی در آن وجود دارند. این اشکال در طول روز تغییر می‌کنند و ظاهری را خواهند ساخت که تنها مخصوص اپل واچ شما خواهد بود. این ویژگی از جمله تغییرات این سیستم عامل بوده که توسط اپل بیان شده است.

دیگر قابلیت جدید واچ او اس 7.3 «Time to Walk» بوده که برای اعضای +Apple Fitness در دسترس خواهد بود. این ویژگی در واقع یک تجربه صوتی در برنامه Workout خواهد بود که میهمانان در آن داستان‌های الهام‌بخشی را حین پیاده‌روی‌تان تعریف می‌کنند. همچنین باگی که مانع از کارکرد Control Center و Notification Center حین زوم می‌شد نیز مرتفع شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*