مشکلات آنر ویو ۱۰

رایج‌ترین مشکلات آنر ویو ۱۰ + راه حل

گوشی آنر ویو ۱۰ – Honor View 10 نیز مانند تمامی گوشی‌های هوشمند معایبی دارد. در این مطلب قصد داریم تا رایج‌ترین مشکلات آنر ویو ۱۰ را بررسی کنیم.

گوشی آنر ویو ۱۰ یکی از گوشی‌های پرچمدار کمپانی آنر است. این تلفن هوشمند با آخرین ویژگی‌های رایج و مشخصات سخت افزاری مانند نمایشگر بدون حاشیه، قابلیت تشخیص چهره مانند آیفون X و صفحه نمایش با نسبت 18:9 ارائه شده است. با این حال هر تلفن هوشمندی حتی اگر بهترین امکانات و کیفیت را داشته باشد با معایب و مشکلاتی همراه است. بنابراین، در این پست به شما کمک خواهیم کرد که برخی از مشکلات آنر ویو ۱۰ را رفع کنید.

گوشی آنر ویو ۱۰ از یک نمایشگر ۵.۹۹ اینچی با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسلی بهره می‌برد. این تلفن هوشمند از یک پردازنده هشت هسته‌ای Hisilicon Kirin 970 قدرت می‌گیرد و به یک رم 4 یا 6 گیگابایتی مجهز شده است. این تلفن با حافظه داخلی ۶۴ / ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شده است. این گوشی به دوربین پشتی دوگانه ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسلی مجهز شده است. این گوشی با اندروید ۸.۰ همراست و به باتری ۳۷۵۰ میلی آمپر ساعت است.

این تلفن همراه شگفت انگیز تمامی ویژگی‌هایی که از یک تلفن هوشمند انتظار می‌رود را دارد. قابلیت‌های زیادی در این گوشی وجود دارد که شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. به عنوان مثال شما از چیزهایی مثل موارد زیر در این گوشی لذت می‌برید:

  1. تماشای فیلم و ویدیو
  2. بازی کردن
  3. جستجو در اینترنت
  4. حسگر اثر انگشت در پشت قاب
  5. قابلیت تشخیص چهره
  6. نمایشگر زیبای 18:9
  7. عملکرد فوق‌العاده
  8. باتری ۳۷۵۰ میلی آمپر ساعت

اما متاسفانه، این گوشی هوشمند با مسائل و مشکلاتی همراه است. بسیاری از کاربران به دلیل بروز تعدادی مسائل و مشکلات در این گوشی شکایت کرده‌اند. هرچند این موارد گزارش شده از سوی کاربران تنها به دلیل خطاهای کوچک نرم افزاری است. از این رو به سادگی قابل حل هستند. پس اگر یکی از صاحبان این گوشی‌ هستید، نگران این مشکلات نباشید.

توجه:مشکلات اشاره شده در این مطلب،‌ بر اساس گزارش‌های کاربران در سراسر جهان تهیه شده و ممکن است برای گوشی شما اتفاق نیفتاده باشند.

فهرست رایج‌ترین مشکلات آنر ویو ۱۰

مراحل آموزش رفع مشکلات رایج در گوشی آنر ویو ۱۰

در این مقاله، مشکلات آنر ویو ۱۰ و راه حل‌های موجود برای رفع آن‌ها را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم. اگر شماهم یکی از صاحبان این گوشی هستید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

رباتی شدن صدای هدفون

برخی از کاربران گوشی آنر ویو ۱۰ از رباتی شدن صدای هدفون/ هندزفری هنگام تماس صوتی گلایه کرده‌اند. برای حل این مشکل راه حل‌های زیر را بررسی کنید.

راه حل:

  • هنگام برقرای تماسشس صوتی بهتر است که از یک هدفون باکیفیت دیگری استفاده کنید.
  • روش دیگری که هنگام بروز این مسئله می‌توان انجام داد، فشردن دکمه افزایش میزان صدای گوشی حین تماس تلفنی است. با انجام این کار شما می‌توانید صدای فرد مقابل را بهتر بشنوید.
  • انجام روش دوم فقط کمک می‌کند تا صدای فرد مقابل را بلندتر و بهتر بشنوید و صدای رباتیک هندزفری را از بین نمی‌برد.

مشکل اتصال بلوتوث

اگر بلوتوث گوشی آنر ویو ۱۰ شما کار نمی‌کند، دستورالعمل‌های زیر را امتحان کنید.

