انواع کلاس اتومبیل ها

با انواع کلاس اتومبیل ها در بازار آشنا شوید

خودرو‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند به کلاس‌های مختلفی تقسیم می‌شوند، در این مطلب انواع کلاس اتومبیل ها را به شما معرفی می‌کنیم.

اگر به دنیای اتومبیل‌ها علاقه داشته باشید، قطعاً می‌دانید که در کلاس جهانی خودروها در کلاس‌های مختلفی معرفی و عرضه می‌شوند. اگر با آن‌ها آشنایی ندارید، در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی انواع کلاس اتومبیل ها بپردازیم.

انواع کلاس اتومبیل ها

اتومبیل‌های مینی – کلاس A

انواع کلاس اتومبیل ها

کلاس A اتومبیل‌هایی هستند که اندازه‌ی کوچکی دارند و دارای این ویژگی‌ها هستند. حجم موتور این خودروها نزدیک به هزار سی‌سی است بدنه آن‌ها کوچک و ظریف است. طول این خودروها کمتر از 3/6 متر است و نسبت به سایر کلاس‌ها مصرفت سوخت کمتری دارند. تعداد سیلندر آن‌ها نسبت به بقیه خودروها کمتر است. طراحی آن‌ها به صورت هاچ‌بک 3 درب یا 5 درب است. اتومبیل‌های کلاس A فقط برای رفت و آمد درون شهری مناسب هستند. برای نمونه از اتومبیل‌های کلاسA می‌توان به دوو ماتیز و MVM110 اشاره کرد.

اتومبیل‌های درون شهری – کلاس B

انواع کلاس اتومبیل ها

اتومبیل‌های کلاس B اندازه کوچکی داشته و برای رفت و آمد درون شهری مناسب هستند. اتومبیل‌های کلاس B نسبت به خودروهای کلاس A دارای سرعت و امنیت بشتری هستند. مصرف سوخت این خودروها نسبت به خودروهای مینی بیشتر است. اتومبیل‌های کلاس B معمولا هاچ‌بک هستند و توانایی تردد در خارج از شهر را ندارند. طراحی این خودروها به صورت سه درب یا پنج درب است. حجم موتور خودروهای این کلاس 1000 تا 1500 سی‌سی است. برای نمونه‌ای از اتومبیل‌های کلاس B می‌توان پژو 206 اشاره کرد.

اتومبیل‌های خانوادگی کوچک – کلاس C

انواع کلاس اتومبیل ها

یکی دیگر از انواع کلاس اتومبیل ها ، خودروهایی در کلاس سی هستند. اتومبیل‌های کلاس C فضای مناسبی برای حمل 5 سرنشین دارند و صندوق عقب آن‌ها بزرگ است. مصرف سوخت این کلاس از کلاس‌های A و B بیشتر است و حجم موتور بالاتری دارند. برای نمونه‌ای از اتومبیل‌های کلاس C می‌توان به هوندا سیویک اشاره کرد.

اتومبیل‌های خانوادگی بزرگ – کلاس D

انواع کلاس اتومبیل ها

اندازه اتومبیل‌های کلاس D متوسط است و برخی از آپشن‌های خودروهای لوکس نیز در این کلاس وجود دارد. اتومبیل‌های این کلاس امکانات و قدرت بیش‌تری نسبت به کلاس‌های A, B, C دارند و مصرف سوخت آن‌ها نیز بیشتر است. برای نمونه‌ای از اتومبیل‌های کلاس D می‌توان به مزدا 6، پژو 508، Chervolet Malibou، Audi A4 و Lexus IS اشاره کرد.

اتومبیل‌های لوکس متوسط – کلاس E

انواع کلاس اتومبیل ها

اتومبیل‌های کلاس E مشهور به Executive هستند و فضای داخلی آن‌ها بزرگ است. ابعاد خودروهای کلاس E از کلاس C بزرگ‌تر است و عملکرد بهتری هم دارند. مصرف سوخت اتومبیل‌های این کلاس از کلاس C بیش‌تر است و دارای تجهیزات و امکانات کامل‌تری هستند. برای نمونه‌ای از خودروهای کلاس E می‌توان به Audi A6، بی ام و سری 5، Jaguar XF، و مرسدس بنز کلاس E اشاره کرد.

اتومبیل‌های لوکس – کلاس F

انواع کلاس اتومبیل ها

فضای داخل، امکانات و طراحی اتومبیل‌های این کلاس بسیار با کیفیت است و در واقع خودروهای لوکس و مجلل هستند. از جمله ویژگی‌های اتومبیل‌های این کلاس می‌توان به قدرت موتور بالا و فضای وسیع اشاره کرد و همچنین قطعات با کیفیتی در این اتومبیل‌ها استفاده شده است. برای نمونه‌ای از اتومبیل‌های کلاس F می‌توان به لکسوس LS و Rolls Royce Phantom اشاره کرد.

اتومبیل‌ها حمل محموله – کلاس M

انواع کلاس اتومبیل ها

اتومبیل‌های کلاس M برای حمل محموله و سرنشینان با تعداد زیاد مناسب هستند. تمام ون‌ها بخشی از کلاس M هستند. برای نمونه‌ای از خودروهای این کلاس می‌توان به هیوندای استارکس و تویوتا آلفارد اشاره کرد.

اتومبیل‌های کلاس S

انواع کلاس اتومبیل ها

کوپه‌های دو درب، کروک‌ها، رودستر‌ها و اتومبیل‌های اسپرت همه بخشی از کلا‌س S هستند. اتومبیل‌های این کلاس تجربه‌ی‌ لذت بخشی را به راننده و مسافران انتقال می‌دهند و معمولا حداکثر ظرفیت آن‌ها دو نفر است. برای نمونه‌ای از اتومبیل‌های کلاس S می‌توان به مزدا MX-5 و تویوتا 86 اشاره کرد. اکثر اتومبیل‌های با کیفیت پورشه عضو کلاس S هستند.

اتومبیل‌های کلاس J

انواع کلاس اتومبیل ها

خودرو‌های کلاس J از همه نظر مناسب هستند. انواع اتومبیل‌های SUV, CUV و کراس اوور‌ها بخشی از کلاس J هستند. این خودروها توانایی رفت و آمد در انواع جاده‌ها را داشته و ظرفیت بسیار بزرگی دارند. اتومبیل‌های این کلاس دارای ویژگی‌های مانند ارتفاع بلند و سیستم تعلیق ارتقاع یافته هستند. برای نمونه‌ای از اتومبیل‌های این کلاس می‌توان به کیا سورنتو، تویوتا لند کروز، Mazda CX-5 اشاره کرد.

اتومبیل‌های پیکاپ

انواع کلاس اتومبیل ها

اتومبیل‌های پیکاپ به طور رسمی در فهرست کلاس بندی اروپایی قرار ندارند. نام این اتومبیل‌ها با نام کلاسشان یکی است. وانت‌های سنگین عضوی از پیکاپ‌ها هستند. استفاده از پیکاپ‌ها در مزارع بسیار رایج است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*