مقایسه اس ۲۱ اولترا

مقایسه مشخصات گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ با آیفون ۱۲ پرو مکس اپل

در این مطلب به مقایسه گلکسی اس ۲۱ اولترا –  Galaxy S21 Ultra و آیفون ۱۲ پرو مکس – iPhone 12 Pro Max پرداخته‌ایم، اما کدامیک برتر است؟

گلکسی اس ۲۱ سامسونگ و آیفون ۱۲ پرو مکس اپل از بهترین گوشی‌های سامسونگ و اپل در بازار هستند. در حال حاضر نمی‌توان از این دو گوشی، تلفن بهتری در بازار پیدا کرد. اما کدام یک از این دو مدل گوشی نسبت به دیگری برتری دارد؟ گلکسی اس ۲۱ به تازگی سر از قفسه‌ فروشگاه‌ها در آورده است و اکنون می‌توانیم به این سوال پاسخ دهیم و این دو تلفن را با یکدیگر مقایسه کنیم. هرچند که انتخاب هر کدام از آن‌ها به نیاز کاربران بستگی دارد. در مقایسه اس ۲۱ اولترا با آیفون ۱۲ پرو مکس سعی می‌شود تا همه تفاوت‌های اصلی میان این دو گوشی هوشمند پرچمدار ذکر گردد.

طراحی

علی رغم شکاف بزرگی که در بالای صفحه نمایش آیفون وجود دارد باز ما معتقد هستیم که بهترین طراحی و کیفیت ساخت را آیفون ۱۲ پرو مکس ارائه داده است. مهم‌تر از همه این که آیفون از مواد مرغوب بهتری برخوردار است: آیفون ۱۲ پرو مکس از یک قاب فولاد ضد زنگ بهره می‌برد در حالی که گلکسی اس ۲۱ اولترا از فریم آلومینیومی برخوردار است. قاب پشتی آیفون پرو مکس نیز از پوشش سرامیکی (Ceramic Shield) تشکیل شده است. همچنین، در برابر نفوذ آب و مایعات مقاومت بهتری نسبت به گلکسی اس ۲۱ اولترا ارائه می‌دهد زیرا تا عمق ۶ متری، ضد آب است. علاوه بر این، آیفون ۱۲ پرو مکس به لطف نمایشگر کوچکتر جمع و جورتر و باریکتر است و همچنین، به خاطر باتری کوچکتری که دارد، وزن آن نیز سبک‌تر است. و سرانجام این که، آیفون ۱۲ پرو مکس برنده طراحی شده و از نظر مقایسه کیفیت هم در رتبه‌ی بالاتری قرار می‌گیرد.

مقایسه اس ۲۱ اولترا

صفحه نمایش

گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ در مقایسه با آیفون ۱۲ پرو مکس نمایشگر برتر و همچنین یکی از بهترین نمایشگرهای تلفن همراه را در بازار گوشی های هوشمند ارائه می‌دهد. این صفحه نمایش دارای پنل ۶.۸ اینچی عریضی است که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن Quad HD پلاس هم پشتیبانی می‌کند. همچنین روشنایی بسیار زیاد که در نهایت به ۱۵۰۰ نیت هم می‌رسد، تاییدیه HDR10 و استفاده از فناوری LTPO را به مشخصات آن بیفزایید. تازه، از فناوری نرخ تازه سازی تطبیق پذیر نیز بهره می‌برد و مصرف انرژی کمتر هم از دیگر ویژگی‌های آن است. قابلیت‌های این گوشی در همین جا ختم نمی‌شود بلکه، گلکسی اس ۲۱ اولترا اولین تلفن از سری گلکسی اس سامسونگ است که از قلم استایلوس یا همان قلم اس پن نیز پشتیبانی می‌کند که با قلم آن هم می‌توان روی نمایشگر نقاشی کشید و هم یادداشت نوشت. در مقابل، آیفون ۱۲ پرو مکس، گرچه هنوز هم یک صفحه نمایش تحسین‌برانگیز دارد اما هم فاقد نرخ تازه‌سازی است و هم از فناوری استفاده از قلم در آن خبری نیست.

