اینترنت جهانی

روسیه توانایی قطع ارتباط با اینترنت جهانی را دارد

دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه اعلام کرد روسیه از لحاظ قانونی و فناوری توانایی قطع ارتباط با اینترنت جهانی را دارد.

دولت روسیه در سال 2019 قانونی را به تصویب رساند که طبق آن می‌تواند اتصال اینترنت جهانی را در این کشور قطع کند. طی این سال‌ها نیز مسئولان حوزه ارتباطات در روسیه در خصوص اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه و کنترل روی اینترنت سخن گفته‌اند. البته بسیاری از کارشناسان بر این باورند که روسیه به چنین فناوری دسترسی ندارد، اما به تازگی رئیس جمهور سابق روسیه اعلام کرد روسیه از لحاظ قانونی و فناوری توانایی قطع ارتباط با اینترنت جهانی را دارد.

توانایی قطع ارتباط با اینترنت جهانی توسط روسیه

دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه اخیرا اعلام کرد روسیه می‌تواند اینترنت خود را از وب جهانی ایزوله کند، اما هنوز برای انجام این کار دلیلی ندارد و آن را یک سلاح دو لبه می‌داند. مدودف که هم‌اکنون در مقام نایب رئیس شورای امنیت روسیه فعالیت دارد افزود حقوق کلیدی کنترل اینترنت در دستان آمریکا قرار داد و اگر اتفاق خارق‌العاده‌ای رخ دهد، احتمال قطع ارتباط روسیه با اینترنت جهان وجود خواهد داشت. طبق گفته مدودف حتی احتمال قطع دسترسی روسیه به سیستم پرداخت بین‌المللی سوئیفت نیز وجود دارد و به همین دلیل باید برای انتقال اطلاعات در این کشور یک سیستم بومی داشته باشیم.

رئیس جمهور سابق روسیه در حالی از توانایی این کشور در قطع وب جهانی خبر می‌دهد که اخیرا به دلیل دستگیری الکسی ناوالنی، منتقد معروف پوتین در بیش از 100 شهر روسیه اعتراضات گسترده‌ای انجام شد و رگولاتور ارتباطات روسیه اعلام کرد از چند شبکه اجتماعی به دلیل عدم حذف ویدیوهای اعتراضات شکایت و آنها را ملزم به پرداخت جریمه خواهد کرد.