بازی Resident Evil Village

جزئیات و ویژگی های جدید بازی Resident Evil Village

بازی Resident Evil Village – رزیدنت اویل 8 به زودی منتشر می‌شود و در ادامه می‌توانید با جزئیات و ویژگی‌های جدید آن آشنایی پیدا کنید.

بازی Resident Evil Village قرار است یکی از ترسناک‌ترین قسمت‌های این مجموعه باشد و شما را در یک محیط وهم آور متفاوت قرار می‌دهد.

بازی رزیدنت اویل 7 برای اولین بار از زاویه دوربین اول شخص استفاده می‌کرد و می‌توانست میراث نسخه‌های اصلی را خدشه‌دار کند اما خوشبختانه به یکی از بهترین‌های کل مجموعه تبدیل شد. پس از قسمت ششم که از هر نظر ناامید کننده بود، قسمت هفتم نه تنها این سری را به ریشه‌هایش بازگرداند بلکه توانست از نظر ترسناک بودن، در رأس کل مجموعه قرار بگیرد. این بازی تمامی عناصر کارآمد قسمت‌های پیشین را تلفیق کرده و آن‌ها را به شکلی ترسناک‌تر و تاریک‌تر عرضه می‌کرد. قسمت هشتم هم با رویکرد کاملا مشابه‌ای ساخته شده و البته طبق ادعای سازندگان، قرار است یکی از ترسناک‌ترین، خشن‌ترین و تاریک‌ترین رزیدنت اویل‌هایی باشد که تاکنون عرضه شده.

ویژگی های جدید بازی Resident Evil Village

شرکت کپکام (Capcom) اخیرا اطلاعات زیادی از بازی منتشر کرده که در ادامه می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید، از داستان و گیم پلی تا تاریخ انتشار و نسخه‌های مختلف اثر.

– داستان

بازی Resident Evil Village

بازی از نظر داستانی، دنباله مستقیم قسمت قبلی است و شما را یک بار دیگر در نقش ایتان وینترز (Ethan Winters) قرار می‌دهد. محیط بازی، یک دهکده اروپایی عجیب و غریب است که در هر گوشه آن ممکن است با یک هیولا رو به رو شوید. در این قسمت، وینترز به یک دهکده برفی و یک قلعه گوتیگ قدم می‌گذارد تا دختر دزدیده شده‌اش را پیدا کند. آن طور که از تریلرهای اخیر بازی می‌توان برداشت کرد، شخصیت محبوب مجموعه، کریس ردفیلد مسئول این آدم ربایی بوده است. اما این تمام ماجرا نیست و ایتان ناخواسته وارد ماجراهای بزرگ‌تری می‌شود.

– شخصیت‌های منفی

بازی Resident Evil Village

ما هنوز نمی‌دانیم که کریس دقیقا چه نقشی در داستان دارد اما تا اینجا مشخص است که شخصیت‌های منفی اصلی، تعدادی خانم خون آشام هستند. آن خون آشامی که مورد توجه طرفداران قرار گرفته، بانو دیمیترسکو (Lady Dimitrescu) نام دارد که دختران جادوگرش ماموریت‌های او را انجام می‌دهند.

اما دیمیترسکو در این زنجیره، رئیس اصلی نیست و برای کسی به نام مادر میراندا (Mother Miranda) کار می‌کند که هنوز اطلاعات دقیقی از او در دست نیست.

– محیط بازی  

بازی Resident Evil Village

بازی Resident Evil Village مشخصا با الهام از قسمت چهارم ساخته شده که معمولا از آن به عنوان بهترین قسمت مجموعه نام برده می‌شود. همان طور که بالاتر هم اشاره شد، لوکیشن اصلی، یک دهکده برفی است که در آن یک قلعه ترسناک و بزرگ هم وجود دارد. احتمالا بخش زیادی از بازی را در حال گشت و گذار در بخش‌های مختلف این قلعه خواهید بود، خصوصا در زیرزمین، اتاق‌های شکنجه و سیاه چال‌های زیرین آن. هنوز نمی‌دانیم که آیا اجازه خروج از قلعه را دارید و می‌توانید به آن رفت و آمد کنید یا خیر اما همان طور که در تریلرها هم دیده شد، در بازی، مراحل خارج از قلعه هم وجود دارد.

