نوع جدید ویروس کرونا

نخست‌وزیر بریتانیا: نوع جدید ویروس کرونا در انگلیس می‌تواند 30 درصد کشنده‌تر باشد

نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد نوع جدید ویروس کرونا در انگلیس نسبت به نوع اصلی کرونا حدود 70 درصد سرایت بیشتری دارد و می‌تواند 30 درصد کشنده‌تر باشد.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرد به دلیل افزایش شیوع نوع جدید ویروس کرونا در این کشور محدودیت‌های مسافرتی و مدت قرنطینه افراد در خانه‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. طبق گفته بوریس جانسون میزان سرایت نوع جدید کروناویروس در انگلیس که با نام B117 شناخته می‌شود نسبت به نوع اصلی کرونا حدود 70 درصد ییشتر بوده و ممکن است این واریانت از کرونا حدود 30 درصد کشنده‌تر باشد.

جزئیاتی از شیوع نوع جدید ویروس کرونا در انگلیس

طبق بررسی محققان انگلیسی نوع جدید ویروس کرونا که در انگلیس شیوع پیدا کرده و با نام B117 شناخته می‌شود باعث افزایش 30 تا 40 درصدی میزان مرگ‌ومیر مبتلایان خواهد شد. از این رو محققان از دولت انگلستان خواستند تا کنترل شدیدتری را در تمام نقاط این کشور اعمال کند. بوریس جانسون نیز در مصاحبه اخیر خود تاکید کرد زمان بازگشت به شرایط عادی از آنچه که تصور می‌کردیم بیشتر است و در حال حاضر از هر 10 نفر بزرگسال در انگلیس فقط 1 نفر واکسن کروناویروس دریافت کرده‌اند.

نخست‌وزیر بریتانیا در ادامه گفته‌های خود با اعلام اینکه در این کشور حدود 5.4 میلیون دوز واکسن کرونا به افراد تزریق شده است تاکید کرد تا 15 فوریه سال 2021 چهار گروه اول که در واکسیناسیون دارای اولویت هستند می‌بایست واکسن کرونا را دریافت کنند. در همین رابطه پاتریک ولنس، مشاور علمی ارشد بریتانیا عنوان کرد نوع جدید ویروس کرونا که در انگلیس شیروع پیدا کرده است حدود 30 تا 70 درصد نسبت به نوع اولیه خود سرایت بیشتری دارد و این نوع ویروس روی تمام سنین اثر می‌گذارد.

یکی دیگر از نگرانی‌های محققان احتمال کاهش میزان تاثیر واکسن‌های کرونا روی نوع B117 ویروس کرونا است، هرچند شرکت‌های سازنده واکسن اعلام کردند واکسن توسعه پیدا کرده آنها روی نوع جدید کروناویروس نیز تاثیر می‌گذارد، اما اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر کاهش 50 درصدی کارآیی واکسن کرونا روی ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی منتشر شده که موجی از نگرانی‌ها را به همراه داشته است.

دکتر دیوید استرین، مدرس دانشکده پزشکی دانشگاه اکستر نیز در این خصوص بیان کرد اگر طرح واکسینانسیون کرونا در سطح کلان انجام شود و پس از آن مجددا نوع دیگری از کرونا شیوع پیدا کند که واکسن‌های فعلی قادر به کنترل آن نباشند، تمام تلاش‌ها بیهوده بوده و مجددا باید کارها را از نقطه اول شروع کرد. گفتنی است در حال حاضر شرکت‌های سازنده واکسن کرونا در حال آزمایش واکسن خود روی انواع جدید کروناویروس هستند تا میزان کارآیی آنها را مورد بررسی قرار دهند. هم‌اکنون دولت بریتانیا همانند سایر کشورهای اروپایی محدودیت‌های شدیدی را برای کنترل شیوع نوع B117 کرونا آغاز کرد تا با تولید انبوه واکسن‌ها طرح واکسینانسون را در سطح کلان به انجام برسانند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*