تحریم هواوی

بی اعتنایی بایدن به تحریم هواوی ؛ سرنوشت شرکت چینی تغییری نخواهد کرد

بنا بر آخرین گزارش‌ها ظاهرا حتی پس از خداحافظی ترامپ با صندلی ریاست جمهوری آمریکا، برنامه تحریم هواوی همچنان پابرجا خواهد ماند.

در سال گذشته بود که خبرهای بسیاری از تحریم شرکت هواوی شنیده می‌شد؛ برنامه‌هایی که ضد این کمپانی چینی چیده شده بود، تا برخی دسترسی‌های آن کم شده و جلوی رشد آن با استفاده از فناوری آمریکایی گرفته شود.

با این حال چنین مانع بزرگی لطمه شدیدی به هواوی که یک بخش از کار آن ساخت گوشی‌های هوشمند است می‌زند؛ چراکه حال پرچمداران این شرکت بدون حمایت و پشتیبانی گوگل عرضه می‌شوند و تامین قطعه‌ها و پردازنده‌های آن‌ها کار بسیار دشواری خواهد بود. گرچه از این جهت شرکت آمریکایی کوالکام تلاش‌هایی را برای جلب رضایت مقامات سیاسی انجام داده بود تا همکاری آن با هواوی ادامه داشته باشد؛ اما هنوز نتیجه‌ای از آن حاصل نشده است.

بایدن و ادامه تحریم های هواوی

تحریم هواوی

با عوض شدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، تغییرات بسیاری در دستگاه سیاسی این کشور به وجود خواهد آمد؛ به نحوی که ممکن است سیاست‌های ترامپ به کلی کنار زده شده و یا از سوی مقامات جدید از سر گرفته شود؛ همانطور که با روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا، برخی از سیاست‌های قبل از او به کلی برداشته شدند و همین اقدام دریچه امیدی را برای برخی شرکت‌های تحریم شده ایجاد کرد تا به فکر رهایی از تحریم خود باشند.

با این وجود جو بایدن نسبت به تحریم شرکت‌های چینی با بی‌اعتنایی نشان داد که هرگز قصد تغییر قوانین از پیش تعیین شده را در حال حاضر ندارد. به هر حال یکی از دلایلی که شرکت‌ها در لیست تحریم ایالات متحده قرار می‌گیرند، ایجاد یک تهدید برای این کشور است که دولت چین با کنترل کامل بر هواوی ممکن بود که آن را اعمال کنند (یا حداقل این امر باور ترامپ و بایدن از این مسئله است).

در جواب به پرسش‌های سناتور حذب جمهوری خواه ایالات متحده جینا ریموند، وی اعلام کرده بود که دولت آمریکا در حال حاضر تصمیمی بر رهایی شرکت‌های چینی که در لیست تحریم آمریکا هستند ندارد. با این وجود چنین جوابی را نمی‌توان قطعی شمرد و هنوز امید برای کمپانی‌هایی مانند هواوی، زد تی ای و اس ام آی سی وجود دارد؛ چراکه تغییر سیاست‌های حاضر در ازای نوعی سود می‌تواند گزینه جدیدی برای بایدن باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*