مودم مدیاتک ام 80

مودم مدیاتک ام 80 به سرعت دانلود تقریبا 1 گیگابایت بر ثانیه دست یافت!

مودم مدیاتک ام 80 محصولی جدید از این کمپانی تایوانی است که موفق شده تا به سرعت دانلود باور نکردی یک گیگابایت بر ثانیه برسد.

مدیاتک ام 80 نخستین مودم موج میلی‌متری معرفی شده از سوی این کمپانی است. این مودم موفق شد در آزمایش خود به سرعت دانلود 7.67 گیگابیت بر ثانیه (958.75 مگابایت بر ثانیه) برابر با 0.958 گیگابایت بر ثانیه دست یابد. سرعت آپلود آن نیز به 3.76 گیگابیت بر ثانیه (470 مگابایت بر ثانیه) رسید. این مودم که از شبکه 5G در فرکانس‌های زیر 6 گیگاهرتز نیز پشتیبانی می‌کند، متفاوت از مودم پیشتر معرفی شده M70 است که تنها از باندهای فرکانسی زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی کار می‌کرد.

این مودم از دو سیم کارت متصل به شبکه‌های NSA و SA پشتیبانی کرده و امکان برقراری تماس VoNR را نیز فراهم می‌کند. به اشتراک گذاری پویای طیف یا DSS نیز برای شبکه‌های فاقد پشتیبانی از باندهای اختصاصی 5G نیز در این مودم دیده می‌شود که اجازه می‌دهد تا اتصال 4G و 5G روی یک باند انجام شود. دو فناوری فوق صرفه‌جویی کننده رصد محیط شبکه و آگاهی از محتوای OTA نیز مصرف انرژی مودم مدیاتک ام 80 را بسته به استفاده و شرایط شبکه تنظیم می‌کنند.

نمونه‌های آزمایشی این مودم جدید از سال میلادی جاری به کمپانی‌های سازنده گوشی هوشمند ارسال می‌شود تا آن را مورد بررسی خود قرار دهند. البته علاوه بر گوشی، این مودم را می‌توان در لپ تاپ، دستگاه‌های نقطه اتصال مای فای، خودورهای هوشمند و دستگاه‌های دیگر نیز تعبیه کرد.

مدیاتک از هرگونه اظهار نظر پیرامون این که کدام چیپست دایمنسیتی پذیرای این مودم جدید خواهد بود خودداری کرده، اما می‌توان حدس زد دایمنسیتی 2000 که در نیمه دوم سال 2021 معرفی می‌شود یکی از گزینه‌های محتمل برای دریافت آن باشد.

ناگفته نماند مدیاتک در سال 2020 موفق شد تا رقیب آمریکایی خود یعنی کوالکام را شکست داده و بزرگ‌ترین سازنده چیپست موبایلی لقب بگیرد. محصولات این کمپانی توسط گوشی‌سازان مختلفی اعم از سامسونگ، نوکیا، ال جی، سونی، هواوی، شیائومی و… استفاده می‌شوند.