– دشمنان

بازی Resident Evil Village

بازی رزیدنت اویل 7 ویژگی‌های مثبت فراوانی داشت اما اگر بخواهیم به یک نقطه ضعف آن اشاره کنیم، کمبود تنوع در زمینه دشمنان است. کپکام با آگاهی از این مسئله، تلاش کرده تا مشکل مذکور را در قسمت هشتم برطرف کند. تا اینجا دشمنان گرگ نما و زامبی‌های مختلفی را در تریلرها مشاهده کرده‌ایم، بعضی از این زامبی‌ها دارای شمشیرهای بزرگی هم هستند. در بازی یک نوع دشمن با هیکل بزرگ‌تر هم وجود دارد که احتمالا کشتن آن آسان نخواهد بود و البته دشمنی که پتک در دست دارد (تصویر بالا).

و البته جادوگران را نباید فراموش کرد که ظاهرا می‌توانند حشرات را کنترل کنند و باید منتظر لحظات ترسناکی با حضور آن‌ها باشیم. احتمالا برای کشتن هر کدام از این دشمنان، به استراتژی خاصی نیاز خواهید داشت و باید در زمینه مهمات هم صرفه جویی کنید.

– مبارزه‌های تن به تن

بازی Resident Evil Village

بر اساس ویدیوهایی که کپکام تاکنون منتشر کرده، به نظر می‌رسد که نسخه جدید تمرکز بیشتری بر روی بخش مبارزات دارد (البته همچنان در بازی، پازل، گشت و گذار و لحظات ترسناک سینمایی وجود خواهد داشت). یکی از بخش‌هایی که در قسمت هشتم بهبود خواهد داشت، مبارزات تن به تن است. خصوصا گارد گرفتن و جلوگیری از ضربات دشمنان که در نسخه هفتم هم وجود داشت اما این بار، حضور پررنگ‌تری در گیم پلی دارد. یکی از قابلیت‌های جدید ایتان، این است که می‌تواند با لگد زدن به دشمنان، آن‌ها را به عقب براند. این مکانیک در زمان‌هایی که در محاصره دشمنان قرار گرفته‌اید، بسیار کارآمد است اما همیشه اجازه استفاده از آن را نخواهید داشت. پس از گارد گرفتن و فقط در صورتی که بتوانید ضربات دشمن را به شکل موفقیت آمیز خنثی کنید، در ادامه می‌توانید به آن‌ها لگد بزنید.

– فهرست آیتم‌ها

بازی Resident Evil Village

کپکام تا پیش از این اعلام کرده بود که مدیریت فهرست آیتم‌ها در بازی Resident Evil Village متفاوت است و در ادامه تایید کرد که این بخش، از همان سیستم کارآمد نسخه چهارم استفاده خواهد کرد. شما در بخش اینونتوری (Inventory)، به تعدادی خانه خالی دسترسی خواهید داشت و باید آیتم‌های خود را همانند یک پازل در آن‌ها بچینید و برای آیتم‌های دیگر جا باز کنید. قابلیت ساخت و ساز نیز در این بخش وجود دارد و می‌توانید آیتم‌های سلامتی یا گلوله‌ها را با یکدیگر تلفیق کنید.

– با دوک ملاقات کنید

بازی Resident Evil Village

یکی از شخصیت‌های هیجان انگیزی که در بازی Resident Evil Village ملاقات خواهید کرد، دوک (Duke) نام دارد؛ کسی که در واقع فروشنده بازی است (این ویژگی هم از نسخه چهارم بازگشته). کپکام این شخصیت را به شکل ویژه‌ای طراحی کرده و تنها یک فروشنده معمولی نیست بلکه احتمالا لحظات خاطره انگیزی را در کنار او خواهید داشت. در طول بازی و مراحل مختلف، چندین بار با دوک رو به رو خواهید شد و می‌توانید از او مهمات، تجهیزات و اسلحه خریداری کنید. همچنین توانایی فروش آیتم‌ها و ارتقای آن‌ها را نیز خواهید داشت.

