بازی های نقش آفرینی سال 2021

بهترین بازی های نقش آفرینی سال 2021 که منتظرشان هستیم

از نسخه بازسازی مس افکت تا هورایزن 2، در ادامه می‌توانید بهترین بازی های نقش آفرینی سال 2021 که منتظرشان هستیم، آشنا شوید.

در این مطلب به معرفی مورد انتظارترین بازی های نقش آفرینی سال 2021 پرداخته‌ایم، آثار بزرگی که احتمالا حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

سال 2020 با انتشار عناوین بزرگی همچون نسخه بازسازی فاینال فانتزی 7، سایبرپانک 2077 و گنشین ایمپکت به خوبی سپری شد و بسته الحاقی جدید وارکرفت یعنی شدولندز (Shadowlands) توانست رکوردشکنی کند. سال 2021 هم برای ژانر Role-Playing امیدوارکننده به نظر می‌رسد و شاهد بازگشت تعدادی از مجموعه‌های محبوب خواهیم بود.

بهترین بازی های نقش آفرینی سال 2021 که در راه هستند

امسال، سرانجام دنباله‌هایی همچون Atelier Ryza 2 و Ys IX منتشر می‌شود. نسخه بازسازی عناوین محبوبی همانند مس افکت و نیئا در راه است و بازی‌های بزرگی همچون هورایزن 2 نیز عرضه می‌شوند. علاوه بر این‌ها، شایعاتی پیرامون انتشار Final Fantasy XVI و Tales of Arise نیز فاش شده که حضور آن‌ها می‌تواند سال 2021 را جذاب‌تر کند. در ادامه می‌توانید با عناوین مورد انتظار نقش آفرینی سال جدید میلادی آشنایی پیدا کنید.

– بازی Monster Hunter Rise

بازی های نقش آفرینی سال 2021

مجموعه مانستر هانتر در چند سال اخیر به اوج محبوبیت رسیده و مورد تحسین منتقدان قرار گرفته؛ به همین دلیل است که نسخه رایز یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های سال جدید در نظر گرفته می‌شود، البته این بازی انحصاری تنها برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد. پس از اینکه نسخه ورلد (World) توانست جوایز زیادی را به خانه ببرد، از جمله بهترین بازی نقش آفرینی سال در مراسم گیم اواردز 2018، حالا کنجکاو هستیم که عملکرد قسمت جدید مجموعه را ببینیم.

عناوین مانستر هانتر بیشتر برای گیم پلی اعتیادآوری که دارند، شناخته می‌شوند. شکارچیان می‌توانند از اعضای بدن هیولاها برای ساخت اسلحه و زره استفاده کنند و با تجهیزات جدید، به شکار هیولاهای قدرتمندتری بروند. این سری بازی می‌تواند شما را برای صدها ساعت سرگرم کند و دارای بخش آنلاین چند نفره هم هست که جذابیت آن را دوچندان می‌کند. بازی Monster Hunter Rise در تاریخ 26 مارس 2021 (6 فروردین 1400) منتشر خواهد شد.

– بازی Mass Effect: Legendary Edition

بازی های نقش آفرینی سال 2021

پس از سقوط این مجموعه با نسخه آندرومدا، حالا نسخه بازسازی سه‌گانه اصلی می‌تواند اشتباهات قبلی را جبران کند و طرفداران برای آن هیجان زده هستند. نسخه لجندری مس افکت می‌تواند این سری محبوب را به مسیر اصلی بازگرداند، خصوصا حالا که قسمت چهارم نیز تایید شده است. استودیوی بایوور که با آندرومدا و انتم (Anthem) نشان داده دیگر جادوی سابق را ندارد، باید با این ریمستر جدید تلاش کند تا اعتبار از دست رفته‌اش را بازگرداند. این نسخه بازسازی در تابستان 2021 عرضه می‌شود و باید دید تا چه اندازه می‌تواند موفق ظاهر شود.

– بازی Bravely Default II

بازی های نقش آفرینی سال 2021

این مجموعه یکی از عناوین پرطرفدار کنسول دستی نینتندو 3DS بود و به زودی شاهد ورود آن به کنسول نینتندو سوییچ خواهیم بود. بازی Bravely Default II قرار است در ماه فوریه 2021 منتشر شود و مشابه قسمت‌های قبلی، از سبک گیم پلی نوبتی (Turn-based) استفاده می‌کند. این بازی البته قرار بود سال گذشته منتشر شود اما تحت تاثیر شیوع کرونا ویروس قرار گرفت و عرضه آن به تعویق افتاد. انتظارات از این بازی بسیار بالا است و باید دید آیا می‌تواند طرفداران را راضی کند یا خیر.

