رنو مگان ٢٠٢١

تجربه‌ی سواری رنو مگان ٢٠٢١ – Renault Megane 2021

اگر از طرفداران شرکت فرانسوی رنو هستید، در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی تجربه سواری رنو مگان ٢٠٢١ – Renault Megane 2021 بپردازیم.

در سال ٢٠١۵ چهارمین نسل رنو مگان تولید شد و این خوردو به دلیل داشتن کیفیت بالا به یکی از بهترین‌ خودروهای کلاس خود تبدیل شد. رقبای رنو مگان ٢٠٢١ برای رقابت با این خودرو از فیس لیفت‌ها و نسل‌های جدید خودرو رونمایی کرده‌اند و رنو برای مقابله با آن‌ها قصد دارد تا رنو مگان هاچ‌بک را ارتقاع بدهد. البته این بار فیس لیفت رنو مگان ٢٠٢١ بسیار گسترده خواهد بود. رنو مگان ٢٠٢١ پلاگین هیبریدی جدیدی را ارائه داده و از تکنولوژی وسیع‌تری برخوردار است. در رنو مگان ٢٠٢١ تغییر و تحولاتی رخداده است برای مثال می‌توان به: طراحی بدنه جدید‌تر، سیستم‌های کمک راننده بیشتر، کابین بهتر و چراغ جلو و عقب‌های جدید‌تر اشاره کرد. اگرچه مگان همیشه طراحی خوبی داشته ولی طراحی رنو مگان فیس لیفت ٢٠٢١ بهتر از همیشه است.

تجربه‌ی سواری رنو مگان ٢٠٢١

فیس لیفت جدید رنو مگان آپشن‌هایی به این اتومبیل اضافه کرده که از جمله آن سپر بازنگری شده، چراغ جلوهای تمام LED و نشانگر‌های دینامیک در عقب است. خریداران می‌توانند رنو مگان را با رنگ‌های مختلف و رینگ‌های جدید سفارش بدهند. مدل RS Line دارای تجهیزاتی همچون رینگ‌های ١٧ اینچی، کیت بدنه اسپورت و… است. البته پرفورمنس این خودروها خیلی قوی به نظر نمی‌رسد و این خودرو دارای پیشرانه ١.٣ لیتری با قدرت ١٣٨ اسب بخاری دارد و مصرف سوخت آن ۶ لیتر در هر صد کیلومتر است. فیس لیفت جدید رنو مگان٢٠٢١ آپشن‌هایی به این اتومبیل اضافه کرده که از جمله آن سپر بازنگری شده، چراغ جلوهای تمام LED و نشانگر‌های دینامیک در عقب است. خریداران می‌توانند رنو مگان را با رنگ‌های مختلف و رینگ‌های جدید سفارش بدهند. مدل RS Line دارای تجهیزاتی همچون رینگ‌های ١٧ اینچی، کیت بدنه اسپورت و… است. البته پرفورمنس این خودروها خیلی قوی به نظر نمی‌رسد و این خودرو دارای پیشرانه ١.٣ لیتری با قدرت ١٣٨ اسب بخاری دارد و مصرف سوخت آن ۶ لیتر در هر صد کیلومتر است.

رنو مگان ٢٠٢١

این خودرو شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت ٩.۴ ثانیه‌ای دارد؛ ولی برای حداکثر شتاب و سرعت باید به پیشرانه فشار زیادی وارد کرد. این پیشرانه برای شرکت مگان خیلی قوی به نظر نمی‌رسد به طور مثال: پیشرانه فولکس واگن بهتر و نرم‌تر از این پیشرانه است. البته پرفورمنس این ماشین نیاز مشتریان را برطرف می‌کند. رنو مگان ٢٠٢١ دارای گیربکس دستی۶ سرعته است و تعویض دنده از قبل روان‌تر شده است و فرمان نیز سرعت و دقت کافی را دارد. این خودرو به دلیل داشتن رینگ‌های بزرگ در دست انداز‌ها با مشکل مواجه می‌شود؛ ولی سواری نرم و راحتی دارد.

به‌روزرسانی تکنولوژی داخلی مگان باعث لوکس‌تر شدن این ماشین شده است. در مدل RS Line مگان آپشن‌هایی مانند اپل کارپلی، اندروید اتو، ناوبری ماهواره‌ای، داشبورد دیجیتال ١٠ اینچی نمایشگر مرکزی ٩.٣ اینچی به کار رفته است. استفاده دوباره از اهرم‌های تنظیم دما یکی از نقاط قوت این خودرو است که در نمایشگر لمسی اتومبیل‌های نسل قبل هم وجود واشتند. وجود این اهرم‌ها باعث می‌شود تا به راحتی دمای کابین را تنظیم کنیم. صندلی‌های مگان نیز راحت و اسپرت است. فرمان اسپرت و چرمی، پلاستیک‌های با کیفیت به کار رفته در داشبورد و سه حالت رانندگی مختلف که باعث تغییر نورپردازی می‌شوند این ماشین را به یک اتومبیل خاص تبدیل می‌کنند. آینیک نام تریم دیگر خانواده رنو مگان٢٠٢١ است.

رنو مگان ٢٠٢١

این مدل مجهز به رینگ‌های١۶ اینچی بوده، از نمایشگر کوچک‌تر استفاده می‌کند و ٢هزار پوند ارزان‌تر است. نسخه‌ی بنزینی مگان دارای محفظه بار ۴٧٣ لیتری است و از نظر ابعاد بهتر از رقبایی همچون فولکس واگن و فورد فوکس است. مگان موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از یورو انکاپ شده است. نمونه‌ای از آپشن‌های این خودرو: هشدار خروج از مسیر، ترمز اضطراری خودکار، نوربالای خودکار و تشخیص علائم ترافیکی است. البته اگر متقاضی پکیج ایمنی شامل حفظ خودرو بین خطوط و کروز کنترل تطبیقی باشید باید ٧٠٠ پوند پرداخت کنید. پکیج موتور این ماشین نیز دارای آپشن کروز کنترل نیمه خودران و پارک هندزفیری است و قیمت آن ١٠٠٠ پوند است. رنو مگان فیس لیفت به ویژه ترید R.S Line طراحی بی نقصی دارد. ساده سازی تریم‌ها باعث شده تا فقط دونسخه از مگان در دسترس باشد اگر چه فیس لیفت آپشن‌های بیشتری دارد اما مراد از فیس لیفت مگان ماندن در زمین رقابت است. در کل می‌توان گفت مگان خودروی نسبتا مناسبی است ولی بی عیب و نقص نیست.