بهترین فیلم های سال 2020

بهترین فیلم های سال 2020 که باید تماشا کنید

از ساخته‌های جدید دیوید فینچر و چارلی کافمن تا توماس وینتربرگ و کن لوچ، در ادامه می‌توانید با بهترین فیلم های سال 2020 آشنا شوید.

در این مقاله به معرفی بهترین فیلم های سال 2020 پرداخته‌ایم؛ آثاری که با وجود تعطیلی سینماها، باز هم روی پرده رفتند یا به صورت آنلاین منتشر شدند و توانستند موفق ظاهر شوند.

هنگامی که سال 2020 آغاز شد، سینماها باز بودند و کرونا ویروس هنوز گریبان گیر این صنعت نشده بود. در آن دوران، سرویس‌های استریم بزرگ همانند نتفلیکس، اگر چه مخاطبان زیادی داشتند اما نمی‌توانستند با مدل تجاری سینماها و اکران سنتی آثار رقابت کنند اما این مسئله خیلی زود تغییر پیدا کرد. با بسته شدن سینماها، حالا می‌توان گفت که سینما دیگر به شکل استاندارد وجود ندارد و اگر هم دارد، خیلی کم‌رنگ و کم سود است.

حالا همه مخاطبان، فیلم‌ها را به صورت آنلاین تماشا می‌کنند و اگر روزی از راه برسد که کرونا ویروس دیگر یک معضل نباشد، شاید سینماهای جهان، باز هم نتوانند همانند گذشته مخاطب داشته باشند. این مسئله وقتی ترسناک‌تر می‌شود که می‌بینیم شرکت‌های بزرگی همچون وارنر تصمیم گرفته‌اند تا تمامی آثار سینمایی پرخرج خود را به صورت آنلاین منتشر کنند. پس دیگر چه دلیل وجود دارد که کسی به سینما برود وقتی می‌توان همان آثار را با کیفیت بالاتر در خانه تماشا کرد؟

بهترین فیلم های سال 2020

در هر صورت، مشکلات چند ماه اخیر باعث نشد تا جلوی عرضه فیلم‌ها گرفته شود. در سالی که گذشت، آثار درخشانی اکران شدند که در ادامه به تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم. بدیهی است که نمی‌توانستیم تمامی عناوین سینمایی خوب سال را در این فهرست لحاظ کنیم، بنابر این اگر فیلم محبوب شما در این لیست وجود ندارد، بدین معنا نیست که کیفیت پایین‌تری دارد. ناگفته نماند که فیلم‌های مستند هم در این مطلب قرار نگرفته‌اند.

– فیلم Bacurau

بهترین فیلم های سال 2020

  • تاریخ اکران: 8 مارس (18 اسفند 1398)
  • بازیگران: سونیا براگا، اودو کی یر، باربارا کولن
  • کارگردان: کلبر مندونسا فیلیو

«قوش شب» در رابطه با جامعه کوچی است که با یکدیگر متحد می‌شوند تا با متجاوزان خارجی مبارزه کنند. این فیلم، سکانس‌ها و لحظاتی دارد که نباید از دست دهید. خون و خونریزی، انتقام و عدالت، کلیدواژه‌های اصلی این فیلم هستند اما اجازه ندهید که این ایده‌های به اصطلاح کلیشه‌ای شما را فریب دهند؛ قوش شب نوآوری‌های زیادی دارد که آن را تبدیل به اثر شاخصی می‌کند. پس از اینکه با جغرافیا، سیاست و به طور کلی، شهر اصلی داستان آشنا شدید، با شخصیت منفی فیلم ملاقات می‌کنید که انگیزه‌ها و پیچیدگی‌های او هر نوع مخاطبی را کنجکاو می‌کند. تعلیق اثر به تدریج بیشتر می‌شود و در انتها همانند یک آتشفشان منفجر می‌شود، جایی که خشونت حرف اول و آخر را می‌زند. فیلم Bacurau از نظر بصری فوق العاده است و به مضامین انسانی و فلسفی مهمی پرداخته که می‌توان ساعت‌ها در رابطه با آن‌ها صحبت کرد.

