مشکلات موتورولا موتو G4

رایج ترین مشکلات موتورولا موتو G4 و جی 4 پلاس + راه حل

در این مقاله قصد داریم با فهرست‌بندی رایج‌ترین مشکلات موتورولا موتو G4 و جی 4 پلاس –  Moto G4 Plus راهکارهایی برای رفع آن‌ها ارائه کنیم.

مشکلات موتورولا موتو G4 و G4 Plus در دو دسته سخت افزاری و نرم افزاری جای می‌گیرند. البته با رسیدن آپدیت اندروید نوقا، بسیاری از باگ‌ها برطرف شد و دوام باتری این دو گوشی نیز افزایش یافت. اما شاید هنوز مشکلاتی داشته باشید که جویای رفع آن‌ها هستید.

مشکلات موتورولا موتو G4 و G4 پلاس

سایه رنگ زرد روی صفحه نمایش

موتورولا پنل ال‌سی‌دی موتو جی 4 و جی 4 پلاس را از تامین کنندگان مختلفی خریداری کرد؛ بنابراین شدت این مشکل در همه آن‌ها یکسان نیست. اما اگر وجود ته‌رنگ زرد روی صفحه نمایش گوشی خیلی اذیت‌تان می‌کند، می‌توانید میزان اشباع رنگ را در تنظیمات، تغییر دهید:

  • از Settings به مسیر Display -> Color mode بروید. در حالت عادی، رنگ نمایشگر موتو G4 روی حالت Standard قرار دارد؛ ولی می‌توانید برای اشباع بیشتر، آن را روی حالت Vibrant قرار دهید.

مشکلات موتورولا موتو جی 4 پلاس

اگر پس از این کار همچنان وجود ته‌رنگ زرد را حس کردید، شاید بد نباشد گوشی خود را به یکی از مراکز خدمات نشان دهید.

گوست تاچ هنگام شارژ

بسیاری از کاربران موتو جی 4 و جی 4 پلاس از مشکل گوست تاچ (ghost touche) گلایه دارند. این یعنی بدون آنکه واقعا لمسی انجام شود، گوشی به اشتباه لمس‌هایی را شناسایی و عملکردی را اجرا می‌کند. مثلا باز شدن خودکار نوار نوتیفیکیشن یا خاموش شدن صفحه!

این مشکلات به ویژه هنگام شارژ موتورولا موتو G4 و G4 پلاس تشدید می‌شود. حتی برخی از کاربران، لگ‌های شدیدی را هنگام تایپ کردن در حالت شارژ مشاهده کرده‌اند.

مشکلات موتورولا موتو G4

چنانچه با مشکل گوست تاچ روبه‌رو هستید، یک شارژر و کابل دیگر را امتحان کنید. شاید گوشی شما در حال دریافت ولتاژ اضافه‌ای است که باعث بروز اختلال می‌شود.

اگر از توربو شارژر فابریک موتورولا استفاده می‌کنید و از سلامت آن مطمئن هستید، می‌توانید مشکل را با یکی از مراکز خدمات در میان بگذارید. در فروم لنوو (شرکت مادر موتورولا) هم به این مورد اشاره و عنوان شده است که مراکز سرویس کمپانی، گوست تاچ را بدون نیاز به تعویض سخت افزاری برطرف می‌کنند.

البته در کامنت‌های همان فروم، تعدادی از کاربران ادعا کرده‌اند که تحویل گوشی به این مراکز هم بی‌نتیجه بوده است. پس اگر این مشکل برای‌تان قابل تحمل نیست، شاید باید به تعویض گوشی فکر کنید.

داغ کردن شدید گوشی

کاربران بسیاری به داغ کردن موتو جی 4 و جی 4 پلاس هنگام گیمینگ یا استفاده از دوربین برای فیلم‌برداری اشاره کرده‌اند. البته این مشکل تقریبا در تمام گوشی‌ها مشترک است؛ چون قطعات سخت افزاری زیادی در کوچک‌ترین فضای ممکن تعبیه شده‌اند.

مشکلات موتورولا موتو G4

فروم لنوو دراین‌باره توصیه‌هایی دارد:

  • در صورت امکان هنگام ضبط ویدیو، حالت پرواز را روشن و لرزش‌گیر دوربین را خاموش کنید.
  • گوشی را از تابش مستقیم خورشید، دور نگه دارید.
  • در هواوی گرم از توربو شارژر استفاده نکنید؛ چون حرارت بیشتری ایجاد می‌کند. در عوض، با یک شارژر معمولی یا اتصال به کامپیوتر، گوشی را شارژ کنید.
  • برای تماشای ویدیو، بازی کردن یا هر کار سنگین دیگر، به گوشی کمی استراحت بدهید تا خنک شود.
  • بهتر است بدون قاب محافظ از گوشی استفاده کنید تا سریع‌تر خنک شود.

البته بعضی از این توصیه‌های کمپانی، چندان کاربردی نیستند. مثلا نمی‌شود که برای هر بار استفاده از دوربین، حالت پرواز را روشن کرد.