این مجموعه نقش آفرینی ژاپنی برای سبک بصری خاص، موسیقی و سیستم‌های مبارزه‌اش همیشه مورد تحسین قرار گرفته و امیدواریم که نسخه جدید هم در این بخش‌ها، موفق عمل کند.

– بازی Horizon: Forbidden West

بازی های نقش آفرینی سال 2021

بازی Horizon Zero Dawn در سال 2017 به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر شد و حالا پس از چهار سال، نسخه دنباله آن در راه است. بازی غرب ممنوعه به شکلی غیرمنتظره رونمایی شد و تا اینجا نشان داده که یکی از زیباترین عناوین کنسول پلی استیشن 5 است. این بار مناطق بیشتری برای گشت و گذار در مقابل شما قرار دارد و حتی دنیای زیر آب هم به بازی اضافه شده است.

در قسمت اول، در یک دنیای آخرالزمانی به شکار دایناسورهای رباتیک می‌پرداختید و تحت تاثیر داستان پیچیده بازی قرار می‌گرفتید. همین پروسه در قسمت دوم هم ادامه خواهد داشت اما با عناصر و نوآوری‌های تازه. بازی Horizon: Forbidden West تا اینجا نشان داده که قرار است ایده‌ها و مضامین قسمت اول را به خوبی گسترش دهد و تنها یک اثر تکراری نباشد. این بازی هم تاریخ انتشار مشخصی ندارد اما می‌توان منتظر یک اثر جاه طلبانه دیگر از استودیوی گوریلا گیمز (Guerrilla Games) بود. هورایزن 2 تا اطلاع ثانوی در انحصار کنسول جدید سونی خواهد بود اما می‌توان انتظار داشت که همانند نسخه اول، در نهایت برای رایانه‌های شخصی نیز منتشر شود.

– بازی Shin Megami Tensei V

بازی های نقش آفرینی سال 2021

قبل از اینکه کنسول نینتندو سوییچ به بازار عرضه شود، از این بازی رونمایی شده بود اما بارها با تاخیر رو به رو شد. اگر اتفاق خاص دیگری رخ ندهد، بازی Shin Megami Tensei V در سال 2021 در دسترس طرفداران قرار می‌گیرد. این قسمت نیز همانند نسخه‌های پیشین، از سبک گیم پلی نوبتی استفاده می‌کند اما سازندگان وعده‌های زیادی در رابطه با آن داده‌اند و قرار است ویژگی‌های نوآورانه زیادی به بازی اضافه شود.

ساخت بازی بر عهده استودیوی اتلوس (Atlus) بوده که این روزها به خاطر مجموعه پرسونا، در اوج محبوبیت قرار دارد. اما احیانا اگر نمی‌دانید، پرسونا در واقع نسخه فرعی مجموعه Megami Tensei است! این بازی مورد انتظار در انحصار نینتندو خواهد بود و تنها برای سوییچ منتشر می‌شود.

– بازی Atelier Ryza 2: Lost Legends & The Secret Fairy

بازی های نقش آفرینی سال 2021

مجموعه آتلیه همیشه خاص بوده و طرفداران سرسختی هم دارد. در این بازی‌ها، به وسیله کیمیاگری می‌توانید تجهیزات مختلف همچون زره، اسلحه و آیتم‌های آشپزی را تلفیق کنید. آخرین قسمت این مجموعه (Ever Darkness & the Secret Hideout) در سال 2019 انتشار یافت و به پرفروش‌ترین قسمت سری تبدیل شد.

بازی Atelier Ryza 2: Lost Legends & The Secret Fairy دنباله مستقیم قسمت قبلی است که در تاریخ 26 ژانویه 2021 (7 بهمن 1399) در دسترس طرفداران قرار می‌گیرد و به نظر می‌رسد که بتواند موفقیت‌های تازه‌ای را برای این مجموعه رقم بزند. حتی اگر به این سبک بازی‌ها علاقه‌مند نیستید، توصیه می‌کنیم که آتلیه را امتحان کنید.

– بازی Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2

بازی های نقش آفرینی سال 2021

پس از 17 سال، قسمت دوم مجموعه خون آشام در نهایت عرضه خواهد شد و این نسخه جدید، بسیار سینمایی، هیجان انگیز و با کیفیت به نظر می‌رسد. داستان قسمت دوم شما را به شهر سیاتل می‌برد و می‌توانید شخصیت خودتان را طراحی کنید، از پیشینه تا جنسیت و غیره.

با پیشرفت در بازی، می‌توانید عضو گروه‌های خون آشامی مختلف شوید و مهارت‌های ویژه‌ای را در اختیار بگیرید. با مکانیک‌های گیم پلی درجه یک و دنیایی نسبتا بزرگ، بازی Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 این شانس را دارد که به یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی سال 2021 تبدیل شود.