– فیلم Let Them All Talk

بهترین فیلم های سال 2020

  • تاریخ اکران: 10 دسامبر (20 آذر 1399)
  • بازیگران: مریل استریپ، کندیس برگن، دایان ویست ، لوکاس هجز
  • کارگردان: استیون سودربرگ

اثر جدید سودربرگ در رابطه با یک نویسنده تحسین شده (با بازی استریپ) است که همراه با دو دوست قدیمی‌اش (ویست و برگن) و خواهرزاده‌اش (هجز)، وارد یک سفر دریایی می‌شود تا یک جایزه ادبی دریافت کند. فیلم اقتباسی است از یک داستان کوتاه نوشته دبورا آیزنبرگ (Deborah Eisenberg) و همانند نسخه اصلی، طنز ملایمی دارد.

فیلم «بگذار همه حرف بزنند» اگر چه ریتم آرامی داشته و از دوربین ثابت استفاده می‌کند اما در پشت آرامش ظاهری آن، تنش‌های زیادی وجود دارد که با تشکر از کارگردانی و تدوین سودربرگ، عالی از کار در آمده‌اند. سودربرگ در کنار روایت داستان، به مضامین مختلفی همچون خلاقیت و پول هم پرداخته است که جای بحث دارند. مشابه اثر قبلی سازنده، فیلم Let Them All Talk هم تجربه جالبی برای مخاطبان است اما در عین حال می‌تواند برای بعضی از بینندگان، ناامید کننده یا خسته کننده باشد زیرا هرگز مطابق انتظار پیش نمی‌رود و به اوج نمی‌رسد.

– فیلم Color Out of Space

بهترین فیلم های سال 2020

  • تاریخ اکران: 24 ژانویه (4 بهمن 1398)
  • بازیگران: نیکولاس کیج، جولی ریچاردسون، مادلین آرتور، برندان مایر
  • کارگردان: ریچارد استنلی

ما تا پیش از این هم به این نکته اشاره کرده بودیم که نوشته‌های اچ. پی. لاوکرفت (H.P. Lovecraft) دارای پیچیدگی‌های زیادی هستند و اقتباس کردن آن‌ها آسان نیست. اما فیلم «رنگی خارج از فضا» موفق شده یکی از بهترین داستان‌های کوتاه این نویسنده مشهور سبک «وحشت کیهانی» را به شکلی ایده آل عرضه کند. این فیلم، المان‌های علمی تخیلی و ترسناک را تلفیق کرده و به گونه‌ای ساخته شده که گاهی یادآور آثار درجه دو (B-movie) باشد. داستان در مورد خانواده گاردنر است که یک شهاب سنگ در جلوی مزرعه آن‌ها سقوط می‌کند. ناتان (Nathan) پس از مبارزه با سرطان همسرش، حالا همراه با خانواده به یک زندگی روستایی پناه برده تا دوباره به آرامش برسد اما این شهاب سنگ، باعث بروز اتفاقات سوال برانگیزی می‌شود، از میوه‌ها و گل‌های عجیبی که ناگهان ظاهر شده‌اند تا صداهای عجیب و اتفاقات ترسناک دیگر.

فیلم Color Out of Space از آن آثاری است که واقعا یک تجربه سینمایی متفاوت ارائه می‌دهد و حتی اگر در پایان، دقیقا متوجه نشوید چه اتفاقاتی رخ داده، باز هم از لحظات دیوانه‌واری که تماشا کردید، رضایت خواهید داشت. این فیلم، بازگشت شکوهمندی را برای ریچارد استنلی رقم زد و باید دید پروژه بعدی او تا چه اندازه موفق می‌شود.