ناگفته نماند که لزوما همه کاربران، مشکلات حرارتی موتورولا موتو G4 را تجربه نمی‌کنند؛ ولی اگر مساله دایمی و شدید باشد، تعویض گوشی راهکار نهایی است.

ری‌استارت شدن و کرش کردن اپلیکیشن‌ها

اگر موتو جی 4 یا جی 4 پلاس به طور ناگهانی ری‌استارت می‌شود یا اپلیکیشن‌ها به یکباره از کار می‌افتند، باید گوشی را در safe mode راه‌اندازی کنید تا اپ مشکل‌دار را بیابید.

مشکلات موتورولا موتو جی 4 پلاس

برای این کار، دکمه پاور را فشار دهید و نگه دارید تا کادر Power off ظاهر شود. سپس دکمه Power off را لمس کنید و انگشت خود را روی آن نگه دارید تا عبارت Reboot to safe mode را ببینید. در نهایت OK کنید تا به safe mode وارد شوید.

هنگام بوت شدن گوشی، نوتیفیکیشن Safe mode در گوشه پایین سمت چپ ظاهر می‌شود. در این حالت، تمام اپ‌های شخص ثالث غیر فعال هستند؛ این به شما کمک می‌کند ساده‌تر دریابید که آیا ایراد از یک اپلیکیشن خاص است؛ یا خود سیستم عامل؟

اگر مدتی گذشت و گوشی اصلا ریبوت نشد؛ باید مشکل را در یکی از اپ‌های شخص ثالث جستجو کنید. بنابراین پس از ری‌استارت کردن گوشی، یک به یک اپلیکیشن‌ها را حذف کنید تا ببینید آیا تغییری ایجاد می‌شود یا نه؟

اما اگر در safe mode با ریبوت شدن گوشی مواجه شدید، نوبت factory reset یا بازگشت به تنظیمات کارخانه است. برای این منظور ابتدا از مسیر Settings -> Backup & reset گزینه Automatic restore را غیرفعال کنید. سپس Factory data reset و در ادامه، Reset phone را بزنید.

با این کار، باید مشکل حل شده باشد؛ اگر نه، برای تعمیر به مراکز تخصصی مراجعه کنید.

مشکلات باتری موتورولا موتو G4

یکی از نقاط قوت موتو جی 4 پلاس و جی 4، باتری آن‌هاست که با هر بار شارژ، باید بیش از یک روز دوام بیاورد. اما اگر متوجه مصرف غیرطبیعی شارژ در این گوشی‌ها شدید:

  • از مسیر Settings -> Battery ببینید کدام اپ‌ها در حال تخلیه سریع باتری هستند تا در صورت لزوم، آن‌ها را غیرفعال یا حذف کنید. مثلا در گوشی های اندرویدی، فیسبوک و فیسبوک مسنجر شهرت بدی در این زمینه دارند.
  • از حالت ذخیره انرژی بهره ببرید؛ چون این ویژگی در گوشی های سری موتو G4 خیلی خوب کار می‌کند. گزینه‌هایی مانند فعال شدن خودکار در شارژ 15 یا 5 درصد، و همین‌طور فعال‌سازی به صورت دستی در اختیار شماست.

مشکلات موتورولا موتو G4

  • تنظیمات صفحه نمایش را تغییر دهید. کم کردن روشنایی و کاستن از زمان تایم‌اوت نمایشگر، می‌تواند به افزایش عمر باتری کمک کند. همچنین غیر فعال کردن Moto Actions برای پیش‌نمایش نوتیفیکیشن‌ها نیز در صرفه‌جویی انرژی، موثر است.

مشکلات وای فای و بلوتوث موتورولا موتو G4

این مشکلات، محدود به یک گوشی خاص نیستند؛ اما اگر در اتصال به وای فای مشکل دارید، ابتدا سعی کنید با دستگاه دیگری به شبکه متصل شوید. اگر اتصال برقرار شد، یعنی ایرادی به شبکه یا روتر وارد نیست.

سپس به سراغ موتو جی 4 یا جی 4 پلاس بروید. وای فای گوشی را خاموش و بعد از چند ثانیه دوباره روشن کنید. در صورتی که مشکل همچنان پابرجا بود، به بخش تنطیمات وای فای بروید و SSID یا نام شبکه ذخیره شده را حذف کنید. این کار با لمس آن و انتخاب Forget network انجام می‌شود.

مشکلات موتورولا موتو جی 4 پلاس

حالا امکان اتصال به آن شبکه را دوباره بررسی کنید. برای مشکل بلوتوث نیز همین کار را انجام دهید. یعنی در صورت عدم موفقیت در اتصال به دستگاه مورد نظر، نام آن را حذف و دوباره اضافه کنید.

اگر کارساز نبود، به مسیر Settings -> Backup & reset بروید و با انتخاب Network settings reset ، تنظیمات شبکه را در گوشی خود ریست کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*