راه حل:

  • دستگاه خود را خاموش و مجددا آن را روشن کنید. انجام این کار احتمالا مشکل را برطرف خواهد کرد. این کار را در دو دستگاه یعنی گوشی خود و دستگاهی که قصد دارید به آن متصل شوید، انجام دهید. سپس وارد پیکربندی شوید و بلوتوث را غیرفعال کنید یا دستگاه را روی حالت پرواز قرار دهید. فقط به یاد داشته باشید که بعدا حالت پرواز را غیرفعال کنید.
  • دستگاه را از لیست تاریخچه بلوتوث حذف کرده و مجددا آن را اضافه کنید. همچنین در اینجا یک ابزار بسیار سودمند نیز وجود دارد که وقتی با مشکلات ارتباطی نظیر قطع شدن صدا یا اتصال مواجه شدید، می‌تواند آن‌ها را برطرف کند. این ابزار وارد پیکربندی گوشی آنر ویو ۱۰ شده، بین دستگاه‌های متصل می‌گردد و دیوایس مشکل ساز را حذف می‌کند. گاهی اوقات بروز این مشکل می‌تواند به دلیل اتصال گوشی آنر ویو ۱۰ با دستگاه‌های متعدد یکی پس از دیگری باشد. پس از انجا این کار فرآیند جفت سازی را تکرار کنید.
  • همیشه مطمئن شوید که بلوتوث گوشی شما و دستگاهی که قصد دارید به آن متصل شوید برای سایر دستگاه‌ها قابل شناسایی است و روی حالت مخفی قرار ندارد.
  • اگر مراحل فوق موثر واقع نشدند، بهتر است گوشی خود را به تنظیمات مجدد کارخانه بازگردانید.

ازدیاد اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده

آنر توانسته با نصب نرم افزار و تعداد زیادی اپلیکیشن‌ تا حدودی خواسته‌ها و انتظارات را مدیریت کند. به این ترتیب، حدود ۸۰۰ مگابایت اپلیکیشن از پیش نصب شده روی این گوشی هوشمند نصب شده است. برای حل ازدیاد اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده که یکی از مشکلات آنر ویو ۱۰ است، چه باید بکنیم؟

راه حل:

  • خوشبختانه آنر می‌داند که اغلب کاربران از ازدیاد اپلیکیشن‌‌های از پیش نصب شده روی گوشی راضی نیستند. از این رو این برنامه‌ها را به حداقل رسانده است. بنابراین در چنین شرایطی بهتر است که در قسمت installed apps نگاهی به تمامی برنامه‌های موجود در گوشی بیندازید و برنامه‌های غیرضروری و بلااستفاده خود را لغو نصب کنید تا مقداری از فضای ذخیره سازی آزاد شود و عملکرد کلی گوشی بهبود یابد. روی اپ مورد نظر ضربه زده و چند لحظه نگه دارید و آن را لغو نصب کنید.
  • حافظه پنهان یا کش مهمترین چیزی که است که نباید نادیده گرفته شود، زیرا باعث ایجاد مشکل در عملکرد گوشی می‌شود. هر بار که برنامه خاصی را باز یا اجرا می‌کنید، کش در پس زمینه ذخیره می‌شود و تمام کاری که شما باید بکنید پاک کردن به موقع آن است. بنابراین در تنظیمات گوشی در قسمت برنامه‌های نصب شده، یکی یکی برنامه‌ها را باز کرده و روی گزینه Clear Cache ضربه بزنید تا کش آن‌ها پاک شود.
  • اگر نمی‌توانید برخی از اپلیکیشن‌های سیستمی را نصب کنید، باید تلفن هوشمند خود را روت کرده و یا آن‌ها را تحمل کنید.

عدم شناسایی کارت ‌SD توسط گوشی

یکی دیگر از مشکلات آنر ویو ۱۰ که توسط کاربران گزارش شده است، عدم شناسایی کارت SD توسط گوشی است. آنر ویو ۱۰ از حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی پشتیبانی می‌کند. برخی از کاربران پس از قرار دادن کارت اس دی در این گوشی با عدم شناسایی آن توسط گوشی مواجه شده‌اند. اگر در اسلات کارت حافظه، کارت اس دی قرار داده‌اید و گوشی شما آن را شناسایی نکرده است، دستورالعمل‌های زیرا را امتحان کنید.

راه حل:

  • ابتدا، گوشی خود را ری استارت کرده و مجددا کارت اس دی را در آن قرار دهید.
  • برای اطمینان بیشتر می‌توانید کارت اس دی را در یک گوشی هوشمند دیگر یا در یک رم ریدر قرار دهید و آن را به کامپیوتر خود وصل کنید و از این طریق مطمئن شوید که کارت SD شما سالم است و هیچ مشکلی ندارد.
  • کارت اس دی خود را از طریق کامپیوتر فرمت کرده و بعد آن را در گوشی آنر ویو ۱۰ قرار دهید.
  • اگر انجام موارد فوق در حل این مشکل تاثیری نداشتند، از یک کارت اس دی دیگر استفاده کنید.
  • در نهایت اگر این مشکل به هیچ طریقی برطرف نشد، گوشی خود را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید. زیرا ممکن است اسلات کارت اس دی یعنی جایی که کارت اس دی در آن قرار می‌گیرد، دچار مشکل شده باشد.