مشخصات نرم‌افزاری

هر دو گوشی پرچمدار گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ و آیفون ۱۲ پرو مکس اپل، سخت‌افزاری در کلاس گوشی‌های هوشمند گل سرسبد ارائه می‌دهند و به سختی می‌توان متوجه تفاوت در عملکرد آن‌ها شد زیرا هر دوی این دستگاه‌ها برای پیشرفته‌ترین کاربردها در نظر گرفته شده‌اند.  آیفون ۱۲ پرو مکس به چیپست Apple A14 Bionic مجهز است، در حالی که گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ نیز بسته به بازار منطقه‌ی کاربر، از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام یا تراشه پلتفرم موبایل اگزینوس ۲۱۰۰ سامسونگ بهره می‌برد. آیفون ۱۲ پرو مکس سیستم عامل  iOS 14 اپل را اجرا می‌کند و در طرف مقابل هم گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ نیز مبتنی بر سیستم عامل اندروید نسخه ۱۱ عرضه شده است.

مقایسه اس ۲۱ اولترا

ماژول دوربین

از نظر کیفیت عکس، گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ به لطف دوربین‌های بهتری که همراه دارد، یک تلفن برتر است. ماژول دوربین این گوشی از یک سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با OIS و فوکوس خودکار لیزری، یک سنسور پریسکوپ ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۱۰ برابر، یک سنسور تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابر و یک سنسور اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی برای ویدیوهایSuper Steady تشکیل شده است. آیفون ۱۲ پرو مکس یک دوربین عالی برای عکس و فیلم برخوردار است اما گلکسی اس ۲۱ اولترا، در واقع، در این بخش بسیار بهتر عمل کرده و برتر است.

مقایسه اس ۲۱ اولترا

باتری

گوشی هوشمند گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ به لطف باتری عظیم ۵ هزار میلی‌آمپر ساعتی قادر به تضمین دوام و طول عمر شارژدهی بیشتر از باتری آیفون ۱۲ پرو مکس اپل است اما گوشی اپل هم همچنین، به لطف بهینه ‌سازی نرم‌افزاری عالی، باز هم از باتری خوبی برخوردار است.

قیمت

هم تلفن هوشمند گلکسی اس ۲۱ اولترا و هم تلفن هوشمند آیفون ۱۲ پرو مکس در بازارهای جهانی بالاتر از ۱۰۰۰ یورو یا ۱۰۰۰ دلار قیمت دارند که بسته به بازار مناطق، قیمت‌ها متفاوت است. ما فکر می‌کنیم گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ به لطف نمایشگر بهتر، دوربین‌های باکیفیت‌تر و باتری بزرگتر و همچنین پشتیبانی از قلم S Pen، در روی کاغذ یک دستگاه برتر است اما ممکن است بسیاری از مردم به لطف مزایا و تجربه کاربری عالی ارائه شده توسط iOS هنوز آیفون را ترجیح دهند.

مشخصاتآیفون ۱۲ پرو مکس اپلگلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ
ابعاد۱۶۰.۸ در ۷۸.۱ در ۷.۴ م‌م و ۲۲۸ گرم۱۶۵.۱ در ۷۵.۶ در ۸.۹ م‌م و ۲۲۷ گرم
نمایشگر۶.۷ اینچ

۱۲۸۴ در ۲۷۷۸ پیکسل، (Full HD+)، سوپر رتینا XDR، OLED

۶.۸ اینچ، ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل (Quad HD+، داینامیک آمولد 2X
پردازندهاپل A14 Bionic، hexa-core ، ۳.۱ گیگاهرتزاسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام، ۲.۴ گیگاهرتز یا سامسونگ اگزینوس ۲۱۰۰ با ۲.۹ گیگاهرتز
حافظه رم۶ گیگابایت + ۱۲۸ گیگابایت، ۶ گیگابایت + ۲۵۶ گیگابایت یا ۶ گیگابایت + ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی۱۲ گیگابایت + ۱۲۸ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت + ۲۵۶ گیگابایت یا ۱۶ گیگابایت + ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی
اتصالاتWi-Fi 802.11، بلوتوث 5.0، جی‌پی‌اس ،Wi-Fi 802.11، بلوتوث 5.0، جی‌پی‌اس
دوربینسه‌گانه ۱۲ + ۱۲ + ۱۲

سلفی: ۱۲ + SL 3D

چهارگانه: ۱۰۸ + ۱۰ + ۱۰ + ۱۲ مگاپیکسل

سلفی: ۴۰ مگاپیکسل

باتری۳۶۸۷ میلی‌آمپر ساعتی

فست شارژ ۲۰ وات، شارژ بی‌سیم ۱۵ وات

۵ هزار میلی‌آمپر ساعتی، فست شارژ ۲۵ وات و شارژ بی‌سیم ۱۵ وات
ویژگی‌های دیگردو سیمکارت، حسگر تشخیص چهرهدو سیمکارت، 5G، تاییدیه مقاومت در برابر نفوذ آب (IP68)، شارژ معکوس ۵ وات، پشتیبانی از قلم اس پن