بازگشت فروشنده و فهرست آیتم‌ها از رزیدنت اویل 4، سوالات جالبی را مطرح می‌کند و باید دید که آیا این نسخه در زمینه اسلحه‌ها نیز عملکردی شبیه به قسمت چهارم دارد یا خیر. در آن بازی، شما اسلحه‌ها را به جای اینکه در محیط پیدا کنید، از فروشنده خریداری می‌کردید. کار منطقی این است که بتوانید آن‌ها را در مناطق بازی پیدا کنید و در صورت نیاز، قابلیت خرید آن‌ها نیز وجود داشته باشد. خوشبختانه تنوع اسلحه‌ها هم بالاتر رفته و سازندگان، اسلحه‌های مختلفی را در بازی قرار داده‌اند که بعضی از آن‌ها برای دشمنان دور و بعضی برای دشمنان نزدیک مناسب هستند.

– نسخه آزمایشی

بازی Resident Evil Village

کپکام یکی از معدود شرکت‌های بزرگی است که هنوز هم نسخه‌های آزمایشی عناوین خود را منتشر می‌کند و این سنت با نسخه هشتم ادامه دارد. نسخه دمو بازی با نام دوشیزه (Maiden)، مدتی قبل به صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 منتشر شد و هم‌اکنون در دسترس قرار دارد. بر خلاف دموهای معمول بازار که شامل یک مرحله اصلی از بازی می‌شوند، این بار در نقش یک شخصیت متفاوت قرار می‌گیرید که او هم همانند ایتان، در قلعه بازی گرفتار شده است. این دمو شامل بخش مبارزات نمی‌شود و تنها از پازل‌ها بهره می‌برد و بیشتر با این هدف ساخته شده که مخاطبان را با محیط قسمت جدید آشنا کند. این دمو از فناوری ری تریسینگ و صدای سه بعدی هم پشتیبانی می‌کند که آن را فوق‌العاده‌تر کرده است.

شاید عرضه انحصاری این دمو برای پلی استیشن 5، باعث ناامیدی طرفداران رایانه‌های شخصی و ایکس باکس شده باشد اما نباید نگران این مسئله باشید. کپکام تایید کرده که یک دموی مستقل در فصل بهار برای پلتفرم‌های دیگر منتشر خواهد شد.

– نسخه‌های مختلف بازی

بازی Resident Evil Village

بازی Resident Evil Village دارای نسخه‌های مختلفی خواهد بود که با خرید هر کدام، به آیتم‌های متفاوتی دست پیدا می‌کنید. نسخه دلاکس ادیشن (Deluxe Edition)، اسلحه نمادین ساموایی اج (Samurai’s Edge) را در اختیار شما قرار می‌دهد و اجازه می‌دهد که بعضی از عناصر نسخه هشتم را با نسخه هفتم جایگزین کنید. نسخه کالکتور ادیشن (Collector’s Edition)، علاوه بر تمامی محتواهای نسخه دلاکس، شامل یک پوستر، یک آرت بوک و اکشن فیگور کریس ردفیلد خواهد بود و در یک جعبه بزرگ عرضه می‌شود.

و اما، کپکام از باندل جدید رزیدنت اویل هم رونمایی کرده که شامل نسخه هفتم و هشتم می‌شود. کسانی که قسمت هفتم سال 2017 را تجربه نکرده‌اند، آن را می‌توانند با قیمتی بسیار پایین در کنار قسمت هشتم خریداری کنند. هر کدام از این نسخه‌ها را که خریداری نمایید، اجازه دسترسی رایگان به بازی آنلاین Resident Evil Re:Verse را نیز پیدا می‌کنید که اخیرا معرفی شده است.

شرکت کپکام نزدیک به سه سال و نیم بر رو این بازی کار کرده و همانند نسخه‌های اخیر، در طراحی آن از موتور آر ای انجین (RE Engine) استفاده کرده است. بازی Resident Evil Village در تاریخ 7 مه 2021 (17 اردیبهشت 1400) برای ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

آیا منتظر بازی Resident Evil Village هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.