– فیلم The Vast of Night

بهترین فیلم های سال 2020

  • تاریخ اکران: 29 مه (9 خرداد 1399)
  • بازیگران: سیرا مک کورمک، جیک هوروویتس، بروس دیویس
  • کارگردان: اندرو پترسون

یک فیلم علمی تخیلی با بودجه پایین که فراتر از انتظار ظاهر می‌شود و دقیقا به هدفش می‌رسد. این فیلم که مشخصا با الهام از سریال توایلایت زون (The Twilight Zone) ساخته شده، استعدادهای کارگردان فیلم اولی، اندرو پترسون را به رخ می‌کشد و نشان می‌دهد که در آینده نزدیک می‌توانیم شاهد آثار بزرگی از او باشیم. ماجراهای این اثر مستقل، در دهه 50 میلادی، در ایالت نیومکزیکو اتفاق می‌افتد و وقایع یک شب ویژه را روایت می‌کند. دو نوجوان کنجکاو، یک صدای منحصربه‌فرد را می‌شنوند که ظاهرا با یک پروژه مخفی دولتی در ارتباط است.

«گستره شب» شاید در ظاهر یک اثر درجه دو به نظر برسد و بازیگران اصلی آن در ابتدا کمی ضعیف باشند اما به تدریج، پتانسیل‌های اصلی‌اش را نشان می‌دهد و مخاطب را تا انتها می‌کشاند. اوج موفقیت فیلم «گستره شب» در پایان بندی جذاب آن است که مخاطبان ژانر علمی تخیلی را به خوبی راضی می‌کند.

– فیلم Palm Springs

بهترین فیلم های سال 2020

  • تاریخ اکران: 10 ژوئیه (20 تیر 1399)
  • بازیگران: اندی سمبرگ، کریستین میلیوتی، جی. کی. سیمونز ، کامیلا مندز
  • کارگردان: مکس بارباکو

یک فیلم غیرمنتظره که تصور می‌شد در نهایت یک اثر کمدی معمولی باشد. این فیلم در دورانی منتشر شد که اکثر مردم در خانه‌ها محبوس شده بودند و روزهای تکراری و خسته کننده‌ای را سپری می‌کردند. پالم اسپرینگز در ظاهر یک اثر کمدی رومانتیک است که به رابطه عاشقانه خواهر عروس و یکی از مهمان‌ها می‌پردازد اما خیلی زود متوجه می‌شوید که با یک فیلم علمی تخیلی رو به رو هستید. اگر به عناوینی با محوریت حلقه زمانی (Time Loop) همانند لبه فردا (Edge of Tomorrow) یا روز گراندهاگ علاقه‌مند هستید، تماشای فیلم Palm Springs به اندازه همان آثار لذت بخش است.

– فیلم Miss Juneteenth

بهترین فیلم های سال 2020

  • تاریخ اکران: 19 ژوئن (30 خرداد 1399)
  • بازیگران: نیکول بهاری، کندریک سمپسون، لیز میکل
  • کارگردان: چنینگ گادفری پیپلز

نیکول بهاری، ستاره اصلی فیلم، کاملا آگاه است که در بازیگری، هر حرکت کوچک تا چه اندازه اهمیت دارد. او با بازی شگفت انگیز و کم نظیرش توانسته این فیلم را به یک اثر دیدنی تبدیل کند. از حالت در دست گرفتن سیگارش تا زمانی که می‌خواهد یک لباس دست دوم خریداری کند یا هنگامی که به تماشای اجرای دخترش بر روی صحنه می‌پردازد؛ تعاملاتی که با مادر مذهبی یا رئیس خود دارد؛ تنها می‌توان گفت که بهاری در فیلم «خانم جونتینت» فوق العاده است. از کارگردانی چنینگ گادفری پیپلز هم نمی‌توان گذشت که اهمیت زیادی به ریتم و البته فضاسازی داده است.

