دوربین اس ۲۱ اولترا

دوربین اس ۲۱ اولترا با زوم ۱۰۰ برابری از ماه عکس جعلی ثبت نمی‌کند

دوربین گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ – Samsung Galaxy S21 Ultra با زوم ۱۰۰ برابری، نه تنها از ماه عکس جعلی ثبت نمی‌کند بلکه با استفاده از هوش مصنوعی عکس‌های واقعی ارائه می‌دهد.

گوشی هوشمند گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ دارای دو دوربین تله فوتوی جداگانه است. یکی از این دوربین‌ها از بزرگنمایی سه برابری بهره می‌برد و لنز دیگر هم می‌تواند بزرگنمایی ۱۰ برابری را ارائه دهد. گوشی اس ۲۱ اولترا می‌تواند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی که در آن استفاده شده، عکس‌هایی را که از سطح ماه می‌گیرد، با استفاده از فناوری دیجیتالی و هوش مصنوعی کیفیت آن‌ها را بهبود بخشد.

برخی سامسونگ را به خدعه متهم کردند که گوشی اس ۲۱ اولترا بافتی از ماه را روی هر شکلی که شبیه آن باشد اعمال می‌کند. سامسونگ این موضوع را تکذیب کرد و توضیح داد که AI Super Resolution دوربین چندین فریم از ماه را می گیرد و پس از ترکیب کردن آن عکس‌ها با همدیگر، تصویر نهایی را با جزئیات بیشتری ارائه می‌دهد.

دوربین اس ۲۱ اولترا

این عکس با دوربین گلکسی اس ۲۱ اولترا و با بزرگنمایی ۱۰۰ برابری گرفته شده است

یک کاربر توییتر در این باره چنین نوشته است:

اثبات این کار آسان است. همین الان امتحانش کردم. حتی اگر از چیزی که شبیه به ماه به نظر می‌رسد و تصویر آن تار و غیر واضح هم باشد، عکس بگیرید، دوربین این تلفن بافت ماه را بر روی آن قرار می‌دهد، به همین سادگی. هیچ سخت افزار جادویی در کار نیست بلکه فقط یک برنامه نرم افزاری هوشمندانه آن را ترکیب می‌کند. هوآوی هم سال قبل چنین کاری را انجام داد.

ریموند وونگ (Raymond Wong) عضو سایت Input Mag تصمیم گرفت در این باره تحقیق کند. او از چند خبرنگار فناوری که در این باره سوال کرد که آیا آن‌ها نیز به عکس‌های گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا سوء ظن دارند و این که آیا فکر می‌کنند بافتی از ماه در پس زمینه وجود دارد یا خیر. یکی از آن‌ خبرنگاران پس از تحقیق اعلام کرد هیچ بافتی برای ترکیب با عکس در فایل APK دوربین وجود ندارد. خبرنگار دیگری خاطر نشان کرد که از آنجایی که نرم افزارهای زیادی در پس زمینه اجرا می‌شوند، تصور می‌کند که ممکن است سامسونگ بافت‌ها را در داخل تعبیه کرده باشد.

دوربین اس ۲۱ اولترا

این عکس با دوربین بدون آینه سونی آلفا A7R III با لنز ۶۰۰ میلی‌متری گرفته شده است

ونگ پس از دریافت بازخورد‌های متفاوت، به این نتیجه رسید که تنها راه اثبات آن واقعا این بود که با بزرگنمایی ۱۰۰ برابری گلکسی اس ۲۱ اولترا از ماه عکس بگیرد و در همان زمان بار دیگر با یک دوربین بدون آینه که دارای لنز دور برد و قوی باشد از ماه عکس بگیرد و سپس عکس‌ها را با یکدیگر مقایسه کند. لذا تصمیم گرفت برای این منظور از دوربین سونی آلفا ASR III کمک بگیرد.

عکس اول در بالا را گوشی هوشمند گلکسی اس ۲۱ اولترا با زوم ۱۰۰ برابری ثبت کرده است و عکس بعدی را هم دوربین سونی ASR III گرفته است. در پایان و پس از مقایسه مشخص شد که عکسی که دوربین گوشی اس ۲۱ اولترا گرفته است بسیار بهتر و با جزئیات بیشتر از عکسی است که دوربین فول فریم و بدون آینه سونی ASR III و با لنز دارای زوم ۶۰۰ میلی‌متری گرفته است. دوربین سونی ASR III بیش از سه برابر گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا قیمت دارد.

از همه مهمتر، الگوهای بین عکس‌ها تقریبا در یک خط و حد و اندازه قرار می‌گیرند و عکس‌ها تقریبا با همدیگر مشابه هستند. در واقع، گوشی هوشمند سامسونگ قادر است در شرایط مناسب آب و هوایی و مناطقی که آلودگی نوری کمی داشته باشد عکس‌های خوبی از ماه ثبت کند البته با توجه به پردازش‌های زیادی که در پس زمینه انجام می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. راستی ، این فرمون بریم ، احتمالا موجودات فرازمینی ساکن کرات رو خودمون مشاهده میکنیم و منت ناسا رو هم نمیکشیم ، امروز فردا هابل رو میکنن تو گوشیا …
    دوربین asrll با سه برابر قیمت هم اخره تقلب و کلاه برداری هست جناب amir

  2. زنده باد سامسونگ
    اینم دلیلی دیگه که نشون میده دوربین و سنسور ساخت خود سامسونگ،قویتر،با کیفیت تر از دوربین حرفه ایه سونبنجل با 3 برابر قیمت این سوپر اسمارت فونه
    سونی باید بیخیال همه چیز بشه و بره سراغ واکمن سازی…خخخخخخخخخخخخخخ

  3. بفرمایید حتی کاربران این گوشی هم به عکسهایی که از ماه میگیره با شک و تردید به این قضیه نگاه میکنن
    البته بعید هم نیست دوز و کلکی تو کار باشه
    من به بنجلسونگ متقلب اطمینان ندارم و نظر کاربران که بهش شک کردن احترام میذارم
    به هر حال سابقه تقلب و فریبکاری کاربران توسط بنجلسونگ بارها و بارها انجام شده و این بار هم درباره این قضیه بعدا راست و دروغش مشخص میشه
    دوستان هر گوشی از هر برندی بخرین فقط از این متقلب نخرید
    #بنجلسونگ پلاستیکی نماد تقلب و فریبکاری

    • داشی ،
      علت شک و تردید به این عکس ، تنها به خاطر حیرت زدگی هست نه چیزی که تو میگی !
      وقتی میبینی با دوربین گرون قیمت دیگه مقایسه کرده ، یعنی دوربینش رو در حده دوربین های سوپر دیده و اثبات شده که حتی از اونا بهتر میگیره !
      راستی حرف های تو (amir) چه ربطی به این کامنت داشت ؟
      اگه نظر استفاده کننده بنجلینگ نمیدونم چی برات مهمه ، پس بشین سره جات و احترام بزار به استفاده کننده
      مصرف کننده گفته دوربینش صد شرف داره به asrlll …
      پس تعظیم کن به سامی و مصرف کنندش
      افتاااد ؟