گوگل اعلام کرده است که دیگر خودش بازی های Stadia را تولید نمیکند و تمرکز خودش را روی توسعه سرویس استریم بازی خود میگذارد.
مانند اکثر اکوسیستمهای دیگر، در اختیار داشتن سرویس و اپلیکیشنهای متعدد میتواند باعث جذابتر شدن آن پلتفرم در مقایسه با دیگر پلتفرمهای بازار شود. این میتواند توضیحی بر این باشد که چرا گوگل در ابتدا تصمیم گرفته بود خودش عناوین سرویس استریم بازی گوگل استادیا را توسعه ببخشد.
اما به نظر میرسد گوگل در نهایت تصمیم گرفته است که به خاطر پر هزینه بودن این کار، از تصمیم خود صرف نظر کرده و بازی های Stadia را خودش توسعه ندهد. این تصمیم عقلانی به نظر میرسد؛ به خصوص وقتی بازیهای متفرقه زیادی در دسترس قرار دارد. گوگل با این تصمیم میخواهد تمرکز بیشتر خودش را روی توسعه سرویس استریم بازی خود بگذارد.
گوگل میگوید:
ساخت بهترین بازیها در کلاس خود از صفر ممکن است سالها زمان ببرد و سرمایه زیادی را نیاز داشته باشد. و البته این هزینه به صورت تصاعدی بالا میرود. با توجه به تمرکز ما روی ساخت و توسعه فناوری Stadia و عمیقتر شدن ارتباط با شرکای تجاریمان، تصمیم گرفتهایم که دیگر برای تولید محتوای انحصاری روی تیم توسعه داخلی SG&E خود سرمایهگذاری نکنیم.
این تغییرات هیچ تأثیری روی عملکرد کاربران نخواهد و فقط عناوینی که انتظارش را داشتند عرضه نخواهند شد. با این حال کاربران میتوانند همچنان از طریق سرویس استریم گوگل استادیا، بازیهای محبوب خود را اجرا کنند و به بازیهایی که در کتابخانه استادیا قرار دارند، دسترسی پیدا کنند.