خودروهای آمریکایی

گمرک با ترانزیت خودروهای آمریکایی در مناطق آزاد مخالفت کرد

معاون فنی گمرک ایران با اشاره به ممنوعیت واردات خودروهای آمریکایی به کشور گفت ترانزیت این خودروها در مناطق آزاد تبعات دارد و مخالف آن هستیم.

اخیرا ترانزیت خودروهای لوکس و آمریکایی در مناطق آزاد حواشی زیادی را به همراه داشت و حتی با وجود مکاتبات متعدد نیز اجازه ترانزیت آنها صادر نشد. در همین رابطه، مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک ایران گفت ترانزیت خودروهای آمریکایی در مناطق آزاد تبعات دارد و با آن مخالفیم. وی عنوان کرد:

با توجه به اینکه اغلب این درخواست‌ها از مناطق فاقد شعاع تردد مانند کیش و قشم به سمت مناطقی با شعاع محدود از جمله ارس و انزلی بوده و باعث ورود آنها به شهرهای پرجمعیت اطراف خواهد شد و در شرایط کنونی تبعات اجتماعی به همراه دارد، گمرک ایران با ترانزیت خودروهای لوکس و آمریکایی بین مناطق مخالف است. در این بین ممنوعیت‌های مربوط به واردات خودروهای آمریکایی نیز مورد توجه قرار دارد.

ممنوعیت واردات خودروهای آمریکایی به کشور

نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد هم اظهار کرد به طور کلی مشکلات ترخیص کالاها از گمرکات کشور به مسائل بانکی یا نداشتن ثبت سفارش مربوط می‌شود، اما در خصوص ترخیص خودروهای بنز، بی ام و پورشه که اخیرا حواشی متعددی به همراه داشت، علاوه بر موضوع استاندارد، مورادی چون قوانین و مقررات گمرکی یا اظهار نشدن کالا نیز دخیل بوده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد در خصوص واردات ماشین های آمریکایی اظهار کرد:

طبق دستور صریح مقام معظم رهبری خودروی آمریکایی، حتی اگر در کشور دیگری تولید شده باشد یا اگر خودرویی محصول کشور دیگری باشد، اما در آمریکا تولید شده باشد، اجازه ورود به کشور ندارد که این موضوع به صورت بخشنامه به گمرکات کشور ابلاغ شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این مجلس انقلابی را باید به توپ بست …