اتومبیل شش چرخ سایپا

اتومبیل شش چرخ سایپا در خیابان‌ها دیده شد

تصاویری از اتومبیل شش چرخ سایپا منتشر شده که این خودرو پیکاپ را در خیابان‌های تهران در حال آزمایش به نمایش می‌گذارد.

تصاویر جدیدی به دست آمده که نشان می‌دهد پیکاپ شش چرخ سایپا با پلاک موقت در حال حرکت در خیابان‌های تهران است. چند وقت پیش رئیس شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرد نسخه‌ی شش چرخ پیکاپ به زودی معرفی خواهد شد و برای استفاده‌های خاص در بازار حضور پیدا خواهد کرد.

زامیاد پادرا پلاس که محصول جدید خودروسازی سایپا محسوب می‌شود جدیدا در مرکز تحقیقات سایپا به نسخه‌ی سه محور شش چرخ تبدیل شده است. پادرا نمونه‌ای از فیس لیفت وانت‌های قبلی زامیاد محسوب می‌شود که از نظر امکانات و ظاهر نسبت به قبل پیشرفت کرده است.

زامیاد پادرا پلاس دارای موتور 2/4 لیتری Z24 است که ٩۵ اسب بخار را با گشتاور ١٧۵ نیوتون متر تولید می‌کند این توان از طریق جعبه دنده ١+۵ سرعته به چرخ‌های عقب خودروی شش چرخه‌ی سایپا منتقل می‌شود.

اتومبیل شش چرخ سایپا

این خودرو از نظر قوای محرکه با پیکاپ‌های قبلی زامیاد کمی متفاوت است با این وجود پیشرانه‌های خودروی شش چرخ سایپا دارای استاندارد یورو پنج خواهد بود و آپشن‌هایی نظیر ترمز‌های ABS و EBD برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

از دیگر آپشن‌های اتومبیل شش چرخ سایپا می‌توان به آینه‌های برقی، مه شکن عقب و جلو، فرمان هیدرولیک، تهویه مطبوع، شیشه‌های برقی و… اشاره کرد.

اتومبیل شش چرخ سایپا

پادرا پلاس از ترکیب فودی لیون F16 با وانت نیسان به وجود آمده است. اکنون پادرا پلاس در کارخانه‌ی زامیاد در حال تولید است و فروش آن نیز چندی پیش در مجموعه‌ی سایپا انجام شده است؛ اما باتوجه به نیاز برخی ارگان‌ها مانند هلال احمر، سایپا تصمیم به تولید پادرا پلاس شش چرخ گرفته است.

در تمام جهان برای اهداف نظامی و امدادی از خودروی شش چرخ استفاده می‌شود زیرا ظرفیت بار آن‌ها بیش‌تر است و قابلیت بیراهه نوردی قوی‌تری دارند.

از جمله‌ی مشتریان خودروهای شش چرخ آتش‌نشانی‌ها، امداد راهداری‌ها، هلال اهمر، صلیب سرخ و… هستند. البته که ماهیت اصلی خودرو‌های شش چرخ در بازار‌های جهانی انتقال قدرت میان تمام چرخ‌ها است و اگر قرار بر تولید انبوه پادرا پلاس باشد باید انتقال قدرت آن به سه محور خودرو همراه با قابلیت تغییر ضرایب صورت بگیرد.

پادرا پلاس سه محور به پیشرانه قوی‌تر نیاز دارد و طبق شنیده‌ها گروه سایپا و شرکت زامیاد پیشرانه‌ی جدیدی را برای خانواده‌ی پادرا پلاس تولید خواهند کرد.