تسلا مدل اس پلاد

تسلا مدل اس پلاد و ایکس پلاد با کابین جدید معرفی شدند

تسلا مدل اس پلاد و ایکس پلاد معرفی شدند. شرکت تسلا طی یک به‌روزسانی برای نسخه جدید مدل S و X کابین کاملا جدید و مدل سریع‌تر پلاد را ارائه کرد.

شرکت تسلا نخستین تصاویر و اطلاعات نسخه ارتقا پیدا کرده خودروهای مدل اس و مدل ایکس را منتشر کرد که طی این به‌روزرسانی این محصولات تسلا به کابین کاملا جدید و مدل سریع پلاد مجهز شدند.

مشخصات تسلا مدل اس پلاید

تسلا مدل اس پلاد

تسلا مدل اس پلاد از سه پیشرانه با مجموع قدرت 1020 اسب بخار مجهز شده که با هر بار شارژ قادر است مسافتی حدود 630 کیلومتر را بپیماید. طبق اعلام ایلان ماسک، این مدل ظرف مدت فقط 1.99 ثانیه از صفر تا سرعت 96 کیلومتر بر ساعت را طی می‌کند و حداکثر سرعت آن نیز 330 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. برای تسلا مدل اس پلاید قیمت شروع 120 هزار دلاری در نظر گرفته شده است.

تسلا مدل اس پلاد

علاوه بر این شرکت تسلا به دنبال عرضه نسخه پلاد پلاس برای مدل اس است که این مدل از قوای محرکه با قدرتی بیش از 1100 اسب بخار بهره می‌برد و دارای سیستم کنترل گشتاور برداری و سریع‌ترین شتاب صفر تا 96 کیلومتر میان تمام خودروهای تولیدی جهان است. تسلا مدعی است شتاب این مدل زیر 2 ثانیه بوده و ظرف مدت 9 ثانیه می‌تواند مسافت 400 متر را بپیماید. همچنین برد این خودرو نیز 840 کیلومتر خواهد بود. تسلا مدل اس پلاد پلاس حدود 140 هزار دلار قیمت خواهد داشت.

تسلا مدل اس پلاد

تسلا اعلام کرد قصد دارد مدل ایکس پلاد را نیز با قدرت 1020 اسب بخار به بازار عرضه کند. این شاسی بلند الکتریکی ظرف مدت 2.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند و می‌تواند ظرف مدت 9.9 ثانیه مسافت 400 متر را بپیماید. حداکثر سرعت این مدل 260 کیلومتر بر ساعت بوده و برد آن نیز 550 کیلومتر است. شرکت تسلا برای این مدل قیمت پایه 120 هزار دلار را در نظر گرفته است.

تسلا مدل اس پلاد

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات مدل ارتقا پیدا کرده تسلا مدل اس و مدل ایکس نسبت به قبل برخورداری از کابین کاملا جدید با سه نمایشگر است. در کابین این خودرو شاهد داشبورد جدید و یک صفحه‌نمایش افقی 17 اینچی هستیم که وضوح نمایشگر آن نسبت به قبل ارتقا پیدا کرده و اکنون میزان پاسخگویی آن نیز بهتر شده است. یک صفحه‌آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی نیز روبه‌روی راننده قرار دارد و یک نمایشگر 8 اینچی در کنسول مرکزی عقب تعبیه شده است.

تسلا مدل اس پلاد

غربلیک فرمان عجیب نیز یکی دیگر از تغییرات بزرگ این خودروها محسوب می‌شود که در ساخت آن گویا از سفینه‌های فضایی الهام گرفته شده است. البته تسلا از این غربلیک فرمان برای نخستین بار در تسلا رودستر جدید استفاده کرده بود. گفتنی است از این نوع غربیلک فرمان در هواپیما و خودروهای مسابقه‌ای استفاده می‌شود که در آنها به چرخاندن زیاد فرمان نیازی نیست، اما استفاده از این طرح برای یک خودرو جاده‌ای مباحث ایمنی و راحتی را به همراه خواهد داشت.

تسلا مدل اس پلاد

دسته‌های پشت غربیلک فرمان و انتخاب‌گر دنده در تسلا مدل اس و مدل ایکس جدید حذف شده‌اند و اکنون راهنماها از طریق دکمه‌های روی غربیلک فرمان قابل کنترل هستند. همچنین دو نمایشگر جلویی این خودروها به یک کامپیوتر بازی با قدرت پردازش حداکثر 10 ترافلاپس مجهز شدند که مشابه جدیدترین نسل کنسول‌های بازی قادرند بازی‌هایی مثل ویچر ۳ و سایبرپانک را اجرا کنند. از امکانات این خودروها نیز می‌توان به کنترل تهویه سه منطقه‌ای، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، سیستم صوتی پریمیوم با ۲۲ بلندگو، و محافظت همه شیشه‌ها در مقابل اشعه ماورا بنفش و مادون قرمز اشاره کرد. مدل S همچنین به سقف تمام شیشه‌ای جدیدی هم مجهز شده است. نخستین سری از تسلا مدل S پلاد ماه آینده روانه بازار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*