تریلر جدید فرود کاوشگر استقامت ناسا و ورود آن به مریخ را از دست ندهید+ویدیو

تریلر جدید فرود کاوشگر استقامت ناسا و ورود آن به مریخ را از دست ندهید+ویدیو

فرود کاوشگر استقامت (Perseverance) آژانس فضایی آمریکا در سیاره مریخ موضوع کلیپ دیدنی بوده که ناسا به تازگی منتشر کرده است. در ادامه با ما همراه باشید.

فرود کاوشگر استقامت (Perseverance) ناسا به سطح سیاره مریخ در ماه آینده میلادی رخ خواهد داد. ناسا به تازگی ویدیو هیجان‌انگیزی از این اتفاق و رسیدن کاوشگر به مریخ منتشر کرده که دیدن آن به هیچ وجه خالی از لطف نیست.

این کلیپ دراماتیک و سینمایی ورود استقامت که با نام کاوشگر مریخ 2020 هم شناخته می‌شود را به مقصدش نشان می‌دهد و از آنجایی که در کمتر از 30 روز دیگر، کاوشگر مورد نظر به مریخ می‌رسد، انتظار می‌رود که خبرهای بیشتری در این رابطه از طرف ناسا منتشر شوند. البته هیچ دوربینی نمی‌تواند نماهای به تصویر کشیده شده در کلیپ اخیر را به این شکل ثبت کند و آنچه خواهیم دید، تنها تصور دانشمندان ناسا از نحوه به زمین نشستن استقامت در خاک مریخ است.

همان‌طور که می‌دانیم، آژانس فضایی ناسا تازه‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات کاوشی خود را سوار بر این مریخ‌نورد به سمت سیاره سرخ فرستاده و به محض فرود کاوشگر استقامت ماموریت تحقیقاتی این ربات آغاز خواهد شد. در کلیپ اخیر که به کمک تکنیک‌های جلوه‌های ویژه تهیه شده، جزئیات قابل توجهی از نحوه ورود کاوشگر به اتمسفر مریخ، به زمین رسیدن آن توسط یک ربات پروازی دیگر و فرود موفقیت‌آمیز مریخ‌نورد به نمایش گذاشته شده‌اند.

ویدیو فرود کاوشگر استقامت

 

بر اساس اطلاعات موجود، استقامت در تاریخ 18 فوریه آینده به مقصدش خواهد رسید. این ربات مسافت 6 ماهه بین زمین تا سیاره سرخ را طی می‌کند و سرانجام ماموریت تحقیقاتی آژانس فضایی آمریکا را از تاریخ مورد نظر شروع خواهد کرد. البته مدتی پیش ناسا ویدیویی مشابه را در رابطه با فرود استقامت منتشر کرده بود، اما به نظر می‌رسد که در کلیپ جدید، با اضافه کردن موزیک دراماتیک و برخی تکنیک‌های جلوه‌های ویژه، اتفاقات پیش رو در ماموریت این کاوشگر به سبک تریلر فیلم‌های سینمایی به مخاطبان نشان داده شده‌اند.

مسافت بین زمین و مریخ حدودا 483 میلیون کیلومتر بوده و استقامت هم‌اکنون در حال طی کردن این مسافت با سرعت شگفت‌انگیز 9.3 هزار کیلومتر بر ساعت است. گفته شده که پس از رسیدن این ربات به اتمسفر مریخ، کل فرآیند فرود کاوشگر استقامت حدودا 7 دقیقه طول خواهد کشید. ناسا اعلام کرده که برای اولین بار در تاریخ ماموریت‌های کاوشی مریخ، فرود این وسیله پیشرفته روی سطح مقصدش به صورت تمام اتوماتیک انجام خواهد شد.

سریعا پس از فرود، کاوشگر استقامت به سمت دهانه جزرو (Jezero Crater) حرکت می‌کند و در آنجا به دنبال نشانه‌هایی از حیات باستانی می‌گردد. به علاوه دانشمندان ناسا قصد دارند تا از طریق تجهیزات تعبیه شده در استقامت نمونه‌هایی را از سطح مریخ جمع‌آوری کنند که در آینده، در ماموریت‌های بعدی این سازمان فضایی به زمین بازگردانده خواهند شد.