– فیلم Da 5 Bloods

بهترین فیلم های سال 2020

  • تاریخ اکران: 12 ژوئن (23 خرداد 1399)
  • بازیگران: دلروی لیندو، کلارک پیترس، نورم لوییس، چادویک بوزمن، ژان رنو
  • کارگردان: اسپایک لی

داستان فیلم «5 هم‌خون» ساده است: چهار سرباز بازنشسته سیاه پوست، کنار هم جمع می‌شوند تا به ویتنام بازگشته و جسد فرمانده خود را پیدا کنند. اما هدف اصلی آن‌ها چیز دیگری است، آن‌ها در دوران جنگ، یک محموله طلا را پنهان کرده بودند و حالا می‌خواهند با یافتن آن، به ثروت فراوانی برسند. اسپایک لی که با چند اثر اخیرش یک بار دیگر به اوج بازگشته، با این فیلم هم قابل قبول ظاهر شده است. لی به خوبی توانسته تعادل میان سکانس‌های کمدی و احساسی را رعایت کند و برداشت خاصی از ماجرای تکراری جستجو برای گنج ارائه دهد. فیلم از فلش بک هم استفاده می‌کند که این مسئله کمک کرده تا مخاطب ارتباط بیشتری با فیلم برقرار کند. فیلم Da 5 Bloods در فصل‌های اولیه شاید کمی آرام پیش برود اما به تدریج جذاب‌تر می‌شود و پایان قدرتمندی دارد که آن را سزاوار حضور در لیست بهترین فیلم های سال 2020 می‌کند.

– فیلم The Assistant

بهترین فیلم های سال 2020

  • تاریخ اکران: 31 ژانویه (11 بهمن 1398)
  • بازیگران: جولیا گارنر، متیو مک‌فادین، کریستین فروسث، مکنزی لی
  • کارگردان: کیتی گرین

این فیلم درام که در فضای اداری جریان دارد، یک بار دیگر سوءاستفاده از قدرت را به تصویر می‌کشد و با الهام از هاروی واینستین (Harvey Weinstein) ساخته شده است؛ تهیه کننده سرشناس آمریکایی که برای آزار جنسی به 23 سال زندان محکوم شد. در «دستیار» هرگز نام و جرم‌های رئیس ظالم شرکت مشخص نمی‌شود و تمرکز اصلی فیلم بر روی یکی از دستیارهای او قرار دارد. جین، یک فارغ‌التحصیل دانشگاه است که اخیرا توانسته به عنوان دستیار یک شخص با نفوذ حوزه سرگرمی مشغول به کار شود و می‌خواهد از این طریق، به رویاهای بزرگ‌تری برسد. او باید کارهای عادی و روزمره‌ای را انجام دهد اما به تدریج متوجه مسائل شومی در پشت پرده می‌شود. نقطه قوت اثر، بازی عالی جولیا گارنر است که با سریال اوزارک (Ozark) نشان داده که می‌تواند به یکی از ستارگان آتی سینما تبدیل شود.

– فیلم Mank

بهترین فیلم های سال 2020

  • تاریخ اکران: 13 نوامبر (23 آبان 1399)
  • بازیگران: گری اولدمن، لیلی کالینز، آماندا سیفرد، تام برک
  • کارگردان: دیوید فینچر

یک فیلم سیاه و سفید در رابطه با ساخت همشهری کین (Citizen Kane) و نویسنده آن، هرمن جی. منکویتس (Herman J. Mankiewicz). فیلم قبلی فینچر (دختر گمشده) در سال 2014 اکران شد و کمتر کسی انتظار داشت که او پس از 6 سال، چنین اثری بسازد. اما این کارگردان سال‌ها برای ساخت فیلم منک تلاش کرد و ابتدا قصد داشت این فیلم را در دهه 90 میلادی جلوی دوربین ببرد (بر اساس فیلم‌نامه‌ای از پدرش، جک فینچر). منک دوران طلایی هالیوود را به بهترین شکل ممکن بازسازی کرده و با اینکه با ساخته‌های قبلی این کارگردان تفاوت‌های زیادی دارد اما یکی از خوش ساخت‌ترین و فنی ‌ترین کارهای او به حساب می‌آید.