خارج نشدن خشاب سیم کارت

اخیرا برخی از کاربران گزارش کرده‌اند که هنگام خارج کردن خشاب سیم کارت گوشی با مشکل مواجه می‌شوند. این مسئله به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. اگر شما هم هنگام خارج کردن خشاب سیم کارت با مشکل مواجه می‌شوید، دستورالعمل‌های زیر را مطالعه کنید.

راه حل:

  • هنگام در آوردن سیم کارت از جایش باید از ابزار مخصوص آن که در جعبه گوشی آنر ویو 10 تعبیه شده استفاده کنید. این سوزن ممکن است در جعبه یا پاکت مقوایی باشد.
  • اگر هنگام خارج کردن سیم کارت از گوشی این سوزن در دسترس شما نیست، می‌توانید از یک سوزن یا گیره کاغذ برای بیرون کشیدن خشاب سیم کارت از محفظه تلفن استفاده کنید.
  • هرگز برای خارج کردن خشاب سیم کارت زور یا فشاری بر آن اعمال نکنید. زیرا انجام این کار باعث خرابی آن می‌شود. تنها راه خارج کردن سیم کارت قرار دادن آن ابزار مخصوص روی شکاف کوچکی است که در کنار آن قرار دارد.
  • اگر با انجام مراحل فوق هم خشاب سیم کارت از گوشی خارج نشد، آن را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید.

مشکل عملکرد نمایشگر لمسی

یکی از مشکلات آنر ویو ۱۰ مشکل نمایشگر لمسی است که برخی از کاربران با آن مواجه شده‌اند. نگران نباشید، این مسئله به راحتی قابل حل است. برای حل مشکلات مربوط به نمایشگر لمسی گوشی آنر ویو ۱۰، دستورالعمل‌های زیر را بررسی کنید.

راه حل:

  • ابتدا بررسی کنید که آیا مشکل عملکرد نمایشگر لمسی گوشی آنر ویو ۱۰ با ری استارت کردن گوشی برطرف می‌شود یا خیر.
  • هنگام کار با گوشی نباید دستکش به دست داشته باشید. اما در این مورد خاص اگر دستکش پوشیده‌اید، فعال کردن حالت Glove mode را فراموش نکنید.
  • برای فعال کردن Glove mode وارد مسیر Settings> Smart Assistance> Glove Mode شوید.
  • هنگام کار با نمایشگر لمسی گوشی مطمئن شوید که دست‌های شما کثیف یا خیس نیستند.
  • اطمینان حاصل کنید که نمایشگر گوشی شما کاملا تمیز است و هیچ اثری از چربی و گردو غبار روی آن دیده نمی‌شود.
  • در برخی موارد این مسئله می‌تواند یک مشکل نرم افزاری باشد که باعث شده صفحه نمایش عملکرد خوبی نداشته باشد.
  • اگر هیچ یک از این دستورالعمل‌ها کارساز نبود، بهتر است به فکر ریست فکتوری باشید.

داغ شدن بیش از حد دستگاه و تخلیه‌ی سریع باتری

یکی دیگر از رایج‌ترین مشکلات آنر ویو ۱۰ داغ شدن بیش از حد گوشی و تخلیه‌ی سریع باتری است. همه ما می‌دانیم که این روزها اغلب کاربران از گوشی‌های هوشمندشان برای انجام بازی‌های پرحجم گرافیکی و تماشای ویدیوهای باکیفیت استفاده می‌کنند. انجام چنین کارهایی با گوشی منجر به داغ شدن بیش از حد آن و تخلیه‌ی سریع باتری می‌‌شود. در صورت بروز این مشکلات چگونه آن‌ها را برطرف کنیم؟

راه حل:

  • هنگام شارژ شدن گوشی از آن استفاده نکنید.
  • اگر به تماشای ویدیوهایی با وضوح بالا از کانالی مثل یوتیوب علاقه‌مندید، برای داغ نشدن دستگاه و عمر باتری بیشتر می‌توانید وضوح ویدیو را کاهش دهید.
  • برای فهمیدن اینکه برنامه‌های نصب شده روی گوشی شما چه مقدار باتری مصرف می‌کنند، می‌توانید به قسمت تنظیمات و بعد از آن به قسمت باتری برویدو در این قسمت به دلخواه خود برنامه‌ای که بیشترین مقدار باتری را مصرف می‌کند، لغو نصب کنید.
  • تعداد بازی‌های نصب شده روی گوشی آنر ویو ۱۰ خود را محدود کنید.
  • بعد از لغو نصب اپلیکیشن‌های غیرضروری از گوشی آنر ویو 10، می‌توانید گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