– بازی Nier Replicant

بازی های نقش آفرینی سال 2021

فروش بازی نیئا: اتوماتا (Nier: Automata) اخیرا از مرز 5 میلیون نسخه عبور کرد، یک موفقیت تجاری بزرگ برای این مجموعه. حالا استودیوی سازنده، نسخه بازسازی قسمت اول را نیز آماده انتشار کرده که می‌تواند موفقیت‌های این سری بازی را ادامه دهد. قسمت نخست این مجموعه در سال 2010 برای ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 منتشر شده بود.

طرفداران قدیمی و کسانی که تاکنون نیئا را تجربه نکرده‌اند، همه می‌توانند از نسخه Replicant لذت فراوانی ببرند و باید بدانید که غافل گیری های زیادی در انتشار شماست. این بازی دارای گیم پلی بی‌نظیری است و داستان خاطره انگیزی دارد.

– بازی Monster Hunter Stories 2: Wings Of Ruin

بازی های نقش آفرینی سال 2021

مانستر هانتر رایز، تنها نسخه جدید این مجموعه در سال 2021 نیست. طرفداران قدیمی، امسال شاهد عرضه یک نسخه فرعی دیگر هم خواهند بود که داستان آن در همان دنیای شکارچی هیولاها اتفاق می‌افتد اما از سبک گیم پلی کاملا متفاوتی بهره می‌برد.

در این بازی، بازیکنان می‌توانند با هیولاهایی که تازه به دنیا آمده‌اند، دوست شوند. شما می‌توانید سوار این موجودات شوید و در مبارزات نوبتی از آن‌ها استفاده کنید. در کنار هیولاهای شخصی، شما قابلیت شخصی سازی اسلحه‌ها و مهارت‌های خود را نیز دارید. بازی Monster Hunter Stories 2: Wings Of Ruin همانند رایز، تنها برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر می‌شود.

– بازی Rune Factory 5

بازی های نقش آفرینی سال 2021

رون فکتوری 5 یک اثر نقش آفرینی فانتزی است که از المان‌‎های شبیه سازی نیز استفاده می‌کند. متاسفانه این بازی هم در انحصار نینتندو سوییچ خواهد بود. بازیکنان ماجراجویی‌های خود را از یک شهر کوچک آغاز می‌کنند، جایی که می‌توانید به ماهی گیری، کشاورزی و غیره بپردازید.

در دنیای مجموعه رون فکتوری می‌توان کارهای زیادی انجام داد، از جمله گشت و گذار در غارها و سیاه چال‌ها. مکانیک‌های کشاورزی بازی نیز به آثاری همچون استاردو ولی (Stardew Valley) شباهت دارد، اگر از آن اثر لذت برده‌اید، از بازی Rune Factory 5 نیز استقبال خواهید کرد.

– بازی Persona 5 Strikers

بازی های نقش آفرینی سال 2021

موفقیت‌های مجموعه پرسونا تمامی ندارد. پس از یک نسخه بازسازی با نام Persona 5 Royal و یک نسخه فرعی با محوریت رقص به نام Persona 5: Dancing in Starlight، حالا یک نسخه فرعی دیگر در راه است که از سبک گیم پلی هک اند اسلش بهره می‌برد! خوشبختانه این بازی علاوه بر سوییچ، برای پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی نیز منتشر خواهد شد.

بازی Persona 5 Strikers سبک نقش آفرینی و مبارزات اکشن را تلفیق کرده و به نظر می‌رسد که بتواند مخاطبان زیادی جذب کند. این بازی در تاریخ 23 فوریه 2021 (5 اسفند 1399) عرضه می‌شود.

 – بازی Story Of Seasons: Pioneers Of Olive Town

بازی های نقش آفرینی سال 2021

بازی شبیه ساز کشاورزی پرطرفدار هاروست مون (Harvest Moon) حالا با یک نام جدید قرار است منتشر شود. شاید نام بازی تغییر پیدا کرده باشد اما هنوز همان جذابیت و کیفیت سابق را دارد. نسخه Pioneers Of Olive Town، ورود این مجموعه به کنسول نینتندو سوییچ را رقم می‌زند و قرار نیست برای پلتفرم‌های دیگر منتشر شود.

این اثر که شباهت‌های زیادی به انیمال کراسینگ دارد، یک شبیه ساز زندگی است که در آن باید یک مزرعه قدیمی را بازسازی کنید. بازی دارای ویژگی‌های شخصی سازی زیادی است و می‌توانید کارهای مختلفی انجام دهید، از جمله ازدواج.

منتظر انتشار کدام یک از بازی های نقش آفرینی سال 2021 هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*