ترخیص خودروهای توقیفی

موانع ترخیص خودروهای توقیفی در گمرک برطرف شد

موانع ترخیص خودروهای توقیفی در گمرک برطرف شد و مالکان می‌توانند با رعایت ضوابط و صدور کد رهگیری یا تائید منشا ارز از سوی بانک مرکزی این ماشین های وارداتی را ترخیص کنند.

پس از تمام موانع و ابهاماتی که برای ترخیص خودروهای توقیفی در گمرک به وجود آمد، خبرها حاکی از آن است که با انجام مذاکرات متعدد، اکنون مرجع قضایی ابهامات پیش آمده را برطرف کرده و موانع آزادسازی خودروهای توقیفی نیز رفع شده است. مرجع قضایی در این خصوص اعلام کرد:

مابقی خودروهای توقیفی با توجه به صدور قرار منع تعقیب، از نظر این بازپرسی رفع توقیف از خودروهای موصوف با رعایت مقررات حاکم بلامانع است.

در همین راستا مرکز واردات و امور مناطق آزاد ویژه به گمرکات اجرایی ابلاغ کرد تا طبق نظر بازپرس مربوطه و با رعایت کامل مفاد مصوبه ابلاغی و سایر مقررات و دریافت مجوزهای قانونی به آزادسازی خودروهای توقیفی بپردازند.

شرایط ترخیص خودروهای توقیفی

در ابلاغیه ارسال شده برای ترخیص ماشین های وارداتی توقیفی دو شرط صدور ارائه کد رهگیری یا تایید منشا ارز از سوی بانک مرکزی الزامی خواهد بود. از این رو اگر قرار منع تعقیب از سوی مرجع قضایی برای خودروهای توقیفی صادر شود و همچنین با صدور کد رهگیری بانک یا تایید منشا ارز و رعایت ضوابط مربوطه، مالکان این خودروها قادر خواهند بود وسیله نقلیه خود را از گمرک خارج کنند.