عملکرد کند گوشی

گوشی هوشمند آنر ویو 10 از پردازنده Hisilicon Kirin 970 قدرت می‌گیرد، این پردازنده عملکرد نسبتا خوبی به دستگاه می‌دهد. اما با این وجود برخی از کاربران از مشکل عملکرد کند گوشی که یکی از رایج‌ترین مشکلات آنر ویو 10 است، گلایه کرده‌اند. برای حل این مشکل چه باید کرد؟

راه حل:

  • برای حل این مشکل می‌توانید گوشی آنر ویو 10 را ری استارت کنید.
  • به‌روررسانی‌های منظم تلفن هوشمند خود را انجام دهید. زیرا با به‌روزرسانی‌های جدید اشکالات و باگ‌های نسخه قدیمی برطرف خواهند شد. برای به‌روزرسانی تلفن هوشمند خود باید وارد تنظیمات گوشی شوید و بعد از آن به قسمت About Phone بروید.
  • گوشی آنر ویو 10 با developer option – گزینه توسعه دهنده همراه است. با این گزینه می‌توانید تنظیمات انیمیشن را پایین بیاورید تا مشکلات عملکرد دیوایس کمتر شود. برای فعال کردن گزینه Developer به تنظیمات و بعد از آن گزینه About phone را لمس کنید. سپس 7 مرتبه روی build number ضربه بزنید. سپس به پایین صفحه اسکرول کنید و به تنظیمات انیمیشن بروید و آن را کاهش دهید.
  • همچنین برای افزایش عملکرد گوشی می‌توانید حالت ذخیره انرژی – power saving mode را فعال و حالت normal را انتخاب کنید. این کار به بهبود عملکرد گوشی کمک می‌کند.
  • برنامه‌های غیرضروری را از گوشی خود حذف کنید.
  • بعد از لغو نصب برنامه‌های غیرضروری از آنر ویو 10 گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

مشکلات وای فای

بیشتر کاربران آنر ویو 10 با مشکلات مربوط به وای فای روبرو هستند. گاهی دسترسی به وای فای، دسترسی به یک شبکه خاص محدود یا اتصال وای فای ضعیف است. برای حل این مشکل چه باید کرد؟

راه حل:

  • شما می‌توانید روتر خود را ری استارت و مودم را با گوشی آنر ویو 10 خود اتصال دهید. همچنین، شما می‌توانید آنر ویو 10 خود را نیز ری استارت کنید.
  • منبع یا پریز برقی که گوشی به آن متصل است را از آن جدا کرده و چند ثانیه صبر کنید، سپس مجددا گوشی را به پریز و منبع برق وصل کنید.
  • به‌روزرسانی‌های منظم گوشی آنر ویو 10 را بارگیری و نصب کنید. برای این کار وارد مسیر settings > about phone شده و قسمت Software را بزنید تا گوشی هوشمند شما به‌روزرسانی شود.
  • برای دریافت آدرس Mac دستگاهتان که به شبکه وای فای متصل است، به مسیر Settings>Wi-Fi> configure بروید تا مطمئن شوید که آدرس شما توسط روتر پشتیبانی می‌شود.
  • همچنین می‌توانید بررسی کنید که حالت ذخیره انرژی – Power saving mode گوشی آنر ویو 10 شما فعال است یا خیر. زیرا این حالت باعث می‌شود تا شبکه وای فای به طور خودکار غیرفعال شود تا درصدی از باتری گوشی را ذخیره شود.
  • در آخر، اگر هیچ یک از موارد فوق موثر واقع نشدند، شما می‌توانید گوشی خود را به تنظمات مجدد کارخانه بازگردانید.

در این مطلب سعی کردیم که رایج‌ترین مشکلات آنر ویو 10 را مورد بررسی قرار داده و برای هر یک از این مشکلات روش‌ها و راه حل‌هایی را ارائه دهیم. اکنون شما یاد می‌گیرید که چگونه مشکلات به وجود آمده در این گوشی را برطرف کنید. انجام و مطالعه این موارد به احتمال زیاد به شما در رفع و جلوگیری از بروز مشکلات کمک خواهند کرد. توجه داشته باشید که این مشکلات و مسائل برای تمامی کاربران آنر ویو 10 رخ نمی‌دهد و این موارد با توجه به گزارشات کاربران در سراسر جهان گردآوری شده است. اگر مشکل گوشی شما در بین این موارد وجود نداشت، می‌توانید آن را از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. علیرضا قرایی ادبی

    جالبه