دوربین گوشی های گوگل پیکسل

دوربین گوشی های گوگل پیکسل می‌توانند ضربان قلب و وضعیت تنفس کاربر را بسنجند

دوربین گوشی های گوگل پیکسل – Google Pixel از ماه آینده با استفاده از به روزرسانی جدید برنامه Fit قادر خواهند بود ضربان قلب و وضعیت تنفس کاربر را اندازه گیری کنند.

قرار است در ماه آینده، گوگل یک به روزرسانی برای برنامه Fit گوشی‌های پیکسل عرضه کند و کاربر می‌تواند با قرار دادن انگشت خود روی دوربین گوشی های گوگل پیکسل ضربان قلب و وضعیت تنفس خود را بسنجد. این کار با ردیابی تغییر رنگ خون در هنگام حرکت درون انگشت شما انجام می‌شود و برای اندازه گیری میزان تنفس خود باید از دوربین سلفی استفاده کرده و تنها کاری که باید انجام بدهید این است که نفس بکشید.

دوربین گوشی های گوگل پیکسل

این نرم‌افزار افزایش و کاهش حجم سینه شما را در هنگام تنفس اندازه گیری کرده و سپس وضعیت تنفسی را بررسی می‌کند. یکی از مدیران بخش محصولات Google Health به این موضوع اشاره کرده است که پزشکان میزان تنفس بیماران را به همین روش محاسبه می‌کنند و این برنامه سعی در تقلید از این روش دارد.

دوربین گوشی های گوگل پیکسل

این به روزرسانی برنامه Fit باعث می‌شود تا این برنامه در لیست بهترین نرم‌افزارهای سلامتی قرار بگیرد یا حتی به عنوان کاربردی‌ترین برنامه سلامتی نیز شناخته شود، پس از انتشار این به روزرسانی توسط گوگل برای برنامه Fit شما به راحتی می‌توانید ضربان قلب و وضعیت تنفس خود را به وسیله دوربین گوشی های گوگل پیکسل بسنجید.

طبق مطالعات داخلی این شرکت، ویژگی ضربان تنفس در هر فرد با وجود مشکلات سلامتی و بدون آن در هر دقیقه ثبت می‌شود. این ویژگی‌ها بر روی افراد با طیف وسیعی از رنگ پوست مورد آزمایش قرار گرفت و از دقت مشابهی برخوردار بود.

این احتمال وجود دارد که در آینده این قابلیت برای گوشی‌های غیر پیکسل نیز عرضه شود، اما در حال حاضر باید برای عرضه این به روزرسانی (برای گوشی‌های گوگل پیکسل) تا ماه آینده صبر کنیم. جالب است که بدانید شرکت گوگل دو سال پیش خدمات سلامت خود را برای رقابت با شرکت‌هایی مانند اپل، سامسونگ و… تقویت کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*