قیمت اینترنت

قیمت اینترنت کاربران با کاهش 25 درصدی تعرفه اینترنت اپراتورها ارزان نمی‌شود

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت کاهش 25 درصدی تعرفه پهنای باند اپراتورها به معنای ارزان شدن قیمت اینترنت برای کاربران نخواهد بود.

به تازگی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه کاهش 25 درصدی قیمت پهنای باند اینترنت اپراتورها را تصویب کرد؛ این تغییر قیمت به پهنای باندی مربوط می‌شود که شرکت ارتباطات زیرساخت آن را به اپراتورهای ارتباطی و شرکت‌های اینترنتی عرضه می‌کند.

حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص کاهش تعرفه پهنای باند اپراتورها عنوان کرد هنگامی که مصرف افزایش پیدا کند، قیمت نیز کاهش خواهد یافت. وی افزود بر اساس این قاعده ما حدود 2 سال قبل نیز در مصوبه 266 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه پهنای باند را 25 درصد کاهش دادیم. طبق گفته جوشقانی اکنون هم با توجه به افزایش مصرف پهنای باند، هزینه پهنای باند اینترنت که شرکت ارتباطات زیرساخت به اپراتورها می‌فروشد را حدود 25 تا 30 درصد با توجه به شرایط مختلف کاهش داده‌ایم.

مصوبه جدید به معنای کاهش قیمت اینترنت نیست

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به این که این مصوبه در بهمن ماه سال جاری به اجرا می‌رسد بیان کرد:

این مصوبه هزینه‌های اپراتورها را کاهش خواهد داد. البته این کاهش قیمت در حالی است که شرکت ارتباطات زیرساخت پهنای باند را به اپراتورها و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی می‌فروشد. بنابراین در حالی که این شائبه برای کاربران اینترنتی ایجاد شده بود که ارزان شدن پهنای باند‬⁩ اینترنت زیرساخت، می‌تواند تاثیری در کاهش تعرفه اینترنت داشته باشد، کاهش نرخ اینترنت به تصمیم اپراتورها بستگی دارد.

حسین فلاح جوشقانی در پایان خاطرنشان کرد در حال حاضر درباره تعرفه اینترنت کاربران نمی‌توان اظهارنظر کرد؛ زیرا این مصوبه فقط به قیمت پهنای باند اینترنت زیرساخت اشاره دارد و در آن برای تعرفه اینترنت کاربران تصمیمی اتخاذ نشده است. وی افزود اما احتمال دارد در آینده کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات طبق گزارش رگولاتوری در این خصوص نیز تصمیم‌گیری کند.