فینچر در این فیلم، انتقادات زیادی از سیاست و سیستم‌های استودیویی کرده است که متاسفانه اهمیت زیادی به دیدگاه‌ها و نگاه هنری کارگردان نمی‌دهند. این فیلم شاید همانند همشهری کین یک شاهکار یا یک اثر جریان ساز نباشد اما نکات مثبت فراوانی دارد، از جمله بازی درخشان گری اولدمن در نقش اصلی. این فیلم بامزه، سیاه، و کمی غم انگیز می‌تواند برای علاقه‌مندان به پشت پرده سینما جذاب باشد و مستحق حضور در فهرست بهترین فیلم های سال 2020 است.

– فیلم Another Round

بهترین فیلم های سال 2020

  • تاریخ اکران: 4 دسامبر (14 آذر 1399)
  • بازیگران: مدس میکلسن، توماس بو لارسن، مائونوس میلان، لارش رانته
  • کارگردان: توماس وینتربرگ

مدس میکلسن در سال‌های اخیر نشان داده که استاد بازیگری است و می‌تواند هر نوع نقشی را به نحو احسنت اجرا کند. میکلسن در سریال هانیبال، نقش یک شخصیت منفی را بازی می‌کرد که همیشه، همه چیز در کنترل او است، حالا در «یک دور دیگر» این بازیگر به سراغ یک چالش دیگر رفته، یعنی یک شخصیت مست. او نقش یک معلم دبیرستان را بازی می‌کند که تصمیم می‌گیرد با دوستانش در یک آزمایش احمقانه شرکت کند، جایی که آن‌ها باید میزان الکل خون خود را در طول روز، 0.05 درصد نگاه دارند. این ایده اولیه بیشتر ما را به یاد آثار کمدی درجه دو با بازی ویل فرل می‌اندازد اما اثر جدید توماس وینتربرگ حرف‌های مهم‌تری می‌زند، از جمله بحران میانسالی. فیلم Another Round سکانس‌های بامزه‌ای دارد اما در مجموع اثر تاثیرگذاری است و گاهی بیش از حد دردناک می‌شود.

– فیلم Sound of Metal

بهترین فیلم های سال 2020

  • تاریخ اکران: 20 نوامبر (30 آبان 1399)
  • بازیگران: ریز احمد، اولیویا کوک، لورن ریدلوف
  • کارگردان: دریوس ماردر

ریز احمد نقش درامری را بر عهده دارد که هروئین را ترک کرده و در کنار عشق زندگی‌اش، در یک گروه موسیقی فعالیت می‌کند. او که امیدوار است زندگی‌اش وارد مسیر بهتری شود، ناگهان 80 درصد شنوایی‌اش را از دست می‌دهد تا یک بار دیگر سقوط را تجربه کند. کارگردان اثر، دریوس ماردر موفق شده تا برداشت متفاوت و هوشمندانه‌ای از مشکل از دست دادن شنوایی ارائه دهد و در عین حال داستان گویی را هم فراموش نکند. از بازی‌های خوب احمد و اولیویا کوک هم نمی‌توان عبور کرد.

– فیلم Bad Education

بهترین فیلم های سال 2020

  • تاریخ اکران: 25 آوریل (6 اردیبهشت 1399)
  • بازیگران: هیو جکمن، آلیسون جنی، ری رومانو
  • کارگردان: کوری فینلی

