اجرای اپلیکیشن اندرویدی در ویندوز ۱۰

اجرای همزمان چند اپلیکیشن اندرویدی در ویندوز ۱۰ امکان‌پذیر شد

به لطف همکاری نزدیک مایکروسافت و سامسونگ روی توسعه ویژگی Your Phone، اجرای همزمان چند اپلیکیشن اندرویدی در ویندوز ۱۰ امکان‌پذیر شد.

هرچند مایکروسافت در صنعت گوشی‌سازی موفق نبود و شکست بزرگی را تجربه کرد، اما همیشه هوای کاربران گوشی‌های هوشمند را داشته و امکانات جذابی را برای استفاده آن‌ها در ویندوز ۱۰ قرار داده است. یکی از جذاب‌ترین این قابلیت‌ها، امکان اجرای اپلیکیشن های اندروید در ویندوز ۱۰ از طریق بخشی به نام “Your Phone” است.

این قابلیت در یکی از رویدادهای مایکروسافت معرفی شد و مایکروسافت وعده داده بود که آن را در سال ۲۰۲۰ رسماً راه اندازی می‌کند. اما این اتفاق به تأخیر افتاد.

اپلیکیشن Your Phone به شما اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های داخل گوشی را در کامپیوتر خود اجرا کنید. در واثع شما می‌توانید اپلیکیشن‌های اندرویدی را در پنجره‌ای جداگانه روی کامپیوتر ویندوزی خود اجرا کنید و مثل هر نرم افزار استانداردی که در ویندوز دارید، آن‌ها را به نوار وظیفه و منوی استارت پین کنید.

اجرای همزمان چند اپلیکیشن اندرویدی در ویندوز ۱۰

البته این قابلیت فقط به اجرای یک اپلیکیشن محدود نمی‌شود؛ شما می‌توانید به طور همزمان چند اپلیکیشن اندرویدی مختلف را در بیش از یک پنجره روی کامپیوتر ویندوزی خود اجرا کنید. مثل گذشته، همه‌ی این ویژگی‌ها فقط با گوشی‌های سامسونگ و اپلیکیشن Link to Windows در این گوشی‌ها کار می‌کنند.

اجرای اپلیکیشن اندرویدی در ویندوز ۱۰

برای فعال کردن پشتیبانی از اپلیکیشن‌های مختلف اندرویدی، اپلیکیشن Your Phone روی کامپیوتر شما باید به نسخه 1.20102.132.0 یا بالاتر و اپلیکیشن Link to Windows روی گوشی گلکسی سامسونگ شما نیز به نسخه 2.1.05.2 یا بالاتر به‌روز شده باشد. کامپیوتر شما نیز باید نسخه ۲۰۰۴ به ویندوز ۱۰ (آپدیت ماه مه ۲۰۲۰) یا بالاتر مجهز باشد.

ویندوز ۱۰ ایکس؛ سورپرایز مایکروسافت برای سرفیس پرو ۷

مایکروسافت در حال نهایی سازی سیستم عامل ویندوز ۱۰ ایکس برای عرضه در سال ۲۰۲۱ میلادی است. اما پیش از عرضه نهایی، همین حالا هم می‌توان با تصاویری از این پلتفرم را در اینترنت مشاهده کرد که طراحی رابط کاربری آن را فاش می‌کنند. نمونه‌های اولیه این سیستم عامل فقط با ماوس و کیبورد کار می‌کرد؛ اما اکنون آن با نمایشگرهای لمسی نیز سازگار است.

ویندوز ۱۰ ایکس از رابط کاربری جذاب‌تر و یک نوار وظیفه ارتقاء یافته استفاده می‌کند. در نوار وظیفه، آیکون‌ها به مرکز صفحه منتقل شده‌اند و منوی استارت هم نسبت به ویندوز ۱۰ اصلی کاملاً بازطراحی شده است. این‌ها فقط بخشی از تغییرات ظاهری سیستم عامل جدید مایکروسافت هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*