واکسیناسیون کرونا در ایران

فاز عمومی واکسیناسیون کرونا در ایران از زمستان 1400 اجرا خواهد شد

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت فاز عمومی واکسیناسیون کرونا در ایران از زمستان 1400 اجرا خواهد شد.

مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص نگرانی مردم برای تامین واکسن کرونا عنوان کرد کمیته علمی مقابله با کرونا قصد دارد نیاز کشور به واکسن کرونا را به کمک تولیدات داخلی و خرید از سایر کشورها تامین کند. وی افزود بر اساس برنامه حدود 16 میلیون دوز واکسن از مجموعه کوواکس، بالغ بر 25 میلیون دو از از طریق واردات و 25 میلیون دوز دیگر نیز به کمک تولیدات داخلی تامین خواهد شد.

زمان‌بندی واکسیناسیون کرونا در ایران

رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا در ادامه بیان کرد در زمستان سال جاری کارکنان مراکز بهداشتی و درمان، افراد مسن، معلولان و جانبازان مراکز نگهداری در اولویت واکسیناسیون قرار خواهند داشت. وی افزود در بهار و تیر سال 1400 نیز افراد بالای 65 سال، افراد 16 تا 64 سال دارای بیماری زمینه‌ای و افرادی که به واسطه شغل خود با مردم در ارتباط هستند واکسیناسیون خواهند شد.

طبق گفته مصطفی قانعی در مرداد تا آذر سال 1400 نیز ساکنان مراکز شلوغ، افراد 55 تا 65 سال بدون بیماری زمینه‌ای، شاغلان ضروری و کارکنان بهداشتی که در خط اول مواجهه نیستند، واکسن دریافت خواهند کرد. سرانجام در فاز چهارم نیز با شروع زمستان 1400 تمام مردم در برابر ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.

رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا در پایان خاطرنشان کرد در حال حاضر 9 شرکت مشغول تولید واکسن هستند که 3 مورد از آنها به فاز بالینی رسیده‌اند. وی افزود یک واکسن نیز طی همکاری مشترک با کوبا توسعه داده شده که این واکسن هم در مراحل خوبی است. همچنین در آینده‌ای نزدیک واکسن مورد تایید ایرانی به فاز تولید می‌رسد. گفتنی است ایران از سوی پایگاه یونیسف به عنوان یکی از کشورهای سازنده و تولیدکننده واکسن کروناویروس معرفی شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*