داستانی از طمع، سوءاستفاده از جایگاه و غرور، فیلم «آموزش بد» شباهت‌های زیادی به گرگ وال استریت اثر مارتین اسکورسیزی دارد. این اثر به زندگی واقعی فرانک تاسون (با بازی جکمن) می‌پردازد که به عنوان مدیر مدرسه راسلین، آن را به یکی از بهترین مدارس دولتی آمریکا تبدیل کرد اما در نهایت درگیر اختلاس شد. کوری فینلی که با فیلم تروبردز (Thoroughbreds) خودش را به عنوان یکی از استعدادهای جدید هالیوود مطرح کرد، با فیلم Bad Education هم یک بار دیگر نشان می‌دهد که یکی از آینده‌دارترین فیلم‌سازان آمریکایی است. اما از حضور پررنگ هیو جکمن هم نمی‌توان گذشت که توانسته پیچیدگی‌های احساسی و پوچ انگاری فرانک تاسون را به شکل درست به تصویر بکشد.

– فیلم Possessor

بهترین فیلم های سال 2020

  • تاریخ اکران: 2 اوت (12 مرداد 1399)
  • بازیگران: آندرا رایزبورو، کریستوفر ابوت، جنیفر جیسن لی، شان بین
  • کارگردان: براندون کراننبرگ

پس از موفقیت‌های دیوید کراننبرگ در ژانر ترسناک، حالا نوبت به پسر او براندون کراننبرگ رسیده تا خودنمایی کند و نشان دهد که همانند پدر، فیلمسازی در خون او جریان دارد. این فیلم از آثار زیادی وام گرفته، از اینسپشن (Inception)، ماتریکس و حتی اثر سایبرپانک پدر یعنی اگزیستنز (eXistenZ) تا یک داستان تریلر جنایی منحصربه‌فرد ارائه دهد. ماجراها در مورد یک قاتل قراردادی (با بازی آندرا رایزبورو) است که برای یک سازمان مخفیانه کار می‌کند. این سازمان یک تکنولوژی ایمپلنت مغزی توسعه داده که با استفاده از آن می‌توان بدن افراد را تسخیر کرد و در نهایت باعث نابودی آن‌ها شد. اما ماموریت آخر این قاتل به شکل دیگری پیش می‌رود. فریب این خلاصه داستان را نخورید زیرا «متصرف» اثر به شدت غیرقابل پیش بینی و خونینی است. توصیه می‌کنیم که آمادگی هر چیزی را داشته باشید.

– فیلم The Nest

بهترین فیلم های سال 2020

  • تاریخ اکران: 18 سپتامبر (28 شهریور 1399)
  • بازیگران: جود لا، کری کون، عدیل اختر
  • کارگردان: شان دورکین

فیلم «مارتا مارسی می مارلین» در سال 2011 اکران شد و استعداد تازه‌ای به نام شان دورکین را معرفی کرد اما ظاهرا باید نزدیک به یک دهه برای تماشای فیلم بعدی او منتظر می‌ماندیم. فیلم «لانه» یک اثر درام پیرامون ازدواج و پول است اما بر خلاف آثار درام خانوادگی دیگر، فضای ترسناکی دارد؛ فضایی که نشان دهنده تنش و کشمکش‌های شخصیت‌های اصلی است. داستان در مورد خانواده‌ای است که از آمریکا به لندن نقل مکان کرده‌اند تا شروع تازه‌ای داشته باشند. مرد خانواده، روری (Rory) که کودکی سختی داشته، حالا می‌خواهند یک زندگی لوکس و سطح بالا را برای خود و خانواده‌اش فراهم کند اما پول کافی برای این کار را ندارد و مجبور می‌شود تا دروغ بگوید، پنهان کاری کند و حتی ایده‌های همکارانش را بدزد. بازی The Nest نشان می‌دهد که دوران کودکی، تا چه اندازه در شکل دهی شخصیت آتی انسان‌ها تاثیرگذار است و اینکه مدیریت ازدواج هرگز آسان نیست. اثر جدید دورکین شاید ریتم نسبتا کُندی داشته باشد اما اثر به شدت دیدنی و پرکششی است.

