عینک هوشمند شیائومی با قابلیت‌‌ تشخیصی و درمانی در دست توسعه است

عینک هوشمند شیائومی محصولی جدید و در دست توسعه از این کمپانی موفق چینی است که در ادامه نگاهی دقیق‌تر به آن خواهیم داشت.

شیائومی که در ابتدا یک کمپانی کپی بار محسوب می‌شود که محصولاتی مشابه اپل می‌ساخت و به اپل چینی معروف بود؛ حتی نسخه ابتدایی از رابط کاربر MIUI نیز مشابه iOS بود. اما امروزه به شکوفایی رسیده و محصولات به شدت متنوع و نوآورانه زیادی را راهی بازار می‌کند که باورهای قبلی درباره‌اش را تغییر می‌دهد.

گوشی تماما نمایشگر Mi Mix از جمله محصولات بی‌ماندد شیائومی و حاصل اندیشه مهندسان این کمپانی است. این بار نیز بخش تحقیق و توسعه این کمپانی پتنت جدیدی از عینک هوشمند شیائومی به همراه جعبه شیشه‌ای آن ثبت کرده است. عینک مذکور این قابلیت را دارد تا برای کاردبردهای تشخیصی و درمانی نیز کاربرد داشته باشد. ناگفته نماند شیائومی پیشتر نیز روی یک عینک هوشمند مطالعه می‌کرد که البته به بازار عرضه نشد.

عینک هوشمند شیائومی

بر اساس جزئیات منتشر شده، عینک هوشمند شیائومی یک سری سیگنال همچون فتوتراپی از خود ساطع می‌کند که کاربرد پزشکی داشته و می‌توانند بیماری‌های مغزی و ذهنی و حتی خستگی چشمی را تشخیص دهند. علاوه بر این عینک با انتشار امواج صوتی درمانگر قادر است تا بیماری‌های ذهنی،‌ سردرد و خستگی را برطرف کند. امواج مغناطیسی یا الکترومغناطیسی نیز می‌توانند به طور موثر چرخه خون در مغز را بهبود بخشیده و جذب عناصری شوند که در بدن کمبود دارند را افزایش می‌دهند. متاسفانه اطلاعات بیشاری از این عینک در دست نیست، اما به سادگی می‌توان حدس زد که بلندگو یا فناوری‌هایی نظیر انتقال دهنده صوتی برای هدایت امواج دارد.

همچنان نمی‌توان تخمین زد که آیا این محصول در آینده‌ای نزدیک وارد بازار شود یا خیر. همچنین ثبت پتنت صرفا به منزله تاییدی بر عرضه آن نیست. البته در صورتی که شیائومی تصمیم بگیرد تا عینک هوشمند جدید خود را وارد بازار کند، نخستین سازنده چنین گجتی نخواهد بود. برای مثال یک کمپانی همچون هواوی پیشتر دو نمونه عینک هوشمند با نام‌های Gentle Monster Smart 1 و Gentle Monster Smart  2 را روانه بازار کرد که البته فاقد قابلیت‌های عینک هوشمند شیائومی هستند و با داشتن فناوری حذف نویز، تنها برای مکامله، ضبط صدا، پخش موسیقی و تعامل با دستیار هوشمند و هوش مصنوعی موجود در گوشی کاربرد دارند. شیشه‌های آن‌ها عادی بوده و همچون یک عینک آفتابی ساده، تنها قابلیت محافظت در برابر پرتو مضر فرابنفش (UV) دارند.

طرح شیائومی در صورتی که کمپانی موفق به عرضه آن شود، محصولی جدید خواهد بود. البته باید توجه داشت عینک‌های هوشمند همچنان جا نیوفتاده و نتوانسته‌اند خود را محبوب کنند. تا به اینجای کار نیز تلاش بسیاری کمپانی‌ها برای رسیدن به چنین سطح مقبولیتی بین کاربران با شکست مواجه شده است. بد نیست بدانید کره‌ای‌ها نیز سال گذشته یک عینک هوشمند با قابلیت تغییر رنگ شیشه و پایش سلامتی ساختند که آن نیز در حد یک طرح تحقیقاتی باقی ماند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*