– فیلم Never Rarely Sometimes Always

بهترین فیلم های سال 2020

  • تاریخ اکران: 13 مارس (23 اسفند 1398)
  • بازیگران: سیدنی فلانیگان، تالیا رایدر، تئودور پلرین، رایان اگولد
  • کارگردان: الیزا هیتمن

«هرگز به ندرت گاهی همیشه» ماجرای سفر دختری را روایت می‌کند که می‌خواهد برای سقط جنین، از پنسیلوانیا به نیویورک برود، چرا که انجام آن در محل زندگی‌اش ممکن نیست. دخترک آرام قصه، دنیای اطرافش را از صندلی‌های پارک‌ها، اتوبوس و اتاق دکتر تماشا می‌کند و چمدان بزرگی به همراه دارد. او به خانواده‌اش حقیقت را نگفته و باید با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم کند.

کارگردان فیلم، الیزا هیتمن با این اثر نشان می‌دهد که علاقه زیادی به مطالعه رفتارهای انسانی دارد و به داستان حساس فیلم با نوع نگاهی شاعرانه نزدیک شده است. این فیلم، برنده جایزه خرس نقره‌ای جشنواره بین‌المللی برلین هم شد تا در رأس آثار مستقل برتر سال قرار بگیرد.

– فیلم First Cow

بهترین فیلم های سال 2020

  • تاریخ اکران: 6 مارس (16 اسفند 1398)
  • بازیگران: جان ماگارو، لیلی گلداستون، توبی جونز، رنه اوبرژونوا
  • کارگردان: کلی رایکارد

«اولین گاو» یکی از آن آثار داستان‌گو است که یاد و خاطره عناوین ادبی کلاسیک را زنده می‌کند و به همان اندازه پرفراز و نشیب است. اتفاقات فیلم در سال 1820 رخ می‌دهد، جایی که یک مرد زمین‌دار ثروتمند، اولین گاو منطقه را خریداری کرده. یک آشپز معمولی به نام کوکی (Cookie)، در کنار دوست جدیدش کینگ لو (King-Lu) تصمیم می‌گیرند که هر شب، شیر گاو را بدزدند و با آن بیسکویت درست کرده و در بازار محلی بفروشند. این اثر با نگاهی کلاسیک، به مضامینی همچون امید، جاه طلبی و دسیسه می‌پردازد. کلی رایکارد که فیلم نئو-وسترن میانبر میک (Meek’s Cutoff) را در کارنامه دارد، با فیلم First Cow بهترین اثرش را ساخته و ظرافت‌های روابط انسانی را بدون تظاهر به تصویر کشیده است.

– فیلم I’m Thinking of Ending Things

بهترین فیلم های سال 2020

  • تاریخ اکران: 4 سپتامبر (14 شهریور 1399)
  • بازیگران: جسی پلمونس، جسی باکلی، تونی کولت، دیوید تیولیس
  • کارگردان: چارلی کافمن

چارلی کافمن با نگارش فیلمنامه‌های جان مالکوویچ بودن، اقتباس (Adaptation) و درخشش ابدی یک ذهن پاک، به شهرت رسید و با آثار درجه یکی همچون بخش‌گویی، نیویورک (Synecdoche, New York) و انومالیسا (Anomalisa) نشان داد که در زمینه فیلم‌سازی هم استعداد دارد. او با آثارش، سوالات مهمی را در رابطه با زندگی انسان‌ها مطرح می‌کند و ترسی هم ندارد که گاهی وارد حیطه سورئال شود. «من به پایان دادن به اوضاع فکر می‌کنم» نیز مشابه ساخته‌های قبلی او، دارای ارجاعات و نقل قول‌های فراوانی است و شاید با یک بار تماشای آن، نتوان همه چیز را به درستی تفسیر کرد. کار سینمایی جدید کافمن، نه تنها یکی از بهترین فیلم های سال 2020 است بلکه از جمله آثار شاخصی است که شما را به تفکر وادار می‌کند.

کدام یک از آثار فهرست بهترین فیلم های سال 2020 را تماشا کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*